Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1272
Om den streiken kommer.. går ikke kortene over på visa-delen da??
altså, slik at det bare blir trukket seinere... sånn som f.eks i taxi??
En skulle tro det, da dette vanligvis skjer når det ikke er noe respons i andre enden.
Det kan jo også hende at alle får opp ugyldig kort elns. da, noe som er ganske mye kjipere.

Bankstreiker varer vanligvis ikke noe særlig lenge forresten da en er veldig avhengig av at banken fungerer for at markedet skal fungere (aksjer osv,)
Sitat av http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10086842
Ved en streik vil minibankene stenges og betalingsterminalene i butikkene kan ikke benyttes. Du trenger derfor kontanter for å betale.
Vis hele sitatet...
Se hva vg.no skriver.
Reserveløsning?
Det er selve betalingsløsningen som blir slått av. Mao vil ikke noen transaksjoner innenfor landets grenser fungere. Hverken på debet, kredit eller reserveløsning.
Trådstarter
det er jo ille... what the fuck to do.. jeg har ikke cash
Sitat av shiiit Vis innlegg
det er jo ille... what the fuck to do.. jeg har ikke cash
Vis hele sitatet...
Du får komme deg til nærmeste mini-bank og håpe på at den ikkje er tømt for cash. Streiken trer ikkje i kraft før 0800 i morgen tidlig hvis det blir streik, så mini-banker er åpne til da.
Hvordan er det med f.eks netthandling? Tenkte å kjøpe meg kamera imorgen, men hvis de bankfolka er så barnslig at de nekter å arbeide, blir det vel dårlig med det, eller?
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hvordan er det med f.eks netthandling? Tenkte å kjøpe meg kamera imorgen, men hvis de bankfolka er så barnslig at de nekter å arbeide, blir det vel dårlig med det, eller?
Vis hele sitatet...
Om nettsiden ikke er norsk skal det gå fint.
REF: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10086842
Sist endret av hosjmeister; 6. juni 2011 kl. 23:49. Grunn: ref
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Vi får starte pengepressen igjen da karer!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Reserveløsninger bør jo funke fint det. Regner med at Nets/bankene avviser hver eneste transaksjon når noen forsøker. Isåfall kan butikkeiere bare koble ut kommunikasjonen og la det gå på reserveløsning.
Trådstarter
ja.. 2rs1. Kan ikke se hvordan det ikke skal gå med reserveløsning.. er vel bare og rive ut nettkabelen??
Men hva har det og si, streik avblåst Lik så greit
Jepp, streiken er avblåst.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hvordan er det med f.eks netthandling? Tenkte å kjøpe meg kamera imorgen, men hvis de bankfolka er så barnslig at de nekter å arbeide, blir det vel dårlig med det, eller?
Vis hele sitatet...
Ja, det er pussig at det er arbeidsfolka som skal ha skylda for at feite arbeidsgivere ikke vil betale de ansatte bra.
Det er ikke noen som bryr seg om kameraet ditt. Den mest sjølopptatte skjønner det.