Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  560 66031
Sitat av pinnsvinet Vis innlegg
Nominert til beste grunnlag for hat noensinne.
/ironi


Hater vel egentlig ikke homofile. Misliker den stereotype homofile "Jan Thomas", men det er vel mest fordi jeg misliker stereotyper og folk som lar seg fange av dem. Jeg har intet problem med hvem man velger som partner, dette er tross alt ikke min sak i det hele tatt.


Ærlig talt, så trodde jeg også de fleste her i landet hadde kommet lenger enn å rakke ned på andres livstil offentlig, og da spesielt legning. Blir nok et par år til før det skjer. Kansje aldri, da det får oss til å føle oss bedre at noen er (i deres virkelighetsoppfatning) dårligere individer enn oss selv. "Jeg droppet ut av barneskolen, men jeg er ihvertfall ikke homo". Det er synd, men sant. Vi kommer alltid til å trenge slike grupper, desverre, men de homofile har
egentlig fått sin dose etterhvert, og å bruke homo som skjellsord burde etterhvert ende opp på samme skala som "sotrør" om negre. Det finnes andre
banneord, og mye morsommere, mer kreative, måter å fornærme på. Som han
Tokis, som jeg quoter. Jeg vil si han er en skikkelig såpekoker.
Vis hele sitatet...
Jeg svarte på trådstarter sitt spørsmål hvorfor vi hater homofile? Enkelt og greit. Jeg liker ikke særlig homser, men de fleste homser er sikkert hyggelige. Opps jeg glemte lesber de e hyggelige også sikkert. Mennesker er akkurat samme som dyr. Bare at vi er mer bevisste og smartere på legniger våre. Så lenge usa president e ikke homo er verden bra nok, selv om det e ille nok i verden. Forresten hva betyr såpekoker? Jeg tar det som en spøk.:d
Følte for å skyte inn noe her.
Barn blir mobbet for mye ting som overvekt, hudfarge, væremåte, you name it.
Mobbing stikker like mye, så jeg ser virkelig ikke argumentet for at barn med homofile foreldre vil bli så mye mer utsatt for mobbing.
Nitrofis, hvem er du til å bestemme om det er verre for et barn å bli mobbet for homofile foreldre enn at han er overvektig?
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Og for meg så VIRKER det på måten du skriver at du ønsker å ignorere de negative sidene, og pushe på at alt er så flott, og alt negativt ved homofili er feil.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det ikke finnes noe negativt med homofili, ja. Det negative er grunnet samfunnets syn på og behandling av homofile. Er det noe negativt i det å være mørkhudet fordi det finnes nynazister?

Jeg innser selvfølgelig at et barn med homofile foreldre driter i om det er samfunnet eller foreldrenes legning sin skyld at de blir mobbet, men jeg mener det er alikevel det ikke er noe gyldig argument for at homofile ikke skal få adoptere.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg svarte på trådstarter sitt spørsmål hvorfor vi hater homofile? Enkelt og greit. Jeg liker ikke særlig homser, men de fleste homser er sikkert hyggelige.
Vis hele sitatet...
Hvorfor liker du dem ikke hvis du mener de fleste av dem er hyggelige folk?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Så lenge usa president e ikke homo er verden bra nok, selv om det e ille nok i verden.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager har det å si om presidenten i USA er homofil eller ikke?
Sitat av Widow Vis innlegg
Nitrofis, hvem er du til å bestemme om det er verre for et barn å bli mobbet for homofile foreldre enn at han er overvektig?
Vis hele sitatet...
Okay, kjør på da.
Bare sleng barna til haiene for min del.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg mener at det ikke finnes noe negativt med homofili, ja. Det negative er grunnet samfunnets syn på og behandling av homofile. Er det noe negativt i det å være mørkhudet fordi det finnes nynazister?

Jeg innser selvfølgelig at et barn med homofile foreldre driter i om det er samfunnet eller foreldrenes legning sin skyld at de blir mobbet, men jeg mener det er alikevel det ikke er noe gyldig argument for at homofile ikke skal få adoptere.

Hvorfor liker du dem ikke hvis du mener de fleste av dem er hyggelige folk?
Hadde du likt kysse en på samme kjønnet eller sex med samme kjønnet? Tror ikke det derfor liker jeg ikke homoer. Men dt er deres liv, så hva kan jeg gjøre?
Hva i alle dager har det å si om presidenten i USA er homofil eller ikke?
Vis hele sitatet...
For dt første mange amerikanske velger er kristnekonserative og det hadde vært store rabalder i bibel landet og en hoMo president vil få flere drapstrusler fra homofobe folk/grupper enn Bush og Obama til sammenog det andre er at på utlandet ville han ikke blitt særlig populær i vatikanet, kristne land og muslimske land. Muslimer hater homo så jelle at dem hadde drept homo presidenten med eneste gang på flyplassen selv om han har 100 beste livakter. Derfor sier jeg så lenge USA president e ikke homo går verden bra(ille) enn verre med homo president. Tenker på alle de største statsmakter.
o

Se også under hvorfor du hater homoer, det
e me som skrevet det.
Sitat av Tokis Vis innlegg
For dt første mange amerikanske velger er kristnekonserative og det hadde vært store rabalder i bibel landet og en hoMo president vil få flere drapstrusler fra homofobe folk/grupper enn Bush og Obama til sammenog det andre er at på utlandet ville han ikke blitt særlig populær i vatikanet, kristne land og muslimske land. Muslimer hater homo så jelle at dem hadde drept homo presidenten med eneste gang på flyplassen selv om han har 100 beste livakter. Derfor sier jeg så lenge USA president e ikke homo går verden bra(ille) enn verre med homo president. Tenker på alle de største statsmakter.
Vis hele sitatet...
Ok, så du er glad for at den amerikasnke presidenten ikke er (åpent) homofil, fordi det ville skapt mye bråk med homofientlige personer/nasjoner?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Se også under hvorfor du hater homoer, det
e me som skrevet det.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ok, så du er glad for at den amerikasnke presidenten ikke er (åpent) homofil, fordi det ville skapt mye bråk med homofientlige personer/nasjoner?

Hæ?
Vis hele sitatet...
Du spurte meg hvor eg liker ikke homofile?
Hadde du likt å kysse/bli kysset av en person av samme kjønnet ditt og hadde du likt å ha sex med en av samme kjønnet ditt?? Det e derfor jeg liker ikke homser, men for min del kan dem ha et fantatsik personliheter

Ja det hadde skapt mye bråk i hjemlandet og i utlandet. Man trenger ikke være sosionomer å forstå. For eks: Paven i Vatikanet vil ikke ta imot president bare fordi han e homo. Det hadde vært ganske vanskelig med fredsprosses i Midtøsten hvor de henger eller partere homoer i hjel. Tenk på det du. Felux pakor
Sitat av Tokis Vis innlegg
Du spurte meg hvor eg liker ikke homofile?
Hadde du likt å kysse/bli kysset av en person av samme kjønnet ditt og hadde du likt å ha sex med en av samme kjønnet ditt?? Det e derfor jeg liker ikke homser, men for min del kan dem ha et fantatsik personliheter

Ja det hadde skapt mye bråk i hjemlandet og i utlandet. Man trenger ikke være sosionomer å forstå. For eks: Paven i Vatikanet vil ikke ta imot president bare fordi han e homo. Det hadde vært ganske vanskelig med fredsprosses i Midtøsten hvor de henger eller partere homoer i hjel. Tenk på det du. Felux pakor
Vis hele sitatet...
At noen er homofile betyr ikke at de automagisk vil kysse og klemme på deg. Spesielt ikke når du oppfører deg sånn som du gjør nå.

Jeg har ingenting imot homofile bare så det er sagt, hva folk gjør og hva deres legning er en personlig ting som man kan gjøre (eller være) som man vil.

Ellers ser jeg ikke helt hvordan det er noen andres business at folk er homofile? Hva har du å si til at andre er homofile liksom? Det har jo absolutt ingenting med deg å gjøre. Enkelte bør lære seg å sette sosiale grenser, du (eller andre) har ikke rett til å kritisere noens legning fordi du/dere mener at det er galt.

Det eneste jeg har noe imot er folk som åpenbart (ihvertfall i mine øyne) er homofile og som absolutt skal dele den infoen med alt og alle. Men det er jo mer en type person eller personlighet og har ingenting med den personens legning å gjøre.
Sist endret av flexd; 8. september 2010 kl. 21:20.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Du spurte meg hvor eg liker ikke homofile?
Hadde du likt å kysse/bli kysset av en person av samme kjønnet ditt og hadde du likt å ha sex med en av samme kjønnet ditt?? Det e derfor jeg liker ikke homser, men for min del kan dem ha et fantatsik personliheter.
Vis hele sitatet...
Nå mister du meg litt her. Du trenger vel ikke kysse med eller ha sex med folk du ikke vil kysse eller ha sex med, selv om de er homofile?
Hater ja, Strong word my man!

Er selv open om min legning, og før eg tok mote og kom ut, var mangen av mine venner som sa dei hatet homofile, kunne ikkje fordra dem, men så fort dem så korleis eg var, at det var ikkje den typen man vanligvis tenker på som homo. Hopper rondt som jenter og klår på alle gutter. Men at homofile var akuratt som dem, berre at eg foretrekker gutter! Still the same. Er ikkje i min hensikt og gå og klå på alle gutter eg ser når eg går ute, heller ikkje dem. Svært få gjør det. Er som dere skulle gått og tatt på alle jenter dere såg, etc.

Og at folk viser at man er homo med f.eks og kysse offentligt og folk regarer på det. Det er da feil gjort?
Så skal eg reagera når eg ser et Hetrofilt par står og viser sinn kjærlighet offentligt? Hmm?

Så hater er sterkt ord, er mer tanker og fordomer, som kan endres etter tid.

/Fire
Sitat av Trondvn Vis innlegg
Hater ja, Strong word my man!

Er selv open om min legning, og før eg tok mote og kom ut, var mangen av mine venner som sa dei hatet homofile, kunne ikkje fordra dem, men så fort dem så korleis eg var, at det var ikkje den typen man vanligvis tenker på som homo. Hopper rondt som jenter og klår på alle gutter. Men at homofile var akuratt som dem, berre at eg foretrekker gutter! Still the same. Er ikkje i min hensikt og gå og klå på alle gutter eg ser når eg går ute, heller ikkje dem. Svært få gjør det. Er som dere skulle gått og tatt på alle jenter dere såg, etc.

Og at folk viser at man er homo med f.eks og kysse offentligt og folk regarer på det. Det er da feil gjort?
Så skal eg reagera når eg ser et Hetrofilt par står og viser sinn kjærlighet offentligt? Hmm?

Så hater er sterkt ord, er mer tanker og fordomer, som kan endres etter tid.

/Fire
Vis hele sitatet...
Er selv ikke homofil, men er akkurat sånn jeg ser på det!
Homofili skulle fremdeles vært forbudt.
Det er like unormalt, galt og forkastelig som pedofili.
De forstod dette i gode gamle dager
Sorry du homse men jeg kan ikke endre synet på homofile. I Koranen står det: en mann skal ikke ligge med en annen mann, straffen for det er døden. Allah har skapt mann og husfrue til å leve sammen og ha barn hvor de kan videreføre Profeten Muhammads ord. Allah akhbar
Men HVA er grunnen til å hate homofile?
Fordi de er unormale folk og vi liker ikke unormalt
ale folk ikke sant? Allah akhbar
For dem er det helt normalt!
Du skjønner det sikkert når du blir eldre og modnere, ingenting personlig!
Sitat av Speedmaster Vis innlegg
Homofili skulle fremdeles vært forbudt.
Det er like unormalt, galt og forkastelig som pedofili.
De forstod dette i gode gamle dager
Vis hele sitatet...
Je. Forbudt og elske, eg har sjøl ikkje valgt og være det!
Tiden går og ting forandrer seg! Så siden dem gamle forsto, dra fram hest og kjerre du da og rull deg avgårde!
Tiden forandrer, ting endrer seg.

Sorry du homse men jeg kan ikke endre synet på homofile. I Koranen står det: en mann skal ikke ligge med en annen mann, straffen for det er døden. Allah har skapt mann og husfrue til å leve sammen og ha barn hvor de kan videreføre Profeten Muhammads ord. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Non-Taken! Men, det blir for sløvt og si slik er det.
Sist endret av Trondvn; 8. september 2010 kl. 22:34.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Sorry du homse men jeg kan ikke endre synet på homofile. I Koranen står det: en mann skal ikke ligge med en annen mann, straffen for det er døden. Allah har skapt mann og husfrue til å leve sammen og ha barn hvor de kan videreføre Profeten Muhammads ord. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Forutsatt at du faktisk er muslim: Hva sier Profeten om bruk av narkotika? Har du hørt uttrykket "kaste den første stein"?
Sitat av Speedmaster Vis innlegg
Homofili skulle fremdeles vært forbudt.
Det er like unormalt, galt og forkastelig som pedofili.
De forstod dette i gode gamle dager
Vis hele sitatet...
Haha. Ikke fortell meg at du ikke er i stand til å se at seksuell omgang med barn er mer galt enn seksuell omgang med en voksen av samme kjönn? Konsekvensene er jo vidt forskjellige. Nesten så jeg skulle trodd du forsökte å skjönnmale pedofile overgrep, men det blir jo utifra min oppfatning av verden da.

Sitat av Tokis Vis innlegg
Sorry du homse men jeg kan ikke endre synet på homofile. I Koranen står det: en mann skal ikke ligge med en annen mann, straffen for det er døden. Allah har skapt mann og husfrue til å leve sammen og ha barn hvor de kan videreføre Profeten Muhammads ord. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Ja, det står mye tull i disse religiöse skriftene, det er ingen hemmelighet. I likhet med DomTomaso lurer jeg på hvor konsekvent du er i å fölge alle disse reglene, eller om du bare har bestemt deg for at akkurat det som står om homofili er den regelen som du akter å fölge? Så beleilig for deg da, i og med at du later til å väre heterofil.
Tokis: Var ikke Muhammad gift med en 13-år gammel pike? Dette hadde vel blitt kalt pedofili dersom det var i vår tid..?

Ang. homofili, så er min personlig mening at det blir litt feil. Men vi er alle ulike, og jeg syntes også at man alltid skal velge den veien som gjør deg glad!

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som "hater" homofile?
Sitat av Speedmaster Vis innlegg
Homofili skulle fremdeles vært forbudt.
Det er like unormalt, galt og forkastelig som pedofili.
De forstod dette i gode gamle dager
Vis hele sitatet...
Sitat av Tokis Vis innlegg
Sorry du homse men jeg kan ikke endre synet på homofile. I Koranen står det: en mann skal ikke ligge med en annen mann, straffen for det er døden. Allah har skapt mann og husfrue til å leve sammen og ha barn hvor de kan videreføre Profeten Muhammads ord. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Dere mener kanskje også at det er greit å henge negre, drepe dem som ikke følger din tro, brenne kona di hvis hun er utro og straffe folk for medføtte personlighetstrekk, bare fordi det ble gjort før i tiden, eller fordi det står i en fuckings bok?

Legg vekk det avlegse fanatiske tullet og kom med en eneste god grunn for å hate, mislike eller begrense rettighetene til homofile!
Sitat av Kaisama Vis innlegg
Haha. Ikke fortell meg at du ikke er i stand til å se at seksuell omgang med barn er mer galt enn seksuell omgang med en voksen av samme kjönn? Konsekvensene er jo vidt forskjellige. Nesten så jeg skulle trodd du forsökte å skjönnmale pedofile overgrep, men det blir jo utifra min oppfatning av verden da.
Vis hele sitatet...
Bare for å fyre litt oppunder her nå så må jeg si at argumentene for homofili tidligere i tråden er at det er naturlig fordi det forekommer i naturen, hence er det helt normalt.
Pedofili og incest foregår også i naturen, så iflg. denne logikken er det helt normalt og en fin ting å gjøre
Selvsagt er det galt nå, homofili var galt for 100 år siden, så hvem vet..Kanskje 100 år fra nå så er det helt ok med pedofili.
De har vel heller ikke VALGT at de skal tenne på små barn?
Jeg elsker ironien i dette.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Bare for å fyre litt oppunder her nå så må jeg si at argumentene for homofili tidligere i tråden er at det er naturlig fordi det forekommer i naturen, hence er det helt normalt.
Pedofili og incest foregår også i naturen, så iflg. denne logikken er det helt normalt og en fin ting å gjøre
Selvsagt er det galt nå, homofili var galt for 100 år siden, så hvem vet..Kanskje 100 år fra nå så er det helt ok med pedofili.
De har vel heller ikke VALGT at de skal tenne på små barn?
Jeg elsker ironien i dette.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke noe ironi i dette. Pedofili og incest er helt naturlig. Det er ikke ulovlig å være pedofil. De velger selv ikke hvem de skal like. Det som derimot er ulovlig er å forgripe seg på noen under den seksuelle lavalder. Ikke alle pedofile gjør dette, mange lever med legningen sin uten å utøve den, fordi de vet at det er feil, og har store psykiske problemer på grunn av dette.

I mange eldre kulturer var det helt vanlig å ligge med barn for å "lære de opp". De ble også sett på som renere enn voksne. Heldigvis er det ikke slik nå.

Elsker forøvrig hvordan denne tråden blir mer trollete for hver person som henger seg på.
Sist endret av Keyser Söze; 8. september 2010 kl. 23:39.
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Nei, det er ikke noe ironi i dette. Pedofili og incest er helt naturlig. Det er ikke ulovlig å være pedofil. De velger selv ikke hvem de skal like. Det som derimot er ulovlig er å forgripe seg på noen under den seksuelle lavalder. Ikke alle pedofile gjør dette, mange lever med legningen sin uten å utøve den, fordi de vet at det er feil, og har store psykiske problemer på grunn av dette.

I mange eldre kulturer var det helt vanlig å ligge med barn for å "lære de opp". De ble også sett på som renere enn voksne. Heldigvis er det ikke slik nå.
Vis hele sitatet...
Du innser hva du sier sant? Det er mange plasser hvor det ulovlig for 2 menn å være sammen. "Ikke alle homofile gjør dette, mange lever med legningen sin uten å utøve den, fordi de vet at det er feil, og har store psykiske problemer på grunn av dette."

"I mange eldre kulturer var det helt vanlig å drepe homofile for å sette eksempel. De ble også sett på som en sykdom. Heldigvis er det ikke slik nå."

Om du fremdeles ikke ser hva jeg mener, les det om igjen.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Du innser hva du sier sant? Det er mange plasser hvor det ulovlig for 2 menn å være sammen. "Ikke alle homofile gjør dette, mange lever med legningen sin uten å utøve den, fordi de vet at det er feil, og har store psykiske problemer på grunn av dette."

"I mange eldre kulturer var det helt vanlig å drepe homofile for å sette eksempel. De ble også sett på som en sykdom. Heldigvis er det ikke slik nå."

Om du fremdeles ikke ser hva jeg mener, les det om igjen.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg ser jo hva du peker på, men jeg ser ikke den store ironien i det. Ei heller er jeg enig i at logikken om at homofili er naturlig kan kobles sammen med at incest og pedofili er "fint å gjøre", om du mener å utøve det.

Du ser da at det er en klar forskjell mellom homofili, pedofili og incest, selv om alle tre har blitt/blir behandlet som en psykisk lidelse?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Forutsatt at du faktisk er muslim: Hva sier Profeten om bruk av narkotika? Har du hørt uttrykket "kaste den første stein"?
Vis hele sitatet...
Jeg var en vantro gutt som brukte hasj før jeg ble konvertert til islam etter hjelp av en god kompis som er en god muslim, som så det gode sjelet i meg.
Nå er Koranen min rådsboken som viser til å ha gode løsninger på problemstillinger i samfunnet. Jeg har det mye bedre med
Koranen enn med hasj i mitt tidligere vantro livet. Allah akhbar
Koranen som rettesnor, best way to world destruction! Allah er ikke stor.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Bare for å fyre litt oppunder her nå så må jeg si at argumentene for homofili tidligere i tråden er at det er naturlig fordi det forekommer i naturen, hence er det helt normalt.
Pedofili og incest foregår også i naturen, så iflg. denne logikken er det helt normalt og en fin ting å gjøre
Selvsagt er det galt nå, homofili var galt for 100 år siden, så hvem vet..Kanskje 100 år fra nå så er det helt ok med pedofili.
De har vel heller ikke VALGT at de skal tenne på små barn?
Jeg elsker ironien i dette.
Vis hele sitatet...
Jeg ler igjen hvis du innbiller deg at det er -du- som mater troll her.

Både heterofili, homofili, pedofili, incest og sikkert en hel horde av syke og usyke legninger forekommer i naturen, så ja, ingenting av det er naturstridig, og alt er mer eller mindre normalt.
Men nå var det heller ikke det som ble brukt som hovedargument mot homofobi, var det vel? Det var bare for å få folk til å skjönne at de ikke kunne begrunne homofobien sin med at homofili er unaturlig. Bare fordi du ikke liker noe betyr ikke det at det strider imot naturen. Dere trenger altså bedre argumenter!

Så, svar meg nå på spörsmålet mitt: Er du faktisk ikke i stand til å se at sex med barn leder til verre konsekvenser enn det sex med en voksen av samme kjönn gjör?
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Jo, jeg ser jo hva du peker på, men jeg ser ikke den store ironien i det. Ei heller er jeg enig i at logikken om at homofili er naturlig kan kobles sammen med at incest og pedofili er "fint å gjøre", om du mener å utøve det.

Du ser da at det er en klar forskjell mellom homofili, pedofili og incest, selv om alle tre har blitt/blir behandlet som en psykisk lidelse?
Vis hele sitatet...
Selvsagt ser jeg en klar forskjell, jeg har jo allerede tidligere sagt at jeg godtar homofili. Dette er bare tankespinn for å understreke poenget mitt tidligere om aksept, at det endrer seg. Og jeg bruker nøyaktig samme logikk som de bruker for å vise at homofili er naturlig, og at alle sier at man er trangsynte om man ikke godtar homofili osv. siden det er naturlig.
At noe er utenkelig i dag kan være helt normalt i morgen, mtp. hvordan utviklingen har vært fra gamle dager.
Da satt de nemlig også å diskuterte, og de argumenterte, og alt dette var helt absurd! Noe så riv ruskende galt!
Men som tiden går så godtar vi det. Man godtar egentlig det meste om man ser det rundt seg nok.
Jeg kjenner flere som er homofile, og de er supre personer mange av de! Så for all del om noen homofile ble såret av innlegget mitt så beklager jeg, dette er rent tankespinn for å vise hvor absurd argumenter kan bli.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dere mener kanskje også at det er greit å henge negre, drepe dem som ikke følger din tro, brenne kona di hvis hun er utro og straffe folk for medføtte personlighetstrekk, bare fordi det ble gjort før i tiden, eller fordi det står i en fuckings bok?

Legg vekk det avlegse fanatiske tullet og kom med en eneste god grunn for å hate, mislike eller begrense rettighetene til homofile!
Vis hele sitatet...
La meg si deg en ting: Koranen bør respekteres som en heilig bok. Det er ingen "fucking bok". Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle. Det finnes mange svarte muslimer. Så hvorfor sier du at vi henger "negre"?? Har du bevis på det? Du burde lese mer om Islam før du utaller her på freak uten en kunnskap om Islam. Allah akhbar
Sitat av Tokis Vis innlegg
La meg si deg en ting: Koranen bør respekteres som en heilig bok. Det er ingen "fucking bok". Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle. Det finnes mange svarte muslimer. Så hvorfor sier du at vi henger "negre"?? Har du bevis på det? Du burde lese mer om Islam før du utaller her på freak uten en kunnskap om Islam. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
OT:
Har du lest hele koranen? Det står da vitterligen at vi er "kristne hunder".
Så den boka kan du godt beholde for deg selv. Men det er klart at hadde jeg blitt indokrinert nok så hadde nok jeg også ønsket meg 72 jomfruer i paradis.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg var en vantro gutt som brukte hasj før jeg ble konvertert til islam etter hjelp av en god kompis som er en god muslim, som så det gode sjelet i meg.
Nå er Koranen min rådsboken som viser til å ha gode løsninger på problemstillinger i samfunnet. Jeg har det mye bedre med
Koranen enn med hasj i mitt tidligere vantro livet. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Siden du hadde et marihuanablad i avataren din tidligere i dag regner jeg med at den religiøse konversjonen skjedde i kveld en gang. I såfall vil jeg gratulere deg så mye, og håper du finner fred.
Sitat av Tokis Vis innlegg
La meg si deg en ting: Koranen bør respekteres som en heilig bok. Det er ingen "fucking bok".
Vis hele sitatet...
Jo, det er nettopp det det er!
Samme massehysteriske våset som du finner i bibelen (med liten b).

Sitat av Tokis Vis innlegg
Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle. Det finnes mange svarte muslimer. Så hvorfor sier du at vi henger "negre"?? Har du bevis på det? Du burde lese mer om Islam før du utaller her på freak uten en kunnskap om Islam.
Vis hele sitatet...
Både kristne og muslimer henger hverandre av alle mulige grunner så jeg ser ikke helt hva du skal frem til?

Sitat av Tokis Vis innlegg

Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Alf Kasper my ass!
Jeg visste ikke kordan man skiftet avtarer før i kveld. Selve konvertingen skjedde for 1 måneder siden
Sitat av Tokis Vis innlegg
La meg si deg en ting: Koranen bør respekteres som en heilig bok. Det er ingen "fucking bok". Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle. Det finnes mange svarte muslimer. Så hvorfor sier du at vi henger "negre"?? Har du bevis på det? Du burde lese mer om Islam før du utaller her på freak uten en kunnskap om Islam. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Og kardemommeloven gir meg rett til å utøve min homofile legning.

Problemet med å trekke inn religion i en debatt som dette er at det er høyst personlig, og oppfattes ulikt av mange. Mange muslimer mener at boken ikke sier noe vondt om homofile, mens andre mener at de bør lynsjes. Det står mye i boken du ikke følger. Å kunne velge å vrake mellom hva en vil tro på, selv om alt står i boken, er ikke veldig troverdig når det kommer til debatt.

For meg er det faktum å tro på en gammel bok direkte mangel på kildekritikk. En bør heller reflektere selv over hva som er rett og galt, og skaffe egne verdier. Du kan godt være muslim uten å følge boken. Det handler om å tro på Allah, ikke på hva en bok sier er rett og galt.

Å trekke Koranen, eller en hvilken som helst religiøs bok, inn i denne debatten blir derfor helt uten mening. Det forutsetter at alle andre tror på det som står i boken, og det vet jo vi at ikke er et faktum. Så, kom heller med egne ytringer, ikke noe vås du har lest i en gammel bok. Lær å tenk for deg selv.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle.
Vis hele sitatet...
Respektere andres trosretninger mener du? Er det derfor at man ikke har lov til å utøve en annen religion enn islam i offentligheten? Det er imidlertid lovlig å be til sin gud dersom du gjør dette alene, og ingen andre kan se deg. Iflg. islam så skal man nemlig straffes dersom noen ser deg utøve en annen religion

Nå vet ikke jeg om dere henger folk pga. feil hudfarge, men dere henger tydeligvis folk pga. alt annet. Utroskap, homofili, narkomani, voldtekt, drap osv. Enda mer avskyelig er jo den steiningen som ser ut til å være ganske så utbredt.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg var en vantro gutt som brukte hasj før jeg ble konvertert til islam etter hjelp av en god kompis som er en god muslim, som så det gode sjelet i meg.
Nå er Koranen min rådsboken som viser til å ha gode løsninger på problemstillinger i samfunnet. Jeg har det mye bedre med
Koranen enn med hasj i mitt tidligere vantro livet. Allah akhbar
Vis hele sitatet...
Da får du følge den videre, men ikke prakk diverse normer og syn som ligger innad i religionen på andre. For at du tror på en spesifikk religion så betyr det ikke at alle andre skal følge den. Jeg liker ikke sorbe og hvis andre spiser det så hyler jeg ikke ut at det er feil og slår meg vrang.

Lykke til videre i din eksistensielle søken!
Det foregår i naturen, men logisk sett siden eneste grunnen til at vi har forhold er for å reprodusere oss, så er homofili feil.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Det foregår i naturen, men logisk sett siden eneste grunnen til at vi har forhold er for å reprodusere oss, så er homofili feil.
Vis hele sitatet...
...et premiss hvilket ikke stemmer. Mennesker (og dyr også i mindre grad) inngår forhold for å ha stabil sexpartner for behag, dele ressurser og generelt ha et annet menneske å ha stor tillit til.

Man trenger ikke engang inngå noe slags varige forhold for å få barn, og i dyreriket er da da også veldig mange tilfeller av mødre som oppdrar barn alene uten fedre - det er vel heller den overveldende normen.

At noe er "feil" impliserer at du har en fasit - det har du ikke. Fordi sex kan produsere barn så betyr ikke det at alle som driver med sex må gjøre det med hensikt å skape barn. Såklart hvis man hadde til hensikt å lage barn så er homoseksuelle handlinger uformålsmessige handlinger (og "feil"), men jeg tror de homofile vet at de ikke kan lage barn. (dog har du jo moderne teknologi eller gammeldags adopsjon som kunne løse slike problemer)

Jeg ville også lært meg forskjellen mellom "is-ought" (på norsk: Er/bør-problemet)
Sist endret av Kinseek; 9. september 2010 kl. 08:34.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Bare for å fyre litt oppunder her nå så må jeg si at argumentene for homofili tidligere i tråden er at det er naturlig fordi det forekommer i naturen, hence er det helt normalt. Pedofili og incest foregår også i naturen, så iflg. denne logikken er det helt normalt og en fin ting å gjøre
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på det å være pedofil og det å forgripe seg på barn. Jeg anbefaler å lese litt i denne tråden i forhold til temaet pedofili.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg var en vantro gutt som brukte hasj før jeg ble konvertert til islam etter hjelp av en god kompis som er en god muslim, som så det gode sjelet i meg. Nå er Koranen min rådsboken som viser til å ha gode løsninger på problemstillinger i samfunnet. Jeg har det mye bedre med Koranen enn med hasj i mitt tidligere vantro livet.
Vis hele sitatet...
Flott at du føler du har fått orden på livet ditt, men hvordan i helvette kan du si at en bok som er skrevet for 1500 år siden er et godt oppslagsverk for dagens problemstillinger? Sure, den inneholder sikkert et par universelle gullkorn, som at man bør være snill mot andre osv., men den er jo utdatert så det holder!

Hvis man snur på det, og sier at det som står i koranen er riktig nettopp i kraft at det er gammelt, kan jeg opplyse om at sex mellom menn var sosialt akseptert i antikken, fra omtrent 1000 år før koranen ble skrevet.
Sitat av SSThunder Vis innlegg
Og jeg bruker nøyaktig samme logikk som de bruker for å vise at homofili er naturlig, og at alle sier at man er trangsynte om man ikke godtar homofili osv. siden det er naturlig.
Vis hele sitatet...
Her vil jeg faktisk skyte inn at jeg ikke nødvendigvis synes at det at homoseksualitet er naturlig, er noe godt argument for at det er "riktig". Jeg synes det blir feil å si at det er greit, bare fordi det forekommer hos andre arter.

Imidlertid sitter ingen med noen fasit, som Kinseek påpeker, og nettoppp derfor synes jeg det blir så inderlig feil å fordømme andre, bare fordi de er annerledes på en måte som var straffbart i gamledager.
Sitat av Tokis Vis innlegg
La meg si deg en ting: Koranen bør respekteres som en heilig bok. Det er ingen "fucking bok". Vi henger ikke folk pga feil hudfarge eller folk som har ikke samme religion som oss. Det står faktisk i Koranen at vi skal respektere folk med trossyn og hudfarge spille ingen rolle. Det finnes mange svarte muslimer. Så hvorfor sier du at vi henger "negre"?? Har du bevis på det? Du burde lese mer om Islam før du utaller her på freak uten en kunnskap om Islam.
Vis hele sitatet...
Les det jeg skrev en gang til, du. Jeg siterte både deg og Speedmaster, som mente at homofili burde være forbudt, bare fordi det var det i gamledager. Negerhengingen var altså ikke ment som en anklage mot muslimer, men som et eksempel på noe som var juridisk og moralsk akseptert i gamledager, men som i dag sees på som umoralsk, forkastelig og grusomt av nesten alle mennesker.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Det foregår i naturen, men logisk sett siden eneste grunnen til at vi har forhold er for å reprodusere oss, så er homofili feil.
Vis hele sitatet...
Så din tolkning av hvorfor vi er her, er altså for å produsere barn? Hva med menn som ikke klarer å gjøre noen gravid? Er det like "feil" som homofili? Skal de dømmes fordi de ikke klarer å oppfylle "kravet" om å reprodusere seg?
Sist endret av vizzini; 9. september 2010 kl. 12:20.
Yo. I dag tok en homofil mann kontakt med meg i dag, og vi diskuterte om forskjellige ting. Samme som å snakke med en kompis. Så jeg har fått et annen syn på homofil enn før. Nå hater jeg ikke homofile lenger. Men jeg e still muslim og lese Koranen enda, men er enig at det kan står masse tull. Men dt går å
være muslim selv om mitt syn på homofile er positivt. Han muslim kompisen min ble bare: ååhh, snakket du med en homse?? Du vet godt at vi henger homser i hjemlandet Pakistan? Jeg: Men homser er akkurat som menneske bare at de liker samme kjønnet. Samme som vi elsker damer, alstå vi e heteroil. Så jeg beklager at jeg var så mot homofile. Kompisen min har påvirket meg til å hate homofile, men nå har eg skiftet meningen om homofile. Egentlig før eg ble muslim hadde je ikke noe mot homofile, man tenkte ikke på de alstå.

+ en homofil venn
Sitat av Tokis Vis innlegg
Yo. I dag tok en homofil mann kontakt med meg i dag, og vi diskuterte om forskjellige ting. Samme som å snakke med en kompis. Så jeg har fått et annen syn på homofil enn før. Nå hater jeg ikke homofile lenger. Men jeg e still muslim og lese Koranen enda, men er enig at det kan står masse tull. Men dt går å
være muslim selv om mitt syn på homofile er positivt. Han muslim kompisen min ble bare: ååhh, snakket du med en homse?? Du vet godt at vi henger homser i hjemlandet Pakistan? Jeg: Men homser er akkurat som menneske bare at de liker samme kjønnet. Samme som vi elsker damer, alstå vi e heteroil. Så jeg beklager at jeg var så mot homofile. Kompisen min har påvirket meg til å hate homofile, men nå har eg skiftet meningen om homofile. Egentlig før eg ble muslim hadde je ikke noe mot homofile, man tenkte ikke på de alstå.

+ en homofil venn
Vis hele sitatet...
Jøss. Fra ikkereligiøs homofob til muslimsk homoliberalist på under ett døgn. Det må da være en slags rekord?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tokis: Det at du tørr å skifte mening, og står frem med dét, gir meg håp for menneskeheten.
Alle former for prevensjonsmidler er jo også unaturlig. Dersom vi har forhold bare for å reprodusere oss, er det merkelig mange som har sex for nytelsens skyld. Altså med prevensjonsmidler. Siden dette er unaturlig, er det overraskende mange ekle heterofile forhold i verden også.

Eller teller ikke det som en unaturlig handling, siden heterofile par bruker prevensjonsmidler også?

Betyr dette at sex bare for nytelsens skyld er unaturlig, og dermed ekkelt?

(Jada, jeg vet at en del religioner ikke aksepterer prevensjonsmidler, men det er ikke dem jeg sikter til her.)

Eller er det bare homofiles "unaturlighet" man ikke liker?

Man kan også (ihvertfall på dette forumet) argumentere med at det ikke finnes noe naturlig i å snorte kjemiske stoffer for å endre sin bevissthetstilstand. Da bør det også være ekkelt.

Bottomline: Jeg har ingenting imot homofile, og kan ikke fatte og begripe hvorfor argumentet "det er unaturlig" blir brukt så ofte. Det er kjærlighet. Kjærlighet er naturlig - alle levende skapninger har det, om de er bevisst på at det er kjærlighet, eller ikke er bevisst på det.

Det er veldig mye som kan regnes som unaturlig, men man har ingenting imot det fordi om, får jeg inntrykk av.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Men dt går å
være muslim selv om mitt syn på homofile er positivt.
Vis hele sitatet...
Det gleder meg å lese at du har kommet frem til dette
Sitat av Tokis Vis innlegg
Yo. I dag tok en homofil mann kontakt med meg i dag, og vi diskuterte om forskjellige ting. Samme som å snakke med en kompis. Så jeg har fått et annen syn på homofil enn før. Nå hater jeg ikke homofile lenger.
Vis hele sitatet...

Ut av ren nysgjerrighet: hvilken revolusjonerende info kom denne karen med, som tydeligvis hadde gått deg hus forbi i alle disse årene?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Ut av ren nysgjerrighet: hvilken revolusjonerende info kom denne karen med, som tydeligvis hadde gått deg hus forbi i alle disse årene?
Vis hele sitatet...
Kanskje han rett og slett bare innså at homofile kan være hyggelige mennesker de og?

Jeg tror veldig mange av våre fordommer skyldes fremmedfrykt og usikkerhet.
jeg tror tokis er et stort troll