Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6888
Like før jeg kaster dette modemet i veggen og sier opp NGT med en eneste gang.

Hver gang jeg åpner uTorrent så stopper internett opp for meg, som om jeg blir utestengt av routeren. Har prøvd å sette ned max connections til 50 og kun 3 aktive torrents i tillegg, men likevel er det full stopp.

For å få det til å funke igjen må jeg disable og enable local network igjen.


Eneste måten å få det til å funke er om jeg har alle torrents stoppet når jeg åpner uTorrent for så å forsiktig starte én og én, noe som er uaktuelt mye stress. Hva om jeg en dag glemmer det og så plutselig henger nettet seg igjen og jeg må til å disable\enable igjen.

Edit: Dette funket i starten. Men testet nå med full stopp på alle torrents, og likevel klikka det. Bare jeg åpner uTorrent selv med ingen aktive torrents så klikker det. Som om NGT har bannlyst uTorrent etter jeg har lastet opp godt og vel 250 GB siste uken-10 dager.

For noe møkk. Bare advarer andre her mot NGT og deres modem, også deres kundeservice er møkk. De på chatten, telefonen eller mail kan ikke hjelpe med noe som helst annet enn sånn modemet kom. De kan ikke hjelpe med å få en PS3 i DMZ, skru av intrustion detection som jeg mistenker å kanskje stå bak møkket, ei heller kan de hjelpe meg med å få tilgang til telnet. For sånn hjelp må jeg ringe PC Hjelp, et nummer som koster 26 kroner i minuttet å ringe.

Jeg har vært kunde av NGT i flere år hvorav jeg hadde 20\1 linja, ingen problemer med den. Nesten så jeg vurderer å gå tilbake til den igjen for dette er bare frustrerende.


Sist endret av lilletiffe; 7. september 2011 kl. 23:48.
Generelle konsumermultimodem suger kuk, derfor putter man de alltid i bridge og kjører noe mer givende for å route trafikken din.

Hint : pfsense
Sist endret av AtXbYeA; 8. september 2011 kl. 00:00.
Det er ikke så lett å sette dette modemet i bridge da. Hvis ikke hadde jeg gjort dette.
Så vidt jeg har forstått må man installere ny firmware via usb-porten eller noe sånt. Et lite helvete med andre ord.
Du trenger ikke bruke USB-porten for hverken oppgradering av firmware eller for bridging av NGT sine Thomson routere.
Keyword: telnet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det ante meg at det var flere her i verden som hater disse dritt-routerne. Har hatt nett fra NextGenTel i en uke snart og denne boksen lager alle slags problemer. Hovedproblemet er at vi såvidt får nett utenfor stua, hvor routeren er lokalisert. Jeg har sett meg nødt til å trekke en TP-kabel ut i gangen og feste et gammelt 3Com AP på veggen, med eget trådløst nettverk, for å kunne få tilgang til internett på soverommet mitt og på kjøkkenet, og det atpåtil med meget reduserte hastigheter.

Har nå forsøkt å koble på en Dlink DIR-615 med DD-WRT på Thomson-routeren, men det var ikke noen suksess. Så ser jeg at det nevnes bridging via telnet her. Noen som har en mer konkret smørbrødliste for hvordan man gjør det?
Kommer helt ann på om du har DHCP eller PPPoE. Dersom du har TypeB_1 (som er koblet opp) under Broadband Connection (i webgui-menyen) så er det PPPoE.
Om du vil sjekke via telnet så bruker du kommandoen "ppp iflist" for å sjekke om den i det hele tatt har PPP interface.
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Kommer helt ann på om du har DHCP eller PPPoE. Dersom du har TypeB_1 (som er koblet opp) under Broadband Connection (i webgui-menyen) så er det PPPoE.
Om du vil sjekke via telnet så bruker du kommandoen "ppp iflist" for å sjekke om den i det hele tatt har PPP interface.
Vis hele sitatet...
Siden når har NGT begynt med PPPoE? Er det ikke bare Telenor og Eidsiva som driver med sånt?
Jeg måtte iallefall skifte Netopia i 2002 fordi de hadde endret fra PPPoA til PPPoE. Senere fikk jeg SpeedTouch 546i som kun hadde TypeB_1 (som er PPPoE). Så jeg har iallefall hatt PPPoE ifra NGT i 8 år, om ikke 9 år.

Det at du ikke har måtte konfigurere ruteren din hver gang du resetter den betyr faktisk ikke at det er DHCP, det betyr bare at NGT lar ruteren din koble opp med et standard PPP brukernavn og passord, sjekker MAC-adressen, og sender config fil med ditt PPP brukernavn og passord, så rebooter ruterne og vips er du oppe med PPPoE selv uten å ha gjort en dritt.
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Kommer helt ann på om du har DHCP eller PPPoE. Dersom du har TypeB_1 (som er koblet opp) under Broadband Connection (i webgui-menyen) så er det PPPoE.
Om du vil sjekke via telnet så bruker du kommandoen "ppp iflist" for å sjekke om den i det hele tatt har PPP interface.
Vis hele sitatet...
Det er PPPoE/TypeB_1.
Skru av DHCP/NAT, trådløst, QoS og alt annet som du vanligvis ville gjort når du gjør en ruter om til et modem, og følgende kommando i telnet:
ppp ifdelete TypeB_1
saveall
Sist endret av JohnMichael; 6. oktober 2011 kl. 23:01.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har lagt ut en guide på hvordan du bridger modemet her.
Sist endret av lo2; 2. november 2011 kl. 02:10.
Vil gjerne også henvise til denne, en tråd jeg opprettet på modem-help.co-uk

http://forums.modem-help.co.uk/viewtopic.php?t=9487


Beklagelig at jeg ikke kom tilbake her og oppdaterte tråden a.s.a.p.
Beklager min tone i første posten, det var mye usakligheter og whine ute og gikk her, men jeg var svært frustrert og direkte forbanna.
Vil også beklage for at jeg kalte Thomson TG789vn for noe ubrukelig drit, dette modemet\routeren takler faktisk en god del trafikk har jeg nå erfart etter et par måneders bruk.
Jeg vil derimot ikke beklage mine ord mot NGT kundeservice som plent nektet å gi meg noen tips til hvordan jeg kunne bridge modemet på noe som helst vis. Det viste seg at jeg kunne velge å semi-bridge det, ved å få ren public ip fra WAN-porten ved noen småjusteringer. At de ikke bare kunne vist meg i riktig retning, krever ikke akkurat så veldig mye fra kundeservice. Men jaja, hos meg funker det iallefall bra nå. Kan bruke lanportene på modemet om jeg vil eller jeg kan koble min egen router via wan-porten, noe jeg merkelig nok ikke kunne når jeg fikk modemet sendt til meg.

Effektivt sett kan jeg dermed kjøre 2 public ip'er på likt om jeg vil, én tildelt lanportene og én tildelt wan-porten.
Sist endret av lilletiffe; 2. november 2011 kl. 02:58.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av lo2 Vis innlegg
Har lagt ut en guide på hvordan du bridger modemet her.
Vis hele sitatet...
Hei, denne var veldig bra! Et spørsmål, du skriver at den røde porten er en gigabit-port, dette var ukjent for meg. Er det mulig å enable denne bare i webgui eller må dette gjøres via telnet det også? vil den da fungere som en hvilken som helst vanlig gigabitport?