Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1730
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hei.

Jeg bor i en studentbolig, og vi har eduroam som nett her. Det fungerer slik at ved tilkobling i veggkontakt, kan jeg skrive mitt brukernavn og passord for å autentisere tilgangen. Dersom jeg bruker en switch er det nok med den ene innloggingen, og jeg har tilgang til alle enheter tilkoblet denne.

Jeg kjøpte meg en Xbox One, men har store problemet med at jeg får meldingen at det ikke er mulig å få en teredo ip-adresse og at nat er strict. Jeg gikk utifra at jeg kom til å ha strict nat, men dette teredo adresse problemet virker som gjør at jeg ikke kan spille noe eller prate med noen online.

Pcene som er tilkoblet samme nettet, har ingen problemer med verken skype, teamspeak, mumble osv. Jeg har heller ingen problem med verken torrents eller spill på steam og/eller origin.

Er det mulig å fikse dette uten å ha tilgang til router? Kan en VPN hjelpe saken?