Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 988
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller må alle betale for de?
Utgifter til legemidler på blå resept inngår i ordningen med frikort for helsetjenester. Det betyr at du automatisk får et frikort når du har betalt mer enn egenandelstaket, og du slipper dermed å betale egenandel resten av kalenderåret. Egenandelstaket for 2023 er 3040
Vis hele sitatet...
https://www.felleskatalogen.no/medis...ig-om/refusjon
Om legen skriver det ut på blåresept eller ikke kommer an på om du oppfyller indikasjon for bruk. En med MS vil mest sannsynlig få valium på blåresept men jeg må betale men bruker det heller ikke fast.
Selv jeg har brukt Sobril/Valium fast i svært mange år har jeg aldri fått den på blå resept.Tror det bare er døende som får det eller som nevnt ovenfor MS o.l.Smertestillende derimot har jeg fått på blå resept i 15 år.Dette har vært Lyrica,Paralgin og Norspan.
Nå er hvertfall sobril skam billig på apoteket uansett, så ser ikke hvorfor prisen plager deg? med mindre du tar helt ekstreme doser hver dag.