Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1799
Bestemte meg for å endelig gidde å reformatere den stasjonære PCen min idag... Alt gikk bra, fått installert ting, osv. Restarta for å få et par programmer til å kjøre, og da kom følgende feilmelding opp: BOOTMGR is missing. Press Ctrl+Alt+Del to restart.

Har gjort som flere guider sier, at jeg skal sette i DVDen med windows på og "fikse" windows, men det er visst ingen funksjon for det på Windows 7 Professional 64-bit, ikke som jeg kan se ihvertfall.

Noen som vet om en løsning/hvorfor jeg får feilmeldinga?
dra ut alle usb-gjenstander. samme skjer meg når jeg lader androiden hvis det ikke hjelper setter du i og booter fra windows-plata, og trykk "reparer ****"
Opplevd den meldingen et par-fem ganger selv, og all personlig erfaring tilsier at løsningen har vært å installere hele skiten på nytt en gang til. Om du googler tittelen din, får du opp forslag til ymse løsninger, men det er ikke alltid det er den beste løsningen med slik mekk. Reformater.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Kommer den "repair" greia etter Diskpartisjonsseksjonen i setup da eller? Var litt forvirrende det der. Var ihvertfall ikke sånn på W7 Ultimate som jeg hadde tidligere.

Og jeg har virkelig ikke lyst til å reformatere igjen... Må da være en løsning for dette.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Kommer den "repair" greia etter Diskpartisjonsseksjonen i setup da eller? Var litt forvirrende det der. Var ihvertfall ikke sånn på W7 Ultimate som jeg hadde tidligere.

Og jeg har virkelig ikke lyst til å reformatere igjen... Må da være en løsning for dette.
Vis hele sitatet...
Det kommer etter at du har valgt språk.

Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Executer Vis innlegg
Det kommer etter at du har valgt språk.

Vis hele sitatet...
Kom aldri opp for meg. Fuck it, reformaterer. Takk for hjelpa!
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Opplevd den meldingen et par-fem ganger selv, og all personlig erfaring tilsier at løsningen har vært å installere hele skiten på nytt en gang til. Om du googler tittelen din, får du opp forslag til ymse løsninger, men det er ikke alltid det er den beste løsningen med slik mekk. Reformater.
Vis hele sitatet...
Reformater? Det er ingenting som heter det. Det du mener han bør gjøre er å formatere. Og å formatere hjelper jo ikke, han må reinstallere.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Reformater? Det er ingenting som heter det. Det du mener han bør gjøre er å formatere. Og å formatere hjelper jo ikke, han må reinstallere.
Vis hele sitatet...
Vell, vanligvis har man bare en harddisk i pc'n. Og når man da formaterer, så må man også installere OS'et på nytt aka: reinstallere. hvis man bare reinstallerer uten på formatere så har man liggende en mappe med masse skit fra det gamle OS'et. Derfor er det best å formatere før man reinstallerer.

Så dermed er det ikke galt å si formatere(selv om jurgen hadde en liten skrivefeil)
Sitat av Executer Vis innlegg
Vell, vanligvis har man bare en harddisk i pc'n. Og når man da formaterer, så må man også installere OS'et på nytt aka: reinstallere. hvis man bare reinstallerer uten på formatere så har man liggende en mappe med masse skit fra det gamle OS'et. Derfor er det best å formatere før man reinstallerer.

Så dermed er det ikke galt å si formatere(selv om jurgen hadde en liten skrivefeil)
Vis hele sitatet...
Å si man formaterer er riktig, og reinstallere er riktig. Reformatere makes no sence. Det er feil, og er en blanding av reinstallere og formatere.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Å si man formaterer er riktig, og reinstallere er riktig. Reformatere makes no sence. Det er feil, og er en blanding av reinstallere og formatere.
Vis hele sitatet...
Jeje, det er jul. Og alle skjønte det uansett

Pinnekjøtt next
Sitat av Executer Vis innlegg
Jeje, det er jul. Og alle skjønte det uansett

Pinnekjøtt next
Vis hele sitatet...
Så sent? Jeg er allerede ferdig med middag, dessert og julegaveåpning. Nå sitter jeg i sengen og er på vei til å sove litt.
Sitat av emptychange Vis innlegg
Så sent? Jeg er allerede ferdig med middag, dessert og julegaveåpning. Nå sitter jeg i sengen og er på vei til å sove litt.
Vis hele sitatet...
Japp, ble litt senere i år. Men det passer fint, da slepper jeg å bli så jævla sulten utover kvelden.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av emptychange Vis innlegg
Reformater? Det er ingenting som heter det. Det du mener han bør gjøre er å formatere. Og å formatere hjelper jo ikke, han må reinstallere.
Vis hele sitatet...
Ingenting som heter å reformatere? Neivel.

Anyways, har REFORMATERT nå og alt funker.

Takk for alle svar
Sist endret av Tfan; 25. desember 2011 kl. 00:13.
du kunne også valgt og starte opp cmd i fra windows plata og brukt kommandoen fixboot
Sitat av emptychange Vis innlegg
Reformater? Det er ingenting som heter det. Det du mener han bør gjøre er å formatere. Og å formatere hjelper jo ikke, han må reinstallere.
Vis hele sitatet...
Reformater - repeter formatering. Så jævlig påklagelig du skulle være. Håper du sover godt nå.
Jeg får denne erroren hver dag. Det skyldes at en annen hardisk enn den jeg har OS på er prioritert i BIOS som oppstartsenhet. F12>Hard Disk>Velge riktig hard disk, så kommer du inn. Denne prioriteringen kan skiftes på i BIOS ganske enkelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på om du hadde Linux med Grub installert før du formaterte?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ta reparer, så begynner den å gjøre det automatisk. Trykk avbryt, så vil du ha mulighet til å åpne command. GJør dette, og skriv inn fix mbr og voila