Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 747
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mistet billappen rundt mars 2022.

Ble da tatt til en spyttprøve, og det ble påvist THC.

Ble deretter innkalt til retten et par måneder senere, og jeg hadde kun mulighet til å gjennomføre rettsmøtet over telefon. Etter det første møtet ble ikke tilståelsen min godtatt, da jeg ikke var enig i at jeg var ruset, men at THC kun var til stede i systemet.

Jeg sendte deretter en e-post etter møtet der jeg la frem at jeg ønsket å tilstå, og at det hadde oppstått misforståelser mellom meg og dommeren. Saken ble deretter gjenopptatt som en tilståelsessak. Jeg informerte umiddelbart om at jeg var på ferie på den datoen som var satt, og at jeg kun kunne delta via telefon. Dette ble godkjent.

Da jeg tilsto i det påfølgende møtet, fikk jeg beskjed om at det ikke var tillatt å tilstå over telefon. Jeg spurte da hvorfor møtet ble gjennomført, gitt at det var en tilståelsessak og jeg hadde tidligere varslet om at jeg kun kunne delta via telefon. Jeg fikk ikke et tilfredsstillende svar på dette. Dette var i august 2022.

Nå er det snart gått 1 år siden jeg har hørt noe.

Lurer på om jeg bør følge opp saken, eller la den gå sin gang?

Er det mulig med strafferabatt med tanke på den lange behandlingstiden? Skal også nevnes at jeg kontaktet et advokatfirma i januar som skulle ta opp saken med dommeren, men jeg har heller ikke hørt noe derfra.

Takk for svar
Har du ikke fått en dom? Man kan vel ikke tilstå etter man er dømt for å få strafferabatt? Det gir jo ingen mening.
Man får rabatt for lang behandlingstid, men det er ikke rare greiene.
På en annen side er du jo skyld i den lange behandlingstiden selv. Du har jo fått ikke bare en men to rettsaker.

Selv fikk jeg 2,5år og 25 dager for å maxe promillegrense på alprozolam i tillegg til at jeg var involvert i en mindre ulykke.
Sist endret av Lykkeleeten; 20. juli 2023 kl. 11:08.
Lang ubegrunnet liggetid er absolutt noe som kan medføre redusert straff eller straffrihet. Her er du selv skyld i noe av liggetiden, men det bør uansett ikke ta evigheter.

Om du bør gjøre noe mer eller ikke, tenker jeg avhenger av hvilke konsekvenser det har for deg at saken ikke er behandlet. Er det relativt konsekvensløst, hadde jeg ikke giddet bruke veldig mange kalorier på å etterspørre selv.