Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2330
Vet ikke om dette er en nyhet, eller ei, MEN man kan få mobilt bredbånd til å funke på linux, eller jeg har bare testet på ubuntu. Vil bare at folk skal vite at det funker med Mobilt bredbånd fra telenor. Ingen hadde skikkelig svar nå jeg spurte sist gang,

Her er installasjons filen:
https://forge.vodafonebetavine.net/f...99.17_i386.deb

Jeg vil gjerne at folk skal si på hvilke dongler og systemer det funker på, kan bli et lite prosjekt

Her er guiden jeg fulgte:
http://linux1.no/forum/viewtopic.php?f=228&t=192541

Dette funket hos meg på ubuntu 8.04 med en slik dongle, husk å sette ANP til telenor og sette FF3b5 av offline mode under file.
Sist endret av Pyro_Killer; 15. juni 2008 kl. 23:32.
UMTS har funket knall under Linux ihvertfall siden begynnelsen av 2006.
Dog, ikke like enkelt å sette opp som med den guiden der.
Jeg har faktisk hørt at det funker dårlig på Vista Media Center Edition. Funker sånn at det må reinstalleres hver gang man restarter eller fjerner usb-modemet. Mer vet jeg ikke.
Jeg kan ikke reboote linux med donglen i...
Men her gjaldt det ikke om vista.
Har aldri hørt om UMTS, og er meget glad for at jeg nå sitter på nFF i ubuntu.
Så dette virker?

Har samme dongle (Option Qualcomm Icon 7.2). Fikk det ikke til å funke i Ubuntu, men da fulgte jeg denne tråden (da var ikke den siste posten der (som jeg oppdaget nå)), så jeg trodde det var umulig grunnet firmwaren.

Hadde egentlig droppet Ubuntu jeg, til jeg så denne tråden. Jaja, da blir det vel å installere Ubuntu igjen i morgen da \o/
Sitat av Pyro_Killer
Jeg vil gjerne at folk skal si på hvilke dongler og systemer det funker på, kan bli et lite prosjekt
Vis hele sitatet...
Funker fint i Xubuntu 8.04 med en Option Qualcomm Icon 7.2.

Xubuntu har ikke alle pakkene som kreves for å kunne installere programmet i førsteposten, men disse kan man laste ned her. Oversikt over hvilke pakker som kreves.
Glad for at folk liker tråden min, men jeg lurer på:
I windows kan man laste ned torrents med Limewire, ikke med andre etter min erfaring.
Dette funker ikke i ubuntu etter min erfaring. Noen som har et knep e.l. til å få noe slikt til?

Post nr 400
Sist endret av Pyro_Killer; 16. juni 2008 kl. 21:25.
Sikkerhetsklarert
Det finnes bare "en" torrentklient, -uTorrent

Funker fint under win og ubuntu.

http://news.softpedia.com/news/uTorr...ps-49037.shtml

På en god andreplass har du Azureus:
http://www.ubuntux.org/installing-azureus

Men dette er jo langt fra topic om mobilt kontor da..
æh. hva med å bruke en NATIV torrent-programvare ffs.
Jeg blir irritert når jeg ser folk som på død og liv skal kjøre WINDOWS-BASERT programvare i et HELT annet operativystem.

DETTE er native programmer til Operativsystemet GNU/Linux:
ktorrent
bittorrent
gtorrent
azureus
CTorrent
rtorrent
deluge
Transmission
Qbittorrent

Til trådstarter: Bra du tar initiativ med å dele det det du finner ut, det liker vi:-)
Sist endret av RandomiZed; 18. juni 2008 kl. 07:24.
bittorrent skal prøve
gtorrent skal prøve
azureus funket ikke
CTorrent skal prøve
rtorrent skal prøve
deluge skal prøve
Transmission funket ikke
Qbittorrent skal prøve
limewire funket i windows men svært sakte i linux
utorrent skal prøve, men funket ikke i windows
Sist endret av Pyro_Killer; 19. juni 2008 kl. 06:23.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Pyro_Killer
utorrent skal prøve, men funket ikke i windows
Vis hele sitatet...
Rart, den bruker jeg daglig, både på xp og vista. Har også brukt azureus en god del, men den var et minnesluk i forhold til uTorrent.
Har kjørt de fleste klienter som finns både på win og linux, og har slått meg til ro med Transmission akkurat nå. En god og kjapp klient uten for mye dilldall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
btlaunchmanycurses.bittornado er den utilmate torrentklienten i *nix. Putt den i en screen og glem den.