Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2347
Har en ps3 som jeg kjøpte på cdon. Så kjøpte jeg et par final fantasy spill fra Amerika, og de fungerte ikke på ps3'en.
Får følgende feilbeskjed: "denne disken kan ikke startes på grunn av regionale restriksjoner".
Er det mulig å få spillene til å fungere, eller fungere kun europeiske spill?
Vi bor i Europa og bruker PAL, mens i Amerika bruker de NTSC.

Et spill som blir kjøpt i et PAL område, kan bare spilles på konsoller som er lagd for PAL, ikke NTSC.

Så langt, har jeg ikke hørt om noen som har klart å spille PAL på NTSC eller vice versa.
Sitat av altairz Vis innlegg
Har en ps3 som jeg kjøpte på cdon. Så kjøpte jeg et par final fantasy spill fra Amerika, og de fungerte ikke på ps3'en.
Får følgende feilbeskjed: "denne disken kan ikke startes på grunn av regionale restriksjoner".
Er det mulig å få spillene til å fungere, eller fungere kun europeiske spill?
Vis hele sitatet...
Spillene er Sonefrie

Google Først neste gang? :S første treffe på google :S

''spill fra usa på PS3 europa'' - http://www.google.no/search?hl=no&cl...meta=&aq=f&oq=
Sitat av Chronos Vis innlegg
Vi bor i Europa og bruker PAL, mens i Amerika bruker de NTSC.

Et spill som blir kjøpt i et PAL område, kan bare spilles på konsoller som er lagd for PAL, ikke NTSC.

Så langt, har jeg ikke hørt om noen som har klart å spille PAL på NTSC eller vice versa.
Vis hele sitatet...
PAL og NTSC er analoge signaler. De fleste bruker digitale signaler per dags dato, og PlayStation 3 er som nevnt ovenfor sonefri. Har selv en drøss med importspill som jeg spiller daglig. Vennligst gjør litt research før du åpner slusene for all bambusen du har innestengt.
Trådstarter
63 0
Sitat av Trondvn Vis innlegg
Spillene er Sonefrie

Google Først neste gang? :S første treffe på google :S

''spill fra usa på PS3 europa'' - http://www.google.no/search?hl=no&cl...meta=&aq=f&oq=
Vis hele sitatet...
Sorry, glemte hvist å gi mer detaljert info her :P
ps3 spillene er sonefrie ja, men problemet er at spillene jeg har er ps1 spill, og de er vel ikke sonefrie.
Da blir vel spillene NTSC, mens ps3'en er PAL? Blir det da mulig å spille dem?
Tror ikke ps3 kjører ps1 spill uansett hvor de kommer fra. De er for gamle.

Det du kan gjøre er å kjøpe en for 30$ på ebay: http://cgi.ebay.com/Mini-Sony-Playst...item1e57af41a3

Selv om selger ikke sender internasjonalt kan du bare senge ham en e-post der du skriver at du har amrekanske spill så sender han den sikkert til deg.

Ellers finnes det flere her:

http://shop.ebay.com/i.html?LH_BIN=1...=p3286.c0.m301
PlayStation 1-spill er selvsagt regionbestemte, da det var slik spillene ble utformet. PlayStation 3 har likevel full støtte for PlayStation 1-spill gitt at de er fra riktig region.
Sitat av Franklin Vis innlegg
PlayStation 1-spill er selvsagt regionbestemte, da det var slik spillene ble utformet. PlayStation 3 har likevel full støtte for PlayStation 1-spill gitt at de er fra riktig region.
Vis hele sitatet...
Det var nytt for meg at ps3 kunne spille ps1 spill. Er det alle som kan dette eller er det bare de som ble lansert først?
Det er jo sånn når det gjelder muligheten til å spille ps2 spill på playstation3.
Alle PlayStation 3-utgavene kan kjøre PSOne-spill, i motsetning til PlayStation 2-støtten, som er begrenset til 60GB-utgaven her til lands (og 10GB-utgaven m.m i USA).
Sist endret av Franklin; 29. januar 2010 kl. 08:58.
Alle PS3'er kan spille PS1 spill, såvidt meg bekjent.

Edit: Franklin beat me

Jeg er ganske sikker på at 40GB versjonen også kunne spille PS2 spill?
Sist endret av Dimergon; 29. januar 2010 kl. 08:59.
Trådstarter
63 0
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Alle PS3'er kan spille PS1 spill, såvidt meg bekjent.

Edit: Franklin beat me

Jeg er ganske sikker på at 40GB versjonen også kunne spille PS2 spill?
Vis hele sitatet...
Var nok bare den første 60 gb versonen som støttet ps2 spill, her i europa vertfall.
http://playstation.joystiq.com/2007/...ps2-emulation/

Har et par ps1 konsoller, men trur begge er PAL, men er vert et forsøk.
Sist endret av altairz; 29. januar 2010 kl. 14:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
PS1 og PS2-spel er sonebestemt. PS3-spel er sonefrie. Har sjøl kjøpt Uncharted 2 og Demon's Souls i USA og dei funkar heilt strøkent.
Har kjøpt mange ps3 spill i USA, det fungerer helt fint. Blue ray er sonefrie Bare kjøp i vei!
Sitat av Paimaker Vis innlegg
Har kjøpt mange ps3 spill i USA, det fungerer helt fint. Blue ray er sonefrie Bare kjøp i vei!
Vis hele sitatet...
Blu-Ray filmer er ikke sonefri, men spillene er det.
Før dere kjøper PS3 spill fra utlandet, husk at alt av DLC som kommer ut er bundet til regioner. Det vil si at du DLC lastet ned fra PlaystationStore i EU ikke vil fungere sammen med ett spill kjøpt i USA.