Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5769
Nermer seg heldigvis hove nå, har sett fram til dette i ett par måneder

Det jeg lurer på, noen som har litt erfaringer med festivalcampen?

Har egentlig lyst til å campe der, men gidder ikke vist det er bråk og musikk til klokka 7 på morningen der. Ja, jeg vet det er litt av sjarmen med festival og alt det der, men stikker heller på strandcampen og får godt med søvn om nettene vist det er konstant bråk på festivalcampen 24/7.

Strandcampen såg sykt chill ut!

Vist jeg skal ha en hel uke med alkohol, varme og mye festing må jeg vertfall ha bra med søvn om nettene
Sist endret av cookiesRGood; 7. mai 2012 kl. 03:49.
det er en festival. Festinga pågår til alle døgnets tider.
Du sovner uansett=) Lag en solid leir. hvis dere er mange som skal campe sammen, så burde dere lage en stor ring av teltene. Slå opp partytelt i midten. Da føles det litt ut som at man har "fred" ^^
Sitat av kukktryne Vis innlegg
Du sovner uansett=) Lag en solid leir. hvis dere er mange som skal campe sammen, så burde dere lage en stor ring av teltene. Slå opp partytelt i midten. Da føles det litt ut som at man har "fred" ^^
Vis hele sitatet...
Det som er planen, er en gjeng som skal
Lykketil med og ta deg fra frestival området til strandcampen i en drita tilstand. det tar 10 min og gå tilvanlig. Festival camp eier! og det er ikke så mye bråk, og er du drita selv sover du gjennom dt, lett
kan anbelfale strandcampen ( familiecampen , hove camping ) , her er det regler for hvor høy musikk du kan spille etter gitte tidspunkt , og man er sikret en god natts søvn. Dassene er rene , dysjene fungerer og maten er dugelig. sist jeg var på festivalcamp var dassene et mareritt. på familiecamp kan man også leie strøm til teltet , hvis du har med kjølebag , mobillader osv osv.

Det er en liten skogstur på 10-15 min for og nå festivalområdet , fin gruslagt sti helt frem. god luftetur før du skal legge deg god tur!
Sitat av THH-c Vis innlegg
kan anbelfale strandcampen ( familiecampen , hove camping ) , her er det regler for hvor høy musikk du kan spille etter gitte tidspunkt , og man er sikret en god natts søvn. Dassene er rene , dysjene fungerer og maten er dugelig. sist jeg var på festivalcamp var dassene et mareritt. på familiecamp kan man også leie strøm til teltet , hvis du har med kjølebag , mobillader osv osv.

Det er en liten skogstur på 10-15 min for og nå festivalområdet , fin gruslagt sti helt frem. god luftetur før du skal legge deg god tur!
Vis hele sitatet...
Hørtes chill ut, vertfall med dass som ikke flyter i spy, avføring og piss
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vis du skal klage på at musikk spilles til sent på natten har du vel ikke en dritt på Hovefestivalen å gjøre. Da vil jeg heller dratt på en mer "voksen" festival!
Det er jo en fjortisfestival så mye bråk må du nesten regne med.
Liker meg på festivalcampen, jeg! Selvfølgelig bråker det til alle døgnets tider, men det er egentlig bare.. koselig. Hallo, det er festival! Det eneste bråket jeg irriterer meg over, er stønninga til folk som ligger og har seg i naboteltene. Ta med deg ørepropper og en stor, myk pute, så stenger du alle lyder ute! Funker som bare det.
Har bodd nede på Hove camping de 2 årene jeg har vært på hovefestivalen.
Der er det bedre toaletter og dusjer som blir rengjort ordentlig og man slipper støyen som er fra festivalen. Det tar vel 10minutt å gå opp til festivalområdet, men ikke noe problem med et par øl innabords det
Takk for svar

En ting til, er vaktene max nazi på alkohol på campen?

Er snart 18, begrenser inntaket og oppfører meg vanligvis med promille.

Sånn som jeg har forstått det så er det en del folk under 18 der som drikker, men tenker selv at vaktene ikke bryr seg noe spesielt så lenge du oppfører deg og klarer og stå på to bein.

Noen erfaringer med dette?
Stjeler tråden litt her, hvordan er vaktene? f.eks hvis man er drita og skal inn på festivalområdet. vil ikke gå glippa av en konsert fordi jeg tok en øl for mye
Til de to siste: det er ikke noe å bekymre seg over så lenge man oppfører seg, altså ikke lager uro og bråk og oppfører seg truende. Det er ikke som på et utested. Klarer du å gå rimelig ok, er du nok sikra good time. Når folk sjangler inn i buskene, kommer gjerne vaktene, særlig hvis du er ung. Men når det er sagt, hvis du først får vaktene etter deg, nøler de ikke med å kaste deg ut, tenker spesielt på hvis du er under 18.
Takk for svar, hvor mye cash har folk trengt i løpet av hele festivalen?

Skal ha alkohol, drikke, mat og snus + det blir sikkert ett par ekstra ting også, men klarer ikke helt og rekne ut hvor mye som trengs
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Takk for svar, hvor mye cash har folk trengt i løpet av hele festivalen?

Skal ha alkohol, drikke, mat og snus + det blir sikkert ett par ekstra ting også, men klarer ikke helt og rekne ut hvor mye som trengs
Vis hele sitatet...
Hvis du er flink 0g ikke 0verbruker penger, så h0lder det med sånn 1000-2000 en plass. Klarte meg med 2000 i fj0r, hadde f0rtsatt penger igjen.
Hvordan er det med tilgang til dagligvarebutikker? Er det gålengde til en, eller går det busser? Ser for meg det kan bli dyrt å leve på maten og drikken de selger der en hel uke.
Det skal være en coop butikk innen gå-avstand
Det er en midlertidig dagligvarebutikk på campen, men den er jævlig dyr.
Det tar litt over halvtime (evnt mye lenger i sola med tunge poser) å gå til nærmeste vanlige dagligvarebutikk. Har haiket dit flere ganger.
Festivaltransport til Arendal sentrum koster 85kr tur/retur.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Det er en midlertidig dagligvarebutikk på campen, men den er jævlig dyr.
Det tar litt over halvtime (evnt mye lenger i sola med tunge poser) å gå til nærmeste vanlige dagligvarebutikk. Har haiket dit flere ganger.
Festivaltransport til Arendal sentrum koster 85kr tur/retur.
Vis hele sitatet...
Hvor dyrt?

Har lite lyst til og betale rundt 300 for en sekser med øl
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan har folk gjort det med musikk på campen?

Bare dratt med en cd-spiller?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Vi hadde en liten bærbar cd-spiller der for 2 år siden. Du får ikke hatt house-party, men det er da koselig midt på dagen når du sitter der med en pils og godt selskap.

Sees vi på Hove i år folkens?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Hvordan har folk gjort det med musikk på campen?

Bare dratt med en cd-spiller?
Vis hele sitatet...
Kjøpte boomblaster. Så låner nok med noen ipoder og mp3 spillere og fyller de med musikk. Og har en egen batterisparekonto jeg endelig får bruk for.
Angående øl, sprit etc, fult lovlig på camping? Bare bokser og ikke flasker?? Ikke lovlig i d hele tatt? Kun kjøp av festivalens eget opplegg?

Og... På inngang, blir man griseransøkt?

Jeg rocker strandcamp med 3 venner
Sitat av ztaale Vis innlegg
Angående øl, sprit etc, fult lovlig på camping? Bare bokser og ikke flasker?? Ikke lovlig i d hele tatt? Kun kjøp av festivalens eget opplegg?

Og... På inngang, blir man griseransøkt?

Jeg rocker strandcamp med 3 venner
Vis hele sitatet...
Bare bokser/ plastflasker, kommer selv til og tømme litt sprit over på en tom brusflaske
Sitat av ztaale Vis innlegg
Angående øl, sprit etc, fult lovlig på camping? Bare bokser og ikke flasker?? Ikke lovlig i d hele tatt? Kun kjøp av festivalens eget opplegg?

Og... På inngang, blir man griseransøkt?

Jeg rocker strandcamp med 3 venner
Vis hele sitatet...
Akkurat dette lurer jeg også på. Har spurt flere steder, får ulike svar hver gang.

EDIT: spesielt dette med å bli ransøkt. Blir 18 i september, burde det være vanskelig å komme inn med et brett øl og en en liter 40% helt over på brusflaske?
Sist endret av sgt_coke; 14. juni 2012 kl. 23:35.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Til de to siste: det er ikke noe å bekymre seg over så lenge man oppfører seg, altså ikke lager uro og bråk og oppfører seg truende. Det er ikke som på et utested. Klarer du å gå rimelig ok, er du nok sikra good time. Når folk sjangler inn i buskene, kommer gjerne vaktene, særlig hvis du er ung. Men når det er sagt, hvis du først får vaktene etter deg, nøler de ikke med å kaste deg ut, tenker spesielt på hvis du er under 18.
Vis hele sitatet...
Får de som er under 18 et spesielt festivalpass, eller er det samme som de over 18? Ossen kan vaktene vite om du er mindreåring eller ikke? Har aldri vært på hove før heller, og vil helst ikke bli kasta ut om de finner ut at jeg er under 18 og har drukket litt. Også lurte jeg på om det er noe sjekking av bagasjen du har med?
Blir drikkevarer fort stjelt?
All drikke dere skal ha med deg inn på camp må være på plast eller boks De sjekker ikke legg, så dere kan ta det med ro!
Sist endret av funk3; 15. juni 2012 kl. 20:27.
Ingen stress på campen, de sjekker ikke ID der. Det er først når dere kommer til meg i sjenkebåndbua, og jeg har mad-skillz i å gjennomskue fake-ID
Da sier vi bare at vi er fra freak, og så trenger vi ikke falsk ID. Eller hva dvs?
Hva tenker rundt budsjettet til mat og drikke? Jeg har planer om å ta med 2500. Dette skal også holde til å betale sjåføren for bensinpenger!
Så for dere som har vært der før, hvor mye bruker dere tilsammen under Hove??
drikke...

3 liters dunk jelzin, 1 liter morgan, 1 liter gin og 2-3 brett med pils..

mat, det jeg har lyst på når jeg har lyst på det
Sitat av dvs Vis innlegg
Ingen stress på campen, de sjekker ikke ID der. Det er først når dere kommer til meg i sjenkebåndbua, og jeg har mad-skillz i å gjennomskue fake-ID
Vis hele sitatet...
Du skal være "vakt" der?

Jeg kommer opp, ser meg til begge sider og hvisker "nff"
Sist endret av sgt_coke; 16. juni 2012 kl. 19:08.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Jeg kommer opp, ser meg til begge sider og hvisker "nff"
Vis hele sitatet...
Og JEG viser deg korteste veien til Tromøybrua og Arendal.

Nok en gang, forumet til festivalen finner man her: http://forum.hovefestivalen.no/
Sitat av Wild Vis innlegg
Og JEG viser deg korteste veien til Tromøybrua og Arendal.

Nok en gang, forumet til festivalen finner man her: http://forum.hovefestivalen.no/
Vis hele sitatet...
Det hadde vært flott! Til fots eller med buss?
Sitat av Kt0wnFellah Vis innlegg
Hva tenker rundt budsjettet til mat og drikke? Jeg har planer om å ta med 2500. Dette skal også holde til å betale sjåføren for bensinpenger!
Så for dere som har vært der før, hvor mye bruker dere tilsammen under Hove??
Vis hele sitatet...
Hvis du skal være ganske sparsommelig holder vel 2500. Nå snakker jeg bare fra egen erfaring, men pengene forsvinner raskere enn du tror der nede. Tror jeg brukte rundt 4000 i fjor, men da kjøpte jeg en del mat på området. Vet ikke hva ting vil koste på området i år, men i fjor var det ekstremt dyrt. En helt vanlig hamburger kostet for eksempel 80,- om jeg husker riktig. Tror jeg kommer til å kjøpe det meste av maten på dagligvarebutikker i år så jeg slipper å bruke like mye!

og til OP: Bråk om nettene blir det garantert, men om du har planer om å drikke tviler jeg på at det blir et problem. Du kommer til å sovne fort i så fall!
Sist endret av Koopa; 16. juni 2012 kl. 23:46.
Jeg sov baki en vare bil med madrass og hele pakka. Var utrolig digg når jeg var lei festinga gikk jeg bare til bilen som var parkert 200m fra festival campen og fikk sove i fred, appropo vaktene så oppfør deg så mer enn en som fikk grundig deng
Er det noen her som har vært vakt på hove?
Må nesten vite om det er mulig for meg som 17åring å få meg meg øl og en tomflaske med 40% inn? (bokser eller plastflasker)
Tror ikke det skal bli det helt store problemet :P
Tenker å være litt sosial på Hove, med tanke på at jeg skal dit med beste kompisen og beste venninna mi som er kjærester, og de blir litt slitsomme i blant.

Så hvis dere ser en dude med hvit t-skjorte som det står nFF på så er det bare å hilse
Sist endret av Zetta; 17. juni 2012 kl. 23:52.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Er det noen her som har vært vakt på hove?
Må nesten vite om det er mulig for meg som 17åring å få meg meg øl og en tomflaske med 40% inn? (bokser eller plastflasker)
Vis hele sitatet...
Har ikke vært vakt, men det jeg har hørt er at det ikke skal være noe problem. De sjekker ikke bagene.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Ikke glem at det arrangeres et nFF-treff på festivalcampen.

Mer info får du her.
Sitat av ezicam Vis innlegg
Har ikke vært vakt, men det jeg har hørt er at det ikke skal være noe problem. De sjekker ikke bagene.
Vis hele sitatet...
Bagasje sjekkes før inngang på campingen. Vaktene har også adgang til å be deg om å vise legitimasjon om de mistenker at du er under 18/20 år, avhengig av hva du har med deg. Nekter du å vise legitimasjon kan du helt fint nektes adgang med drikken din. Glassflasker nektes uansett alder.
Jeg og mine venner har helt uten problemer kommet inn flere ganger med alkohol. Du trenger ikke bekymre deg, vaktene er slappe. Vi er 15-17..
Hvis jeg for eksempel tar med meg litt drikke da, som mindreåring, og de sjekker det før jeg går inn i campen og de finner ut at jeg ikke er 18, er det bare å legge det fra seg å gå inn, eller blir jeg nekta inngang?
Første gang jeg drar og jeg vil ikke bli kasta ut...
Er påmeldt som frivillig. Men har ombestemt meg, noen som har erfaring med å melde seg AV som frivillig?
å være frivillig på hove er bare en bra og sosial opplevelse. hva er du satt opp som?
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
å være frivillig på hove er bare en bra og sosial opplevelse. hva er du satt opp som?
Vis hele sitatet...
Åja, det er det at jeg jeg tror ikke jeg har mulighet til å reise på hove i det hele tatt. Skal jobbe som sikkerhet!
Du burde ihvertfall sifra nå, så de har noen få dager på å finne noen andre.
Du kan jo også høre med venner om det er noen som er keen på å ta plassen din.

Angående alkohol, så er det ikke noe problem å bære det inn. Bare si du hjelper til å bære for venner. Bar selv to brett øl inn uten sjenkebånd, de sjekka bare festivalbåndet, ingen spørsmål.
Problemet er at vaktene på campen kan klippe båndet ditt og kaste deg ut om de ser deg drikke (åpen boks i handa) uten sjenkebånd. Men så lenge du oppfører deg (ikke er sørpe), så er det liten sannsynlighet for at dette skjer. Vaktene ser hovedsakelig etter bråk og overstadig berusede folk, ikke 17-åringer som nipper til en cider. Men det er altså en risiko.
Vet det har blitt sagt flere ganger rundt omkring at man fint kan kan drikke som mindreårig, men en kompis av meg fant dette på hoveforumet:

Re: Alkohol
Postet av: Busta (IP Logged)
Dato: 10-03 2011
Svar med sitat:
th3kill3rs
Hei. Hva skjer hvis en person under 18år blir tatt av vektene med f.eks en øl på festival-campen? Og hva skjer hvis en blir tatt av vektene beruset (på alkohol)?

svar: Klipp klipp og ut med deg
Vis hele sitatet...
Slike ting gjør meg så usikker :/

Blir 18 om 2 måneder liksom..