Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5175
Morn!

Det er noe som irriterer meg kraftig. Jeg spiller League of Legends og har spilt det i ca. et år nå. For ca. et halvt år siden kom jeg i lvl 30, og jeg ble plassert i Silver 3 etter mine første 10 promo-games hvor jeg gjorde det ganske greit. Men når season 4 startet, startet også et helvete; I promo-gamesa mine møtte jeg bare noobs som gjorde at jeg ble plassert i Bronze 3 hvor alt bare har gått nedover Derfor lurer jeg på om noen har noen tips til hvordan jeg kan komme meg ut av dette ELO-helvete. Setter stor pris på all hjelp.

-OJ
Carry ditt eget lag hver eneste match, og ta på deg all skyld hver gang noen klager på noe (så slipper du folk som flamer). Bli du veldig fed og dere taper matchen er det i grunn din feil at du ikke klarte å carry.
Proff skeptiker.
Jeg gikk i fra Bronze 4 til silver 3 på kort tid.
Vær hyggelig i champ select, fin en maks 2 lanes du spiller, prøv så godt du kan og få di.
Jeg tok Jungle og top. Velg champs som kan carrye. som VI, Kha, Riven, Wukong etc.
Eneste målet du har er å carrye, Ta alt av kills, vær drittsekken som tar blue buff for deg selv viss mid lane feeder, og den aller beste måten er å mute de som begynner å flame. Da vil du sakte men sikkert gå oppover!
1. Innse at det ikke eksister noe "elo hell".
2. Fokuser på deg selv, og ikke la deg irritere av andres feil.
3. Prøv å spill champions du liker, og helst bare noen få (ikke mer enn 10 totalt, 2-4 du aktivt prøver å få).
4. Counterpick er overvurdert i bronze, silver, gold og platinum.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg starter med å si at veldig mange som er i bronze, er der for en grunn. Det er ikke slikt at får mindre folk som går AFK eller troller i de andre divisjonene. Men kan prøve å gi noen tips.

Roller.

Du må prøve å mestre samtlige roller, og ha minst 2 champs i hver lane. Dersom du alltid tviholder på den ene lanen din, og du ikke klarer å carry laget ditt bør du vurdere å gi opp din hovedlane til personer som ikke kan noe annet. Da får du et mer stabilt lag, og dere begynner ikke å kragle allerede i champselect. Psyke har alt for mye å si i et win/loss.

Dersom du er en habil spiller, bør du vurdere å gå jungle. Da kan du hjelpe samtlige lanes, og ha et ganske så stort impact på hele laget ditt.

Meta.

Det finnes champions som er "bedre" enn andre. Nå vil jeg ikke at du skal prøve å countre motstanderene dine med champs du ikke har nok øvelse i, da velger du heller den du er habil med. Men følg litt med på hvordan metaen forandrer seg, og du ser at noen champs er muligens litt "bedre" enn andre. Les: top(shyvana,renekton,trundle,ryze), mid(ziggs,lulu,gragas leblanc), jungle(wukong, phanteon, khazix, elise, evelyn), adc(cait, lucian, jinx), supp(morgana, leona, thresh). Dette er det _jeg_ mener.

Streams.

Sjekk ut streams/lcs/youtube filmer. Se når og hvorfor de gjør det de gjør. Ikke spill for kills, men for objectives. Lær deg timers på buffs/drake/baron (5min/6min/7min). Lær deg å rotere og roame, og ikke minst lær deg å lasthitte skikkelig.

Mentalitet.

Folk rager og sutrer hele tiden, vær en overmann og ignorer dem. Ikke bidra til krangelen, og dersom det blir for mye bare ignorer brukeren. Kommuniser via pings, og aldri klag på andre. Gi heller positiv feedback.

Lykke til.
Husk at i slik matchmaking vil spillet sette opp lag som skal være estimert cirka like sterke. Men det vil alltid komme noen som er så dårlige at de kan ødelegge hele kampen. Men om du er bedre enn ratingen din, så vil du etterhvert krabbe oppover.

Rent statisksett så har du 4 random folk på laget ditt, og møter 5 random spillere. Vi forutsetter nå at du ikke er en dårlig spiller, og burde vært i høyere rating. Dette betyr at du har kun 4 muligheter til å få de dårlige spillerene som ødelegger kampen - mens de andre laget nå har 5 muligheter til å få dårligere spillere. Dette betyr at over tid vil du oftere vil spille mot folk som "feeder" og ødelegger kampen - enn du vil spille på lag med slike spillere.
Hei!

Først og fremst så synes jeg det er positivt at du ønsker å forbedre deg selv i spillet og å utnytte ditt maksimale potensial. Vær derimot klar over dette.

Det er mulig at Bronze\silver er ditt maksimale potensial. Ikke alle skal ranke, ikke alle skal ha progresjon kjapt.

Spiller du i bronze\silver og ikke har noen naturlig progresjon så er det faktisk mulig at det er der du skal være.. ACCEPT IT!

Om det så viser seg at du kommer deg videre i ranking\seed så har følgende skjedd:

1. Du har akseptert at det er deg og kun deg alene som kan ta ansvar for egen situasjon i spillet.

2. Spill med en frekvens (antall games pr. dag) du føler deg bekvem med.

3. Ikke prøv å LEDE et team ved hjelp av chat og kjefting. Led ved eksempel. Ikke smell av på folk som gjør åpenbare feil som muligens fører til at du kverkes etc.

4. Velg champions DU liker å spille.. Gi beng i meta.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Carry ditt eget lag hver eneste match, og ta på deg all skyld hver gang noen klager på noe (så slipper du folk som flamer). Bli du veldig fed og dere taper matchen er det i grunn din feil at du ikke klarte å carry.
Vis hele sitatet...
Påstår du at han skal hver eneste game vinne 1v5 på league of legends fordi teammatsa hans er dårlige?
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Påstår du at han skal hver eneste game vinne 1v5 på league of legends fordi teammatsa hans er dårlige?
Vis hele sitatet...
Jeg tror poenget hans er at det lønner seg å fokusere på seg selv, og hva man selv kan gjøre bedre. Min erfaring tilsier at man ikke burde prøve å carrye, da dette har en tendens til å føre til at jeg selv pusher for hardt for kills/ lane dominance. Prøv heller å spille godt, og tenk gjennom hvorfor du gjør hva du gjør, og hva som kan/gikk galt eller bra.
last ned LoLreplay og prøv å se hva du gjør galt, det er mye mer enn du tror.


Ble selv lei av LoL mye pga hvor mye jeg fokuserte på å gå opp i ELO, som gjorde at det tilslutt ble mer stress enn gøy å spille.

Det er ikke alltid grønnere på andre siden
Sist endret av SJefen; 31. mars 2014 kl. 19:03.
Er ikke noe som heter elo hell..
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Er ikke noe som heter elo hell..
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare bekrefte at det er noe som heter elo hell.

http://nb.urbandictionary.com/define...erm=elo%20hell
Feilen du gjør er å fokusere på hva de andre gjør.. Fokuser kun på deg selv siden det er ikke noe vits å si noe de andre.

Hadde selv 500 games i Silver i i løpet av Season 3, samtidig som jeg hadde Diamond i 3v3. Feilen jeg gjorde var at jeg ble cocky og blamet alle andre og prøve å rette på alt det de andre gjorde. Kom meg til gold kun noen dager etter jeg innså hva jeg gjorde feil. Nå er jeg Gold 1, men spiller ikke så aktivt lengre.

Vet at det er mange urettferdige games i silver-bronze pga elo-boosters etc etc etc.. Men det eneste som hjelper er å ignorere det. Lykke til.

EDIT: Mesteparten som spiller LoL fra bronze til plat lider egentlig av Dunning-Kruger effekten: The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias in which unskilled individuals suffer from illusory superiority, mistakenly rating their ability much higher than is accurate. This bias is attributed to a metacognitive inability of the unskilled to recognize their ineptitude.
Sist endret av Nayroun; 31. mars 2014 kl. 19:14.
For dere som påstår at ELO hell ikke finnes, jeg spilte I S1 og S2, var gold rated S1, S2 var jeg uheldig i matchmaking på starten og havnet langt nede, bildet under var den siste rangerte kampen jeg prøvde å starte...


(Joda, teksten er unødvendig, gammelt bilde.. men viser hva elo hell egentlig er..)


Det du kan gjøre som flere her sier er å carrye deg selv egentlig, beste er om du kan finne en god venn og spille duo lane sammen
Carry eller kjøp elo boost
▼ ... over en uke senere ... ▼
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Følte denne passet godt inn her. http://www.reddit.com/r/leagueoflege...alysis_of_elo/
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Regner med at rankinga i LoL er noenlunde lik HoN. Dvs. jeg har kommet meg opp fra HoNs svar på ELO Hell ved å spille smart. (Nå er det lenge siden jeg slutta med HoN, men dette var når jeg spilte.)

Jeg var først rimelig greit ranket med 1500++ psr helt til det begynte å gå dårlig. Det stoppet ikke før jeg var nede på 1100 psr. 1100 psr er kanskje den laveste bronse rankingen dere har på LoL. Da jeg begynte å spille seriøst, carrye hver game osv. så spilte jeg meg opp til 1650++ psr. Det er vell tilnærmet gold rank eller noe.

Spill taktisk, stjel alt av kills. Absolutt alle kills som du har sjansen på å ta, ta dem. Bli feed, gank det andre laget til de conceder/gir opp.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er ingen hemmelighet til å bli bedre. Bare spill, om du er halveis oppegående blir du bedre og kommer til å climbe. Ikke skriv i chat om det ikke er noe taktisk nyttig, bare tøv og tar vekk fokus. Uansett hvor lite supporten din warder tribush.
Why so serious?
Er du stuck i "elo hell" er du for dårlig til å komme deg oppover. Du vil stige sakte men sikkert når du blir god nok.

Har selv hvert der, påpekte alltid andres feil osv. enn å fokusere på mitt spill. Etter en lang tid i silver begynte jeg å fokusere mer på mine feil, og ble en bedre spiller. Vil også anbefale å finne sterke champs til å carrie med, for meg var alltid TF et godt alternativ.
Sist endret av ExoticSamie1; 29. mai 2014 kl. 15:13.