Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 988
Har bestilt 1* Corsair Flash Voyager Gt
Tanken var å bruke den til å ha Bactrack 3 eller noe lignende på.

Har snakket med noen folk som sier dette ikke er bra, pga pennen er ikke laget for den slags dataoverføring. Det kan skade den, eller det vil gjøre pennen ubrukelig på 0 tid.

Kan noen bekrefte dette ? Evt forklare hva som skjer og hvorfor ?
Er det noen som har noen erfaring med dette ?

Dersom jeg velykket hadde klart å installere BT3 på pennen ville den bli brukt mye antar jeg.

Mvh
Rabalder
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Mange servere som bruker USB-penn (på intern USB-port) som primær boot-enhet, og jeg bruker det selv for en linuxdistro.

Personlig ingen problemer mer det.
ryktene du kommer med virker logiske, men jeg vet ikke. Uansett så har vel Corsair 10 års garanti så det er jo bare å teste det, å gjøre opp dine egne erfaringer.
Jeg bruker akkurat samme minnepennen, med akkurat den samme distroen du nevner. Null problemer
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, lesing skader ikkje FLASH-minne, men flash har begrensa antall write cycles. I praksis er det såpass stort at du for alle praktiske formål kan ignorere den. Gode flashkort skal takle en million overskrivinger før dei sliter. Om du har flashenhet på 2GB som takler 10MB/s kan du skrive kontinuerlig til den i 5-6 år før du skal begynne å få problemer med at FLASH-minnet svikter, og ikkje holder data lenger...
jeg kjører ubuntu fra minnepenn, om jeg kjører store programmer, som trenger mye ram, tar det litt extra tid, men ellers går det glimrende.

Jeg kjører fra en Zap Slider flashdisk 8gb kjøpt på teknikkmagasinet,
Sitat av eXpergefacio
ryktene du kommer med virker logiske, men jeg vet ikke. Uansett så har vel Corsair 10 års garanti så det er jo bare å teste det, å gjøre opp dine egne erfaringer.
Vis hele sitatet...
Du har et godt poeng der
Setter igang med det samme

Tusen takk for rask respons og gode argumenter.

-Rabalder