Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1489
Til dere lesere!

Nå har jeg prøvd det meste innen psykedeliske medisiner, inkl. Ketamin behandling som jeg fikk på Axon klinikken i Oslo til x antall tusinger...

Klinikken anbefaler jeg absolutt, MEN nå viste det seg at jeg var blandt de ca 14% ene som ikke fikk ønskelig effekt (kun under 5 % som ikke får noooen positiv effekt...) Jo, jeg har en enorm tåleransegrense...

Har nå bestemt meg for å gå 'cold turkey' og lurer på om dere vet om noen beroligendes pillere som en kan bruke i en gjennomgangs fase og som en ikke lett blir avhengig av? Champix, prøvd det?
Sobril i en 14 dagers tid vil jeg regne som trygt hvis du ikke har vært avhengig av benzo før. Egentlig ganske farlig å gå cold turkey uten etter hva jeg har lest.
Vival er det beste mot alko abstinenser, jeg fikk med en resept med 20 vival hjem fra sykehuset da jeg heller ville avruses hjemme. Gikk helt fint det og man blir ikke avhengig av å bruke svake benzos i 1-2 uker. Spørsmålet er såvidt du får resept fra legen din hvis du har rushistorikk, da må du evt innom enten sykehus eller avrusning regner jeg med.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
500mg Vitamin B3 per dag
Har du vurdert å snakke med fastlegen? Det finnes medisiner mot alkhosug
Champix har leveringsproblemer til 2026 pga. krig i Ukraina.

Buproprion er muligens et alternativ men du trenger nok noe mer målrettet.
Antabus, 20 mg Sobril i en ukes tid og fire dager i uken med intens styrketrening. Spis proteinrik mat som holder deg mett lenge. Prøv å hold det gående i en ukes tid eller to, prøv å få på plass en rutine; stå opp til samme tid hver dag, legg deg til samme tid. Suppler med ZMA og 3mg melatonin for søvn, eventuelt CBD om du vet å få has på det. En kveldsjoint med god cannabis kan man trylle opp og ved behov. Lær deg et instrument du elsker bare for pur faen, jævlig kjekt tidsfordriv.
Trådstarter
29 3
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Sobril i en 14 dagers tid vil jeg regne som trygt hvis du ikke har vært avhengig av benzo før. Egentlig ganske farlig å gå cold turkey uten etter hva jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Så fint å lese at du anbefalte Sobril for det har jeg vurdert, uten at jeg tror det tar bort suget... Mener du det kan være farlig å gå cold turkey uten å bruke Sobril el?
Sitat av Trying Vis innlegg
Så fint å lese at du anbefalte Sobril for det har jeg vurdert, uten at jeg tror det tar bort suget... Mener du det kan være farlig å gå cold turkey uten å bruke Sobril el?
Vis hele sitatet...
Kommer vel litt an på hvor avhengig du er. Hvis du blir abstinent uten alkohol så skal du ha noe beroligende. Det er standard prosedyre på avrusing å gi litt Sobril evt. Diazepam den første perioden. Vet ikke om det hjelper på suget. Har ikke vært alkoholiker selv. Hjelper nok litt på formen og tar bort en del av skjelvinger og sånt. Å gå cold turkey på alkohol er vedlig farlig uten benzo ja. Det beste er definitivt å reise på avrusing. Da får du den medisinske hjelpen du trenger for å komme over kneika.
Trådstarter
29 3
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har du vurdert å snakke med fastlegen? Det finnes medisiner mot alkhosug
Vis hele sitatet...
Ja, hun skrev resept på Naltraxone som jeg gikk på i vel ! mnd uten å merke noe, MEN nå vet jeg det kan ta opp til hele 6 mnd for enkelte før det virker fult ut... Nå hadde jeg en måneds pause og vil nå fortsette så håper å få det intravanøst 1 gang hver måned av legen

Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Vival er det beste mot alko abstinenser, jeg fikk med en resept med 20 vival hjem fra sykehuset da jeg heller ville avruses hjemme. Gikk helt fint det og man blir ikke avhengig av å bruke svake benzos i 1-2 uker. Spørsmålet er såvidt du får resept fra legen din hvis du har rushistorikk, da må du evt innom enten sykehus eller avrusning regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Vival har jeg ikke en gang hørt om, men det er altså noe som jenker en litt nedpå nå en vil gå på veggene fordi en har lyst på ei øl - uten at det hjelper direkte mot suget?

Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Vival er det beste mot alko abstinenser, jeg fikk med en resept med 20 vival hjem fra sykehuset da jeg heller ville avruses hjemme. Gikk helt fint det og man blir ikke avhengig av å bruke svake benzos i 1-2 uker. Spørsmålet er såvidt du får resept fra legen din hvis du har rushistorikk, da må du evt innom enten sykehus eller avrusning regner jeg med.
Vis hele sitatet...
Sitat av vurezo Vis innlegg
Champix har leveringsproblemer til 2026 pga. krig i Ukraina.

Buproprion er muligens et alternativ men du trenger nok noe mer målrettet.
Vis hele sitatet...
Trist om det blir vanskelig å få tak i Champix for tenkte spør om de for røyke-avhengighet og så har jeg også lest at det kan lette litt på trykket ang div. andre rusmidler også fordi det er de samme reseptorene (mener jeg de kalte det) i hjernen det funker på

Jeg har jo en rushistorikk, men er det ikke akkurat derfor en BØR få det av legen...? Vet du andre måter å evt skaffe seg Vival på det på og hvor fort det hjelper? Og det hjelper vel neppe direkte på suget?
Sist endret av Trying; 10. mars 2024 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis jeg trenger en lengre pause fra noe så begynner jeg med å starte et nytt Civilization VI spill. Men, det var mye bedre da jeg var fiksert på online rollespill (World of Warcraft). Da gikk det flere måneder mellom hver gang jeg rørte alkohol eller cannabis, da det spillet ga meg så mye dopamin rush at jeg rett og slett ikke ville gjøre noe annet på fritiden min enn å spille WoW ...

Da var jeg i 20 årene / begynnelsen av 30 årene. Nå er jeg på slutten av 30 årene og jeg kan si at hjernen ikke like lett blir opphengt i spillverdener som før.
Trådstarter
29 3
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Kommer vel litt an på hvor avhengig du er. Hvis du blir abstinent uten alkohol så skal du ha noe beroligende. Det er standard prosedyre på avrusing å gi litt Sobril evt. Diazepam den første perioden. Vet ikke om det hjelper på suget. Har ikke vært alkoholiker selv. Hjelper nok litt på formen og tar bort en del av skjelvinger og sånt. Å gå cold turkey på alkohol er vedlig farlig uten benzo ja. Det beste er definitivt å reise på avrusing. Da får du den medisinske hjelpen du trenger for å komme over kneika.
Vis hele sitatet...
I senere tid har jeg vært av-og-på der jeg som regel begynner igjen 3. el 4. dagen, men det er altså ikke på abstinenser direkte - men det fysiske suget. Kanskje jeg skulle spurd legen om benzo samtidig som jeg spør om B12-sprøyte...
Pass på at du ikke bytter ut alkohol med benzo avhengighet. Benzo abstinenser er helt jævlig og kan vare i flere måneder. Bør bare brukes i ett par ukers tid for å unngå avhengighet. Jeg anbefaler deg å reise i langtidsbehandling hvis du vil bli rusfri.
Trådstarter
29 3
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Kommer vel litt an på hvor avhengig du er. Hvis du blir abstinent uten alkohol så skal du ha noe beroligende. Det er standard prosedyre på avrusing å gi litt Sobril evt. Diazepam den første perioden. Vet ikke om det hjelper på suget. Har ikke vært alkoholiker selv. Hjelper nok litt på formen og tar bort en del av skjelvinger og sånt. Å gå cold turkey på alkohol er vedlig farlig uten benzo ja. Det beste er definitivt å reise på avrusing. Da får du den medisinske hjelpen du trenger for å komme over kneika.
Vis hele sitatet...
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Antabus, 20 mg Sobril i en ukes tid og fire dager i uken med intens styrketrening. Spis proteinrik mat som holder deg mett lenge. Prøv å hold det gående i en ukes tid eller to, prøv å få på plass en rutine; stå opp til samme tid hver dag, legg deg til samme tid. Suppler med ZMA og 3mg melatonin for søvn, eventuelt CBD om du vet å få has på det. En kveldsjoint med god cannabis kan man trylle opp og ved behov. Lær deg et instrument du elsker bare for pur faen, jævlig kjekt tidsfordriv.
Vis hele sitatet...
Mange takk for gode råd! Har begynt med noe av det, men innrømmer at lysten på % er noe distraherende så forhåpentligvis roer Sobril meg ned OM jeg får det hos legen...