Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 9355
Jeg rener med jeg snakker for store deler av ansatte innen serviceyrket når jeg sier: hva feiler det sånne folk? Til tider skulle man tro at noen personer går rundt i en egen plastboble av en verden uten å tenke på at det er andre personer i verden enn deg.

Med siste liten handlere mener jeg i dette tilfellet to typer mennesker.

De som venter til rett før øl-salget stenger, dvs kommer henholdsvis 19.55 og 17.55.
Og de som venter til rett før butikken stenger, da gjerne 21.58 o.l.

Ikke for å sette noen i bås men, disse er typisk, soldater (ja, jeg bor i en millitærbygd), som kommer i flokk på 4 - 8 personer og praktisk talt holder hverandre i henda gjennom handleturen, ingen går før alle har tatt sitt.

Er det flere som føler noe av det samme? Eller er det bare meg?
Har også opplevd å blitt kjeftet på fordi det var lang kø, eller at vi ikke har lov til å selge øl når folk kommer 20.05 og ølsalget er stengt.

Før noen sier det, nei, jeg har nok ikke tenkt å fortsette mer enn ett par mndr til i jobben, men som en advarsel til andre som vurderer butikkjobb vs annen deltidsjobb. Og bare for å se om det er ett lokalt tilfelle eller om slike ting også skjer ellers?

Og, om det er noen her som venter til 2 min på stengetid før de går inn døra og skal handle, hvorfor?
Kom akkurat hjem fra butikkjobb ... alltid massevis av sene kunder, som blir i butikken 5 minutter etter stengetid. Alltid koslig.

Det som forundrer meg er tingene de kommer for å kjøpe. Puter, sengepledd, klesstativ osv. Kommer virkelig mangel på slike ting sånn plutselig?!
Jeg jobbet før på en servicestasjon (en liten shellstasjon med verksted) som stengte 16:00, og de fleste kom gjerne mellom 15:55-16:05 for å fylle drivstoff, vaske bilen eller for å ha hjelp til å fylle etter med spylervæske (gawd). Så ja, det er irriterenes.

Kan også legge til at det er en industripark i nærheten hvor 1/3 av arbeiderne avslutter jobben 15:30, men da kan de heller komme med engang, istedet for å vente en halvtime.
Sist endret av Mexxy; 11. desember 2010 kl. 20:59.
1) Så lenge mennesker er innenfor et gitt tidspunkt så er de innenfor. Om de kommer 19:58 så er det innenfor tiden. Har du problemer med dette så foreslår jeg at du starter din egen butikkkjede hvor mennesker ikke får komme inn hvis åpningstiden snart går ut. Vil gjette at du ikke får mange kunder.
2) Siden disse soldatene kom sammen så regner jeg med at de har planer om å dra tilbake på samme tidspunkt. Å stå ute å vente er jo ganske kjedelig, så da kan man jo bare gå med kompisene sine og fortsette å snakke drit. Jeg vet at jeg trives best i nærvær av gode kamerater, det være seg i butikken eller ikke.
3) Ja, mennesker klager. Du kan ikke gjøre noe med det.
4) Jeg handler som oftest etter jobb, men det hender seg at jeg spontant får lyst til å handle noe godis, eller lage sen middag og ikke har de korrekte ingrediensene. Her vil jeg forøvrig henvise til punkt 1.


Killuminati, har du aldri sett noe i butikken som du plutselig kjøper, eller planlegger du alle innkjøpene dine?

Tillegg: service - smak litt på det ordet.
Sist endret av Rejolo; 11. desember 2010 kl. 20:58.
Ser det er mange som burde finne seg ny jobb
Livet er best uten kunder!
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Tillegg: service - smak litt på det ordet.
Vis hele sitatet...
Er det service å jobbe 10-15 minutter ekstra uten betaling etter en lang arbeidsdag? Samtidig som man har andre arbeidsoppgaver som man ikke fikk gjort fordi folk er i butikken etter stengetid?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er det service å jobbe 10-15 minutter ekstra uten betaling etter en lang arbeidsdag? Samtidig som man har andre arbeidsoppgaver som man ikke fikk gjort fordi folk er i butikken etter stengetid?
Vis hele sitatet...
Man får betalt til man stempler seg ut. Dette kalles forøvrig overtid.
Sist endret av prenix; 11. desember 2010 kl. 21:08.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er det service å jobbe 10-15 minutter ekstra uten betaling etter en lang arbeidsdag? Samtidig som man har andre arbeidsoppgaver som man ikke fikk gjort fordi folk er i butikken etter stengetid?
Vis hele sitatet...
Ja, det var egentlig en rimelig god beskrivelse på service.
Er nok mange som skulle ønske de hadde en annen jobb, meg inkludert.

Ja jeg kan respektere at så lenge du er innenfor før 22.00 er det ikke noe galt i det. MEN, det står klart og tydelig med store gjerne lysende bokstaver at vi stenger 22.00, er det ikke da vanlig folkeskikk å ikke planlegge å gjøre hele neste ukes handletur siden man enda var der 2 minutter før stengetid. Vil gjerne legge litt trykk på det siste orden i den forrige setningen.

I min bok betyr stengt, stengt. Ikke "vi har åpent så lenge du vil så lenge du er innenfor dørene før 22.00".
Det er da ikke noe problem å gi beskjed til kundene at nå stenger dere snart, og be de skynde seg.
Sitat av prenix Vis innlegg
Man får betalt til man stempler seg ut. Dette kalles forøvrig overtid.
Vis hele sitatet...
I en ideell verden. I den virkelige verden baserer skremmende mange snuskete butikksjefer seg på å utnytte ungdom som ikke kjenner til eller tør å mase på rettighetene sine. Da får man hverken overtid eller vanlig betaling utover den tiden sjefen har påstått det tar å rydde og ta oppgjør. 15-20 minutter er vanlig, og da sier det seg selv at de butikkansatte blir utrolig lei når folk skal gjøre innkjøp for hele uka til kvart over elleve en fredag kveld.
Kom akkurat hjem fra et 8 timers skift. Klokka 17.55 kommer det 5 folk og skal ha tipping. Personen i bakerste rekke (gammel gubbe, alltid i dårlig humør) himler med øyene og viser tydelig gjennom kroppsspråk at han er missfornøyd. Hvorfor? Hva forventer han. når han kommer 5 minutter før tippinga stenger. I tillegg så kommer han med tippelapper som ikke er riktig skrevet. Han var rett og slett uhyggelig mot meg, selv om jeg ikke stod bak den plutselige trafikken kl. 17.55. Blir oppgitt over slike, men ignorerer dem og fortsetter med arbeidet.
virker som om du er MEKTIG lei jobben din
Sitat av Rejolo Vis innlegg
1) Så lenge mennesker er innenfor et gitt tidspunkt så er de innenfor. Om de kommer 19:58 så er det innenfor tiden. Har du problemer med dette så foreslår jeg at du starter din egen butikkkjede hvor mennesker ikke får komme inn hvis åpningstiden snart går ut. Vil gjette at du ikke får mange kunder.
2) Siden disse soldatene kom sammen så regner jeg med at de har planer om å dra tilbake på samme tidspunkt. Å stå ute å vente er jo ganske kjedelig, så da kan man jo bare gå med kompisene sine og fortsette å snakke drit. Jeg vet at jeg trives best i nærvær av gode kamerater, det være seg i butikken eller ikke.
3) Ja, mennesker klager. Du kan ikke gjøre noe med det.
4) Jeg handler som oftest etter jobb, men det hender seg at jeg spontant får lyst til å handle noe godis, eller lage sen middag og ikke har de korrekte ingrediensene. Her vil jeg forøvrig henvise til punkt 1.


Killuminati, har du aldri sett noe i butikken som du plutselig kjøper, eller planlegger du alle innkjøpene dine?

Tillegg: service - smak litt på det ordet.
Vis hele sitatet...

Tror du misforsto, eller valgte å misforstå det jeg skrev. Folk kommer og kjøper KUN de tingene jeg listet opp.
@ prenix: tro meg, jeg har forsøkt.

Overtid er stort sett ikke noe man tenker på når man er 5 - 10 min etter skjemaet, annenhver helg, det er ikke pengene det er snakk om her. Men det er søkkende irriterende når du ikke får gjort jobben din p.g.a en eller to personer som oppfører seg som om de eier plassen og du er kun der for å tilfredstille deres behov.
Ja, jeg er klar over at vi er det, men det er innenfor åpningstiden.
Jeg handler alltid rett før stengetid om jeg kan. Mindre folk da som regel. Om de i butikken ikke liker det, synd. Da får de bare stenge tidligere.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
... svada ...
Vis hele sitatet...
Det er nemlig her du tar helt feil. Enhver hjernedød person klarer å forstå at butikken fysisk stenger når klokken slår stengetid, men alle og enhver lider av plutselig idioti akkurat i det øyenblikket de selv er litt for sent ute. Med mindre varene dine er slått ut innen stengetid så "rakk du det ikke".

Folk som behandler ansatte i servicenæringen som en personlig sosial dump kan du også få billig av meg. Det gikk ganske mange år før jeg sluttet å ta meg selv nær av enkelte ting, og nå legger jeg ikke mye igjennom å la kunder som oppfører seg som idioter få høre det heller.

Problemet er, som luni tar opp, misbruk av ansatte. Det har plutselig blitt sosialt akseptabelt å bruke folk i servicenæringen som sosiale dumpstere og ubetalt overtid. Sjefene er jo totalt likegyldige de, er ikke de som må ta regninga eller miste bussen sin hjem. Utrolig nok så har også personer som jobber innenfor servicenæringen et liv utenom jobben også.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jeg handler alltid rett før stengetid om jeg kan. Mindre folk da som regel. Om de i butikken ikke liker det, synd. Da får de bare stenge tidligere.
Vis hele sitatet...

Og hvis de stenger tidligere så handler du ikke like før stengetid da eller?
så alle dere mener att folk som kommer inn 2på stenge tid ikke har rett til og handle?

butikken stenger klokka 20 men kundene må jo FFS få lov og handle ferdig, jobber i en åpen kontor/butikks løsning og det hender titt og ofte att folk komme 1529 og det er 1 min igjen av åpningstiden, kunden blir ikke hivi ut av butikken da når det er gått 1 minutt. Man skal jo være hyggelig selvom det er gamle erik som skal ha noe greier til ett gammalt skap eller hva det måtte være.

ta det med ett smil og si til sjefen att sånn er det bare og jeg skal ha betalt!!!

man får da enkelt og greit stenge for inngang en halv time før stenge tid evt forlenge handletiden til 30 min lengre enn åpningstiden, og ha separate inn og utganger slik att folk ikke kommer seg inn etter satte tidspunkt.
Sist endret av tribalgoth; 11. desember 2010 kl. 21:36.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Og hvis de stenger tidligere så handler du ikke like før stengetid da eller?
Vis hele sitatet...
Jo det vil jeg gjøre. Si at en butikk er åpen fra 07-23, om de korter ned en time, vil de ansatte slutte å syte over at folk kommer inn i butikken rett før de stenger, og de har en time på seg til å få alle ut..

Blir det samme som om noen kommer til en bensinstasjon og det er et par mil til neste stasjon og skal fylle bensin, og få "sorry mac, vi stenger om ett minutt så du kan ikke fylle her".
Jeg har jobbet endel i butikk opp igjennom de siste 12-13 årene. Bland annet en stor kjede som sier det er dumt å betale for mye.

Når jeg jobbet i denne kjeden var det veldig vanlig at folk kom inn 5 minutter før stengetid og skulle "handle".
Ofte resulterte det at stengetiden i butikken ble utsatt en halvtime og oppimot en time i juletiden.
Selv om det ikke var noen i din avdeling så kunne man ikke gå. Uansett hvor mange planer man måtte ha.
Fikk ikke overtid pga dette.. (Yes I know)
Jo - noen kunder kjøpte kanskje noe etter å ha oppholdt 12-13 ansatte en halvtime etter stengetid, men uansett.

Personlig mener jeg det er ingen unnskyldning å komme hoppende inn i en butikk 5 minutter før stengetid. Ingen...
OK - hvis du vet nøyantig hva du skal ha og det bare er å hente varen i hylla og løpe til kassa for å betale.. Go for it..

Men å handle en flatskjerm - uten å vite hvilken slik at du står der å stille dumme spm en halvtime er uaktuelt.
Hva slike folk tenker er uvist. Men det er ingen tvil om hva butikkansatte synes om slike tullinger.. Nettopp - tullinger.

My 4 cents.
Problemet er ikke nødvendigvis betaling, men det faktum at du plutselig er låst opp i en posisjon hvor du ikke kan forlate stedet, som gjerne har stor ringeffekt. Hadde jeg jobbet som en hjertekirurg så hadde jeg forstått problematikken.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jo det vil jeg gjøre. Si at en butikk er åpen fra 07-23, om de korter ned en time, vil de ansatte slutte å syte over at folk kommer inn i butikken rett før de stenger, og de har en time på seg til å få alle ut..

Blir det samme som om noen kommer til en bensinstasjon og det er et par mil til neste stasjon og skal fylle bensin, og få "sorry mac, vi stenger om ett minutt så du kan ikke fylle her".
Vis hele sitatet...

Det der må du forklare nærmere.
Hvis en butikk har åpent fra 07-23 og korter ned åpningstiden til 22 så har man fortsatt det samme problemet.
Det vil si at de ansatte har en time ekstra betalt, hvis du skjønner det slik.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Det der må du forklare nærmere.
Hvis en butikk har åpent fra 07-23 og korter ned åpningstiden til 22 så har man fortsatt det samme problemet.
Vis hele sitatet...
Man må stenge for nye kunder 22.45 eventelt....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Det vil si at de ansatte har en time ekstra betalt, hvis du skjønner det slik.
Vis hele sitatet...
Og du har åpenbart ikkje forstått at halve problemet er at mange butikker ikkje betaler for den overtida. Om dei korta ned fra 23 til 22 vil det sei at dei tilsette hadde fått betaling for ein time mindre, ikkje at dei hadde fått betaling om det kom seine kundar.
Da er jeg med, men jeg kan se et problem med at arbeidsgiver er villig til å betale de ansatte for 1 time ekstra.

Jeg har forøvrig jobbet nok i serviceyrker til å vite hvordan trådstarter har det. Greit nok at man bare skal inn for å kjøpe et par ting og rett i kassa, men når folk ikke vet hva de skal ha/eller handle inn til hele uka og bruke lang tid så blir jeg irritert.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og du har åpenbart ikkje forstått at halve problemet er at mange butikker ikkje betaler for den overtida. Om dei korta ned fra 23 til 22 vil det sei at dei tilsette hadde fått betaling for ein time mindre, ikkje at dei hadde fått betaling om det kom seine kundar.
Vis hele sitatet...
Men alle har jo rett på overtidsbetaling? Hvis ikke er dette en veldig kjip jobb med lav lønn
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Men alle har jo rett på overtidsbetaling? Hvis ikke er dette en veldig kjip jobb med lav lønn
Vis hele sitatet...
Du er rimelig naiv når du hevder at alle har rett på overtidsbetaling. Det er saklig sett korrekt, men langt fra realitet, spesielt i yrker med såpass mykje deltidsarbeid og unge arbeidstakarar med høg gjennomstrøyming.
Enkelte steder får man ikke overtidsbetalt før man har jobbet et visst antall min. over tiden. Og etter en lang arbeidsdag så er det mange som tenker på å komme seg hjem fremfor de få kronene man tjener på overtiden.
For å ta et godt eksempel:

Sørlandssenteret i Kristiansand har utvidet åpningstidene sine med en time, tror du noe har forbedret seg? Den vanlige kundemassen er ferdig med handleturen sin rundt en time før stengetid. Den neste timen er alltid ganske interessant, for her skjer det absolutt ingenting, det er ikke uvanlig å ikke ha noen salg den siste timen. Derfor benytter de fleste butikker seg av denne tiden til å forberede butikken til å stenge. Man vasker, teller kassen og gjør annet forfallent arbeid som har bygd seg opp i løpet av dagen. Så, fem minutter før stengetid kommer Ola Dum og Kari Lettere-Retardert inn og forlanger at stakkars jenta/gutten bak kassa skal droppe alt han/hun gjør for å bistå dem, i det som der og da, kan virke som livsviktige beslutninger. Kunden ender ofte opp med å ikke kjøpe noe uansett, det er en for stor avgjørelse å ta så sent på kvelden uansett.
Da jeg jobbet i butikk løste jeg problemet ved å skru av lyset nøyaktig ved stengetid. Skal si folk løp fort til kassen.
TurboOlsen: har dere ikke kortautomater der du fyller bensin?

Personlig så går jeg ikke ut på butikken 2 på stengetid.
Det er åpent i 8 - 13 timer avhengig av butikk, man MÅ ikke handle rett før det stenger.

Helt enig med deg Deezire, og skulle gjerne gjort det samme hadde det ikke vært for at jeg snart slutter.

Ærlig talt, dere som forsvarer "i siste liten handlere", er det fysisk umulig for dere å dra i butikken i tid til å komme seg ut før klokka tikker over stengetid? Er det veldig vanskelig?
åhhh. stakkars dere as. hva med å ta kontakt med disse folka og si bestemt: vi stenger nå, du får 5 minutter til. ... tror ikke folk som gjør detta gjør det spesifitk for å plage dere kassadamer.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
åhhh. stakkars dere as. hva med å ta kontakt med disse folka og si bestemt: vi stenger nå, du får 5 minutter til. ... tror ikke folk som gjør detta gjør det spesifitk for å plage dere kassadamer.
Vis hele sitatet...
Vi gjentar det over høytaler når det er 10 minutter, 5 minutter, 3 minutter og når vi har stengt.

Hjelper ikke stort.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
åhhh. stakkars dere as. hva med å ta kontakt med disse folka og si bestemt: vi stenger nå, du får 5 minutter til. ... tror ikke folk som gjør detta gjør det spesifitk for å plage dere kassadamer.
Vis hele sitatet...
Nei mange folk gjør det fordi de tenker på seg selv, og stort sett driter i andre.

Det er ganske mange som ser ned på folk som jobber i serviceyrker og gir blaffen så lenge de får det som de vil.

Har mange ganger sagt på en bestemt men høflig måte at vi stenger om 5 min. og du vil bli overrasket over hvor mange som blir sure og kjefter og smeller på deg.
Enkelt å si at vi klager, men prøv å jobb i serviceyrket selv og opplev noe av dette så kanskje Dere får et litt annet syn på saken.
Viss dere tror butikk er gale, prøv å sitte på et callsenter. Er ikke uvanlig at folk ringer inn og klager, kjefter og smeller. På alt mellom himmel og jord. Er vell som en blanding av reklamasjonsavdeling, abb. avdeling, teknisk hjelp og hva enn annet som faller kunden inn.
Sist endret av FuzzT; 11. desember 2010 kl. 23:57.
Aldri mer service-yrket, ingen tvil. Jeg jobba i en av de store optikerkjedene, og her hendte det sjelden at vi hadde idiotkunder, men vi hadde de som kom inn klokka 19.55 og ville "se på solbriller". Solbrillene vi hadde koster mellom 1500 og 3000 kroner, og de er låst fast på et stativ som vi i butikken må låse opp med nøkkel etterhvert som kunden skal prøve.

Et par solbriller til nærmere 3000 er ikke noe du som regel kjøper på impuls fem minutter før stengetid. Så vi visste at disse kundene bare kom fordi de syntes det var gøy å kikke. Jeg vet ikke med dere, men jeg personlig GJØR IKKE sånt. Jeg føler meg klein og teit med mindre jeg vet akkurat hva jeg skal ha, og så går igjen. Mennesker med normale antenner merker at det ikke er helt topp stemning for å hjelpe til med å prøve solbriller (og si ting som "De var kanskje litt store, kanskje du skulle gå for de som ikke har Dolce & Gabbana i store grønne stener på siden?"). Og når det er fredag kveld og vors hjemme i leiligheten, vil du bare fysisk ta dem i nakken og skli dem bortover det nypolerte gulvet, rett inn i marmorsøylen i butikken ovenfor.

FUCK KUNDESERVICE!
Sist endret av Catnip; 12. desember 2010 kl. 01:13.
Misunner deg ikke den jobben, nei.
Tror nok jeg forstår bedre etter et par år i serviceyrket forstår hvorfor folk tar lengere utdanning, virker nesten som jo bedre utdanning du har jo mindre må du jobbe med andre mennesker (les, lederstillinger).

Men som en oppfordring til alle som noensinne kjøper noe fysisk i butikk, gjør det i tide, og ikke forvent allverdens av service om du er der etter stengetid. Spesiellt ikke fra meg.
Ikke fra meg heller.
jobber du med provisjonslønn derimot... da hadde det vært andre boller, sant? regner ikke med at sånt skjer hver enste dag? det er forsåvidt vanlig i de fleste yrker å komme 5 minutter før og gå 14 minutter seinere.

men når dere jobber 10-20stk i en butikk.. hvorfor trenger alle å være igjen til etter stengetid? er det snakk om ikea eller no sånt? vanlig matbutikker har ikke så mange på kveld.
@ psilonaut, les posten på nytt så ser du at han snakker om ett kjøpesenter. Ikke en enkelt butikk.

Om man jobber på provisjon, og kun det, så hadde jeg hatt et annet syn på det, kanskje, men som sakt tidligere, det er ingen som kjøper en flatskjerm kl 22.20 på en fredags ettermiddag.
Hvorvidt man jobber for provisjon forandrer ikke det faktum at du vil hjem og at all erfaring tilsier at fem-på-kundene aldri handler noe uansett.
Hvis du har ett problem med at vi soldater kommer rett før stengetid og handler syns jeg du skal ta det opp med oss neste gang du ser noen av oss. Kanskje vi har hatt en lang dag der vi såvidt rakk å komme oss til butikken? Det gjelder nok flere enn oss. Virker som du bærer litt nag til soldater?
Sitat av DarkIIDiablo Vis innlegg
Hvis du har ett problem med at vi soldater kommer rett før stengetid og handler syns jeg du skal ta det opp med oss neste gang du ser noen av oss. Kanskje vi har hatt en lang dag der vi såvidt rakk å komme oss til butikken? Det gjelder nok flere enn oss. Virker som du bærer litt nag til soldater?
Vis hele sitatet...
Høres ut som en trussel provosert ut av ingenting? Og mange synes at trådstarter er lett irritert.

Han/hun nevnte kun soldater som en av flere som handler sent.
Tenk deg hvor mange ganger det skjer i løpet av et år at du plutselig bare måå kjøpe noe, så er det 10 min butikken stenger.. Mulig jeg er rar, men jeg trosser frykten for irritere kassadama 5 min før stengetid hvis jeg virkelig trenger noe.

Men det med at folk blir sure for at ølsalget er stengt er jo ren idioti!
Jeg kjenner meg litt igjen med dette å handle 2 min før butikker stenger, ikke det at jeg gjør det ofte men jeg har da gjordt det noen ganger. Men jeg føler også det har noe med høffelighet å gjøre.
Sist gang jeg gjorde dette kom jeg akkuratt kl 23 når butikken stengte. En kar stengte akkuratt porten og jeg spurte om jeg kunne være så snill og slippe inn og raske med meg et brød og en juice til kvelds? Han slapp meg inn og jeg tok det jeg skulle ha gikk i kassen og beklaget meg for å være etter åpningstid. Og kassajenta bare smilte og sa at det gikk greit.

Tror flere ikke har noe i mot å være 5 min ekstra for kunder, som vet at de "lever på godviljen" til de som jobber der.

Og jeg synes man skal tenke seg litt om når man er etter stengetid på en butikk, hva om jenta/gutten i kassa har en buss å rekke? Uansett om de får betalt en 5 kroning for å hjelpe deg så må de kanskje vente en time på neste buss, er ikke så kult det.
Jeg deler denne frustrasjonen! Ingenting irriterer mer enn kunder som handler i slow-motion 15-20 minutter etter stengetid og ser ut som et jævlig svært spørsmålstegn når de blir påminnet om at butikken ikke er åpen lenger. Ferskvaredisken er tømt, isen i fiskedisken har tint, frukta er kjørt inn på lageret, gitteret i utgangen er halvveis lukket og vi skal snart slå av lyset. Tar'em hintet? Aldri.

Og bedre liker jeg de folka som ikke forstår at ølsalget har stengt! Til tross for at samtlige butikker i dette landet opplyser, gjerne via plakater klistret PÅ ølen, om at ølsalget stenger 18:00 på lørdager. Ikke 18:20. Ikke 18:10. Heller ikke 18:03. Det stenger 18:00.
Sitat av prenix Vis innlegg
Da jeg jobbet i butikk løste jeg problemet ved å skru av lyset nøyaktig ved stengetid. Skal si folk løp fort til kassen.
Vis hele sitatet...
Fy fader jeg hadde fått panikk og brølt, godt at jeg som regel klarer å handle før stengetid ^^
Sitat av Produck Vis innlegg
Jeg deler denne frustrasjonen! Ingenting irriterer mer enn kunder som handler i slow-motion 15-20 minutter etter stengetid og ser ut som et jævlig svært spørsmålstegn når de blir påminnet om at butikken ikke er åpen lenger. Ferskvaredisken er tømt, isen i fiskedisken har tint, frukta er kjørt inn på lageret, gitteret i utgangen er halvveis lukket og vi skal snart slå av lyset. Tar'em hintet? Aldri.

Og bedre liker jeg de folka som ikke forstår at ølsalget har stengt! Til tross for at samtlige butikker i dette landet opplyser, gjerne via plakater klistret PÅ ølen, om at ølsalget stenger 18:00 på lørdager. Ikke 18:20. Ikke 18:10. Heller ikke 18:03. Det stenger 18:00.
Vis hele sitatet...
Eller de som ikke har fått med seg at det stenger da, og tror dette er noe nytt. Som bare denne butikken har funnet på.


Kunder er noe dritt!
Sist endret av solrikioo; 12. desember 2010 kl. 22:40.