Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1137
Hei, jeg har de siste 2-3 årene fulgt en samme treningsprogram, og generelt sett hatt god vekst og blitt sterkere/kan løfte mer i de samme øvelsene.

De fleste øvelsene utføres på maskin, utenom benkpressen.


Nå ønsker jeg å switche litt opp, jeg ønsker å ha et program hvor jeg mer bruker kroppen min (pull ups, hanups, dips, stå på hender osv).

Dette fordi jeg ønsker å bli sterkere når det gjelder typ å løfte meg selv.

Jeg har f.eks blitt sterkere i nedtrekk øvelse, men fortsatt sliter jeg å ta pull ups, det er noe jeg ønsker å endre på.

I den forstand lurer jeg på om noen her som trener aktivt har programmer de kan anbefale?
Kan ikke hjelpe med treningsprogram, men da jeg trente litt mer seriøst enn nå så skreiv jeg treningsdagbok. Logga sett, rep å kg. Da hadde jeg full kontroll å kunne øke litt å ha mer oversikt over progresjon osv. Det har hjulpet meg mer enn treningsprogram.
Har brukt det samme siden jeg var 16 ca.
"Calisthenics" er vel det du er ute etter hvis det er kroppsvekt du ønsker å trene med. Du får google litt rundt det ordet, så dukker det nok opp noe. Om du uansett driver på et treningssenter vil jeg anbefale å gjøre baseøvelsene (Markløft, knebøy, skulderpress) i tillegg til benkpress, med stang. Jeg er ikke fan av å trene med maskiner selv, men det krever jo mer teknikk å bruke frivekter.
Har litt å dele jeg kan vel sies.

Men du har ikke tilfeldigvis Jim Wendler sine bøker/pdfs?
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Men du har ikke tilfeldigvis Jim Wendler sine bøker/pdfs?
Vis hele sitatet...
Ser ikke sånn ut faktisk. Send pm om du ønsker noe av det jeg har :-)
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Hei, jeg har de siste 2-3 årene fulgt en samme treningsprogram, og generelt sett hatt god vekst og blitt sterkere/kan løfte mer i de samme øvelsene.

De fleste øvelsene utføres på maskin, utenom benkpressen.


Nå ønsker jeg å switche litt opp, jeg ønsker å ha et program hvor jeg mer bruker kroppen min (pull ups, hanups, dips, stå på hender osv).

Dette fordi jeg ønsker å bli sterkere når det gjelder typ å løfte meg selv.

Jeg har f.eks blitt sterkere i nedtrekk øvelse, men fortsatt sliter jeg å ta pull ups, det er noe jeg ønsker å endre på.

I den forstand lurer jeg på om noen her som trener aktivt har programmer de kan anbefale?
Vis hele sitatet...

Så målet ditt er å bli sterkest mulig i forhold til egen kroppsvekt, eller vil du være han som briefer i lekeapparatene på den lokale lekeplassen?

Jeg vil tippe at du har trent relativt useriøst fram til nå, så løsningen er å trene mer seriøst. Et annet program løser ikke det problemet.

Protip. Du blir flink til det du trener på. Skal du bli flink i pullups må du trene pullups.

Ellers bør du trene hele kroppen like mye hvis det er aestethics du er ute etter.

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Ser ikke sånn ut faktisk. Send pm om du ønsker noe av det jeg har :-)
Vis hele sitatet...
Hvorfor ser jeg Simeon Panda i lista di?
Sist endret av Superspurv; 15. desember 2022 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Så målet ditt er å bli sterkest mulig i forhold til egen kroppsvekt, eller vil du være han som briefer i lekeapparatene på den lokale lekeplassen?

Jeg vil tippe at du har trent relativt useriøst fram til nå, så løsningen er å trene mer seriøst. Et annet program løser ikke det problemet.

Protip. Du blir flink til det du trener på. Skal du bli flink i pullups må du trene pullups.

Ellers bør du trene hele kroppen like mye hvis det er aestethics du er ute etter.



Hvorfor ser jeg Simeon Panda i lista di?
Vis hele sitatet...
Haha, hvorfor lurer du?

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvorfor ser jeg Simeon Panda i lista di?
Vis hele sitatet...
Er over 700+ filer i mappa så
Sist endret av IW2022; 15. desember 2022 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
"Calisthenics" er vel det du er ute etter hvis det er kroppsvekt du ønsker å trene med. Du får google litt rundt det ordet, så dukker det nok opp noe. Om du uansett driver på et treningssenter vil jeg anbefale å gjøre baseøvelsene (Markløft, knebøy, skulderpress) i tillegg til benkpress, med stang. Jeg er ikke fan av å trene med maskiner selv, men det krever jo mer teknikk å bruke frivekter.
Vis hele sitatet...
Dette er nok det jeg er ute etter ja, takker for svar!
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Men du har ikke tilfeldigvis Jim Wendler sine bøker/pdfs?
Vis hele sitatet...

Jeg har 5/3/1 liggende her, men det er fra 2010 - så mulig det er blitt oppdatert siden: https://www.dropbox.com/s/6g81c7lr9h...anual.pdf?dl=0
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Har litt å dele jeg kan vel sies.

Vis hele sitatet...
Hvorfor har du så mange? Kommer da ikke gjennom alle uansett?

Spør av nysgjerrighet og ikke med pekefingeren
Sitat av ronniba Vis innlegg
Hvorfor har du så mange? Kommer da ikke gjennom alle uansett?

Spør av nysgjerrighet og ikke med pekefingeren
Vis hele sitatet...
Har egentlig bare samlet opp det jeg fant av brukbare programmer. Så lager man noe selv ut av alt man har lest. Noe går mer ut på endokrinologi samt treningslære. Men nei, kommer ikke gjennom alle
Sist endret av IW2022; 16. desember 2022 kl. 17:54.
Sitat av Iran666 Vis innlegg
gomad
Vis hele sitatet...
Det funker veldig bra, men start veldig forsiktig. 4 liter helmelk om dagen er sterk kost om man ikke er vant med det, spesielt for magen.

Ellers kan jeg si at jeg gikk opp 12kg på det, ikke mye fett heller, men det er svindyrt i lengden og til slutt så spøy jeg fordi jeg var lei.
Sitat av Iran666 Vis innlegg
gomad
Vis hele sitatet...
Hadde heller sagt meg fornøyd med to liter av YT sin proteinmelk. Tilsvarer det samme så og si i proteiner, og man slipper å hate livet