Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1194
Neste 'Call of Duty' kommer i november

Det syvende spillet i serien skal bli lansert i november, melder CVG.

Mange av oss har sikkert stor kjærlighet til gamle jungelskytespill som Vietcong og Battlefield: Vietnam. Den neste versjonen av 'Call of Duty' blir sluppet nøyaktig tolv måneder etter fjorårets 'Call of Duty: Modern Warfare 2'-lansering. CVG.com(computerandvideogames.com) hevder de kan "bekrefte" at handlingen vil utspille seg i de sene 1960-årene, nærmere bestemt i Vietnam.

Spillet skal visstnok også hente inspirasjon fra boka 'Dispatches' av Michael Herr.

De siste årene har Call of Duty-spillene blitt utviklet parallelt av to forskjellige selskaper, hvor Treyarch har tatt for seg de eldre krigene, som i 'Call of Duty: World at War', mens Infinity Ward har konsentrert seg om den mer moderne krigføringen. Treyarch har fått beskjed om at det kommende Vietnam-spillet må stå klart i hyllene før julegavesesongen.

Ifølge dagbladet.no sier også ryktene at det nylig startede Activision-selskapet 'Sledgehammer Games' overtar stafettpinnen med spillutviklingen av et 'Call of Duty: Modern Warfare 3'. Infinity Ward vil nemlig jobbe med noe "helt nytt".

Det som er sikkert og visst er at Activision ikke vil la muligheten gå fra seg etter fjorårets lanserings-suksess. Vi vil nok mest sannsynlig også se 'Modern Warfare 3' i hyllene en gang i fremtiden. Uansett utfall kan vi glede oss til november, og krigføring i Vietnam!

http://img.catchgamer.no/images/news/9908/vietcong_2_200505.jpg
Vietcong - et klassisk Vietnam-spill


Kilder:
http://www.dagbladet.no/2010/01/08/k...spill/9829354/
http://www.computerandvideogames.com....php?id=230972
http://www.catchgamer.no/?module=new...le&newsId=9908

Edit: Alt som er skrevet her er fra catchgamer.no
Eldre krigføring på treyarch ?
Jeg lurer på hvem som lagde cod 1 / 2 jeg..
Sitat av Splendid Vis innlegg
Eldre krigføring på treyarch ?
Jeg lurer på hvem som lagde cod 1 / 2 jeg..
Vis hele sitatet...
Call of Duty:
Developer(s)
Infinity Ward
Publisher(s) Activision

Call of Duty 2:
Developer(s)
Infinity Ward
Aspyr Media (Mac Conversion)
Publisher(s) Activision
JP Konami
Vis hele sitatet...
Tok meg nøyaktig 3 sekunder å finne ut.
Sist endret av Dimergon; 8. januar 2010 kl. 15:17.
Det var kinda ironi, var fullstendig klar over hvem som har lagd hvilket spill. Tenkte bare jeg skulle poengtere at treyarch ikke kom inn i gamet før cod 3..
Sitat av Splendid Vis innlegg
Det var kinda ironi, var fullstendig klar over hvem som har lagd hvilket spill. Tenkte bare jeg skulle poengtere at treyarch ikke kom inn i gamet før cod 3..
Vis hele sitatet...
Japp, er enig. Men så likte jeg ikke de første 3 CoD spillene, så bryr meg ikke så sterkt over hvem som laget dem.
Edit:

Call of Duty blir MMO?

Vi skrev om at det neste spillet i Call of Duty-serien kommer neste november, men nå ryktes det at skytespillet blir en MMO.

Det skal være Infinity Ward, utvikleren av Call of Duty 1,2 og Modern Warfare 1,2, som har fått oppgaven skal vi tro Destructoid rett. Selskapet skal ha hyret inn spillutviklere fra Sony Online Entertainment, hvorav en skal ha vært hoveddesigner for legendariske EverQuest II. Et par ansatte ved Blizzard skal også ha blitt hyret av IW.

Grunnene til disse ryktene er hva Activision-sjef Bobby Kotick uttalte dette i fjor:

– (...) vi tenker på andre merkevarer vi eier og kontrollerer, som Call of Duty og hvordan man hadde kunnet utvikle franchisen til et MMO-miljø, og hvordan man skulle finansiert dette.



Dette betyr ikke slutten for et eventuelt Modern Warfare 3. Dette skal, som vi skrev i forrige nyhet, Sledgehammer Games stå for. En canadisk utvikler har dog også blitt nevnt til å stå bak neste utgave av Modern Warfare. Radical Entertainment sto for spillet Prototype.

Skal man smøre på enda litt mer kan det nevnes at Sledgehammer Games har satt ut en stilling som Online/Multiplayer Designer - hvor minimum fem års erfaring er et krav.

Kilder: Spillverket.no og Destructoid.no og Catchgamer.no


Det kommer til og bli rart ;o