Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3540
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg ble nettopp ringt opp av dette nummeret: 74405330. Personen som jeg pratet med var fra noe med militeret og var interrisert i å høre om hva jeg syntes om sesjonen, prosjyrene, norske militeret generelt, osv. Jeg svarte jo bare på alt, siden jeg ikke har noe bedre å gjøre, men på slutten, så spurte han meg om postnummer og hvor jeg hadde sesjon, og det var da jeg begynte å lure; "Vet ikke militær-folka hvor jeg bor og hatt sesjon?" Jeg søkte også på nummeret på telefonterror.no og da kom det opp noen få stemmer på at det nummeret var brukt som forsøk på svindel.

Er det noen som vet hva dette er? Er det bare en offiser som roter litt? En nyskjerrig gruppe mennesker som er motstandere av militeret? Eller en svindler av et slag? Noen andre som har blitt oppringt?

Takk for svar
sikkert TNS-gallup som har ringt deg
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg syntes det virket rart. Jo de burde vite hvor du var også videre, men det var jo også temmelig uskyldig informasjon de ba om. Har de telefonnummeret ditt har de uansett både postnummer og sted, nå noe ømfintlig informasjon har du ikke gitt.

Det virker jo greit nok spør du meg, men de burde vite fra før av hvor du hadde vært.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
sikkert TNS-gallup som har ringt deg
Vis hele sitatet...
De presenterer da seg vitterlig ikke som representanter fra forsvaret?

Sitat av Muradi
Personen som jeg pratet med var fra noe med militeret
Vis hele sitatet...
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
De presenterer da seg vitterlig ikke som representanter fra forsvaret?
Vis hele sitatet...
Fikk bare med meg at han var noe med militeret. Kan godt være "spørreundersøkelse om militeret" eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. En av grunnene til jeg spør.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Fikk bare med meg at han var noe med militeret. Kan godt være "spørreundersøkelse om militeret" eller noe i den duren. Er ikke helt sikker. En av grunnene til jeg spør.
Vis hele sitatet...
Og det min venn, forandrer utrolig mye. Du skrev at han var fra militæret.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Og det min venn, forandrer utrolig mye. Du skrev at han var fra militæret.
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi
noe med militeret
Vis hele sitatet...
Nuff said.
Jeg ble oppringt i går. Syntes vel egentlig ikke det var noe spesielt rart med samtalen?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Nuff said.
Vis hele sitatet...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Personen som jeg pratet med var fra noe med militeret og var...
Vis hele sitatet...

'nuff said
ble ringt idag, å han sa at det var en undersøkelse ang. sesjon.

FunQuote:
Han: Hvilket år på videregående går du på?
Jeg: Siste
Han: Da var vel du russ i år
Jeg: Ja
Han: Det har vel gått temmelig hard for seg, hehehe
Jeg: Ja... "hehehe"

Ganske wierd guy..:P
Ble nettopp oppringt av en dame. Hun snakket så fort å utydeloig at jeg svarte utifra fantasi=) Men var ikke noe skumle spørsmål som hun kunne misbruke.
Bare det hadde vært ett eller annet Hode som sa at du ikke trengte å svare på NOE

Ikke Politi, Advokat, Sivile, Noen I det hele tatt
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ble nettopp oppringt fra det nummeret. Jeg tar aldri telefonen med mindre jeg vet hvem det er som ringer, så jeg vet ikke hva de ville. Men det er tredje ukjente nummeret jeg har blitt oppringt på den siste timen! Alle numrene kommer opp som telefon terror når jeg søker på dem.
Nummeret brukes til markedsundersøkelser og/eller telefonsalg … <-- får man når man søker det opp, så er no undersøkelse/salgs dritt...
Telefonkatalogen.no:
Nummeret brukes til markedsundersøkelser og/eller telefonsalg og har derfor ingen oppføring i Telefonkatalogen.

http://telefonterror.no/index.php/finn/74405330
Der finner du litt forskjellig opplevelser rundt nummeret.
39 pers mener det er telefonterror, 29 mener markedsundersøkelse.
Les også på diskusjonen under.

Personlig regner jeg med at det var spørreundersøkelse om militæret.