Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2003
Anonym bruker
"Vanskelig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Standard tråd, I know. Jeg er ikke ute etter et orakel som kan spå fremtiden altså. Jeg vet det er en viss risiko for kontroll gjennom reisen.

Jeg har også søkt en del, siden dette er et spørsmål som dukker opp relativt jevnlig. Jeg ble dog sittende igjen med flere spørsmål enn før jeg søkte. Eller ihvertfall ett spørsmål mer.

Jeg skal snart fly hjem fra juleferie. Kjøpte meg litt hasj til en hyggelig anledning under ferien, men sitter igjen med ca. 0.9 gram. Jeg føler at det er relativt risikofritt å legge dette et obskurt sted i sekken min og ta det med på reisen, men jeg ser at de fleste anbefaler å legge slikt i innsjekket bagasje. Jeg har ingen innsjekket bagasje med meg.

Det eneste jeg lurer på, etter å ha lest en del forskjellige formeninger, er sikkerhetskontrollen. Jeg klarer ikke se for meg at en så liten klump vil pådra seg stort mye oppmerksomhet, og tror vel heller ikke at de er veldig interessert i sikkerhetskontrollen, så lenge klumpen ikke ligger i en svær vannflaske. Tar jeg feil? Bør jeg ha det i sekken eller ha det i en lomme på meg? Hadde vært jævla digg å få det med seg
Anonym bruker
"Utstø Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tror jeg går helt fint så lenge det ikke stinker hvis baggen din blir åpnet opp.
Jeg la en klump sammen med noe halvspilt chips i sekken min en gang. Det lukta ikke og veldig vanskelig å finne!
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
mye styr for så liten vinning.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble stoppa i kontroll på fly fra Gardermoen til Tromsø, baggen ble overflate sjekket for narkotika og de fant spor av cola, aldri brukt det og ikke vært i nærheten av det eller folk som bruker det, ble mye styr og fikk til slutt gå uten at de sjekket meg innvendig... Men hadde personlig droppet det.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gjort dette mange ganger. Har da hatt hasj/weed i toalettmappa, uten å gjøre noe spesielt for å gjemme det. Så lenge det ikke ser ut som et våpen eller væske reagerer ikke vekterne i sikkerhetskontrollen på det.

Sikkerhetskontrollen ser ikke etter drugs. Deres jobb er å passe på at ingen tar med seg farlige gjenstander ombord i flyet.
Uvaksinert 👍
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikkerhetskontrollen ser ikke etter drugs. Deres jobb er å passe på at ingen tar med seg farlige gjenstander ombord i flyet.
Vis hele sitatet...
Okey, så de finner farlige gjenstander ved å gnikke en lapp rundt belte/glidelåsen og legge den i en maskin for å sjekke. Smart maskin altså. Jepp, skjedd flere ganger innenlands.
Sitat av daffe Vis innlegg
Okey, så de finner farlige gjenstander ved å gnikke en lapp rundt belte/glidelåsen og legge den i en maskin for å sjekke. Smart maskin altså. Jepp, skjedd flere ganger innenlands.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en test for stoff, denne reagerer hvis du har vært i kontakt med krutt, sprengstoff etc.
Opplevd samme sjekken flere ganger, og den har ikke noe med stoff å gjøre. Bare å søke det opp hvis du ikke tror meg.

Til trådstarter, jeg ville heller hatt det i lomma en i sekken, det er jo alltids en viss fare for at sekken kan bli sjekket. Aldri opplevd å bli visitert på innenlandsflyvninger.
De søker etter eksplosiver, ikke drugs.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble stoppa i kontroll på fly fra Gardermoen til Tromsø, baggen ble overflate sjekket for narkotika og de fant spor av cola, aldri brukt det og ikke vært i nærheten av det eller folk som bruker det, ble mye styr og fikk til slutt gå uten at de sjekket meg innvendig... Men hadde personlig droppet det.
Vis hele sitatet...
Det der hører jeg mange si! Og oftest så er det cola som er mest brukt av folk. Har nok smitta over fra noen andre kofferter eller ting. Har liten tro på at de utslagsprøvene som bare drar over noe av overflaten ikke er så mye man kan ta med til retten alene
1 gram på innlandsfly? Det er like lett som å like Pink Floyd det. Flat ut klumpen, legg det i bunn av snusesken, legg snusen oppi og pakk den wherever the fuck. De sjekker etter eksplosiver og kruttpartikler. Om du ikke har vært tidlig ute med nyttårsfeirngen (ikke vært bort i fyrverkeri) så skal dette gå silkefint.

Tar jeg feil? Bør jeg ha det i sekken eller ha det i en lomme på meg?
Vis hele sitatet...
Legg det i sekken, under sålen i foten eller sokken eller i et munnbind med filterlomme. Lykke til!
Sist endret av TrippyPippi; 30. desember 2022 kl. 05:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt å se at jeg har riktig oppfatning av hva de driver med i sikkerhetskontrollen. Min oppfatning er at de kunne sett mye rart uten å bry seg, så lenge det ikke har med sikkerhet å gjøre. Spesielt hvis det er mye trykk og de vil få folk gjennom.

Etter litt betenkning har jeg derimot kommet frem til at det beste alternativet er å sende meg selv en hyggelig nyttårshilsen i posten. Lavere risiko, mindre konsekvenser, ingen ulemper.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Godt å se at jeg har riktig oppfatning av hva de driver med i sikkerhetskontrollen. Min oppfatning er at de kunne sett mye rart uten å bry seg, så lenge det ikke har med sikkerhet å gjøre. Spesielt hvis det er mye trykk og de vil få folk gjennom.

Etter litt betenkning har jeg derimot kommet frem til at det beste alternativet er å sende meg selv en hyggelig nyttårshilsen i posten. Lavere risiko, mindre konsekvenser, ingen ulemper.
Vis hele sitatet...
Har flydd flere ganger med små mengder. Har bare tatt litt plastfolie på og stappet det under leppa som snus de plassene jeg føler det er risiko for sjekk. Svelger det bare om det skulle være noe.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Unødvendig
Ha biten i en enkel lomme, putt den i munnen i perioder det kan være kontroll. Slik som ved landing på vei til bagasje. Smått med hasj er enkelt sånn. Bare å svelge hvis det er kontroll
Legg det i boksern/trusa... må du av med undertøyet er du fucked anyways. Innenlands reiser blir ekstremt lite sjekket.