Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1224
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hei!

Jeg lurer på om noen kjenner til hvordan reglene fungerer når det angår avspilling av musikk når en streamer når en spiller. Har prøvd å lese diverse reglement, men noen steder refererer de til at forskjellige land har egne regler.

Så igrunn lurer jeg på om jeg har lov å spille musikk av med type radio/spotify radio når jeg streamer til twitch.tv. Eller må jeg søke om godkjenning fra TONO eller hva det heter?
Første svaret jeg fant på google... Godt sted å lese er faktisk på Twitch sine hjemme sider.

"You can stream any music that you want, as long as you own a copyright for it. We do not check into user copyrights ourselves, as we operate under DCMA safe harbor laws, which means we have to be contacted by a copyright owner in order to initiate the DCMA process. For legal information see your terms of service and http://www.twitch.tv/user/legal?page=dmca "
sånn som Dinosauren sa så går det vel etter om du har copyrighten til det eller ikke.
MEN, hvis du ikke tjener noe penger på streaminga så er det liten sjangs for at noen kommer til og bry seg når man ser på hvor mange det er som faktisk gjør det.