Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 3843
Skjønner ikke hva Valve tenker på når de lager en så stygg update til Counter Strike: Source. Kan noen hjelpe meg med å skjønne hva de har teknt?
Hva, den nye CS:S betaen?

Gameplayen blir jo ikke endra, de oppdaterer jo bare spillet med noen achievements og stuff. Syns det er en fin liten update.

Features new to the beta

* 144 achievements added
* New lifetime player stats and summary screens
* New match player stats and summary screens
* New end of round display with MVP and interesting fact about a player
* Updated scoreboard with new icons, visual style, MVP stars, and avatar pictures
* New cinematic death camera
* New domination and revenge system
* Added avatar icons to voice chat, scoreboard, and end of round display
* Incorporated many source engine updates
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Men det er noe som feiler serverne. Kommer ikke inn på de gamle gode serverne mine. Og så får man ikke så "smooth gameplay" lenger siden Valve har satt en tickrate-grense til 66
Sist endret av negrøJ; 24. juni 2010 kl. 01:38.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Siden dette er en Beta av det nye CS:S (om jeg har fortstått det riktig), vil du selvfølgelig ikke kunne koble deg opp mot servere som bruker den eldre CS:S klienten
Når blir den sluppet ut, da?
Trådstarter
Jeg har lastet den ned i dag

Og siden det er så få servere som funker blir de full på sekunder. Joinet en server, når jeg trykte på "Connect" så var det 4 av 20 spillere når jeg kom inn var det 19 av 20 med meg.
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Når blir den sluppet ut, da?
Vis hele sitatet...
Ettersom jeg forstår er den enda bare i beta, og vil bli sluppet ut til alle som eier Counter-Strike: Source når den er klar.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ettersom jeg forstår er den enda bare i beta, og vil bli sluppet ut til alle som eier Counter-Strike: Source når den er klar.
Vis hele sitatet...
Min startet å oppdatere seg automatisk nå så vil tro at updaten ikke er i beta lenger.
Sist endret av hestelus123; 24. juni 2010 kl. 01:51.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Det har blitt som Team Fortress 2.
Klarer heller ikke å koble til noen servere enda..
Sist endret av Sgt. Pepper; 24. juni 2010 kl. 02:02.
Trådstarter
Vil ikke at det skal bli som TF2
Min CS:S Vil ikke en gang starte :S Fikk en error, og trykka random space når den kom opp, så fikk ikke engang registrert error code :S
Nå sier den at Steam-serverne er opptatte, og det har de tydeligvis vært i hele dag ...
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Min CS:S Vil ikke en gang starte :S Fikk en error, og trykka random space når den kom opp, så fikk ikke engang registrert error code :S
Nå sier den at Steam-serverne er opptatte, og det har de tydeligvis vært i hele dag ...
Vis hele sitatet...
Sånn er det hver gang Valve slipper en stor update eller en ny blockbuster, fordi det er drøssevis med folk som laster det ned.
Kanskje de håper på å endelig lage noe som ødelegger spillet. Det er tross alt økonomisk fornuftig å jage folk bort fra et spill de allerede har slik at de kan finne seg nye spill og betale for de. *man kan jo bare håpe, cs har vært gammelt siden før år 2000*
god som gull
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hva, den nye CS:S betaen?

Gameplayen blir jo ikke endra, de oppdaterer jo bare spillet med noen achievements og stuff. Syns det er en fin liten update.
Vis hele sitatet...
Nei, det er nok mer enn som så. Er rett og slett vanskelig og spille. Spill litt mer så finner du fort en haug med feil. Orker ikke skrive ned alle feilene jeg fant engang, men syntes det var irriterende at folk på motstanderlaget plutselig skiftet til samme skin som lagkameratene mine.
Haha, noen som har fått spille skikkelig enda? Tør nesten ikke uttale meg om hvor teit det så ut når man døde
Dette er faen meg det verste! Går jo ikke ann å konsentrere seg om spillet lenger, jo! Hvorfor i all verden lager de ikke bare et nytt spill for sånne feite, svette unger som vil ha "achievements" og drit?! Herregud. Hyggelig å ha spilt css i 4-5 år, nå er det slutt!

Noen som tror det er mulig å få pengene tilbake?!
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Noen som tror det er mulig å få pengene tilbake?!
Vis hele sitatet...
Nei. (titegn)
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Noen som tror det er mulig å få pengene tilbake?!
Vis hele sitatet...
få igjen penger på et spill som er jævlig gammalt og koster 150?
Sitat av toxicity Vis innlegg
få igjen penger på et spill som er jævlig gammalt og koster 150?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Jeg har jo tross alt "fått feil vare". Jeg hadde aldri betalt 150 kr for den dritten her nå..
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Hyggelig å ha spilt css i 4-5 år, nå er det slutt!
Noen som tror det er mulig å få pengene tilbake?!
Vis hele sitatet...
Tror ikke du får igjen penger for noe du har brukt i 4-5 år og SÅ begynner å klage på.

Sitat av toxicity Vis innlegg
få igjen penger på et spill som er jævlig gammalt og koster 150?
Vis hele sitatet...
150? Heh, koster 40 kroner nå for tiden.
Sitat av Lubbii Vis innlegg
Hvorfor ikke? Jeg har jo tross alt "fått feil vare". Jeg hadde aldri betalt 150 kr for den dritten her nå..
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en ost, likte den de første ukene men så ble jeg lei den, så vill ha pengene tilbake...
Sist endret av kengro; 24. juni 2010 kl. 22:00.
Det eneste jeg ikke likte var måten folk dør på. Legger seg sakte ned på magen og legger hendene bak hodet. Men at det har kommet achievements synes jeg var bra. Det gjør så spillet får litt mer mening.
Eneste tingen jeg kommer på nå som jeg likte, er den nye nadelyden. Litt mer bass. Og littegrann bedre grafikk.

Negsa for min del:
- Hitboxen er ny, umulig å få headshot. Og får du det, er det random.
- Scoreboarden har blitt som i TF2. Jeg syns den er slitsom.
- Masse achievements, som bare er i veien når man får dem, siden det er popups.
- Killcam, som er utrolig irriterende. Første jeg gjorde var å disable den.
- Ser at folk klager på nye måten å dø på, jeg har ikke sett den? Men hvertfall, om det er det, wtf? Går vi tilbake til 1.6 her eller?
- Pingen min har faktisk blitt høyere, hadde 5 før på f.eks 1337gamer, nå har jeg et sted mellom 15 og 30.
- Den simple looken til cs:s er borte.
- DET LAGGER!

Mye klaging her gitt. For min del gir jeg valve 2-3 uker til å fikse shiten, i det minste så man ikke lagger, ellers er jeg ferdig. Har enda til gode å møte noen på servere som faktisk liker updaten. Første som skjer når folk joiner; "The new update sucks!" og lignende. Alt dette for at mac-mennesker skal få spille?
Jeg spår at de kommer til å miste MANGE som spiller det på pc.

Sjarmen er borte.

-McVik
Sitat av McVik Vis innlegg
Eneste tingen jeg kommer på nå som jeg likte, er den nye nadelyden. Litt mer bass. Og littegrann bedre grafikk.

Negsa for min del:
- Hitboxen er ny, umulig å få headshot. Og får du det, er det random.
- Scoreboarden har blitt som i TF2. Jeg syns den er slitsom.
- Masse achievements, som bare er i veien når man får dem, siden det er popups.
- Killcam, som er utrolig irriterende. Første jeg gjorde var å disable den.
- Ser at folk klager på nye måten å dø på, jeg har ikke sett den? Men hvertfall, om det er det, wtf? Går vi tilbake til 1.6 her eller?
- Pingen min har faktisk blitt høyere, hadde 5 før på f.eks 1337gamer, nå har jeg et sted mellom 15 og 30.
- Den simple looken til cs:s er borte.
- DET LAGGER!

Mye klaging her gitt. For min del gir jeg valve 2-3 uker til å fikse shiten, i det minste så man ikke lagger, ellers er jeg ferdig. Har enda til gode å møte noen på servere som faktisk liker updaten. Første som skjer når folk joiner; "The new update sucks!" og lignende. Alt dette for at mac-mennesker skal få spille?
Jeg spår at de kommer til å miste MANGE som spiller det på pc.

Sjarmen er borte.

-McVik
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle headshots random da jeg klarer enda å få headshots uten noen som helst problem.

Kanskje det bare er deg?
Sist endret av Dimergon; 25. juni 2010 kl. 02:24.
Noen andre som får sånne random lyder som høres ut som om noen failer å plystre? Irriterende som faen!
Sitat av McVik Vis innlegg
Mye klaging her gitt. For min del gir jeg valve 2-3 uker til å fikse shiten, i det minste så man ikke lagger, ellers er jeg ferdig. <snip>
Sjarmen er borte.
Vis hele sitatet...
Jeg ble ferdig med det spillet når man ikke lenger faktisk drepte noen ved å hive en håndgranat på de. Dette var ved beta ~0.5/0.6 ellerno, det originale CS. Det var da jeg og de jeg eller spiller sammen med innså at de som lagde spillet aldri kom til å lage noe "spesielt" ut av de de hadde, men heller prøve å lage det så mainstream som mulig. Det er det de gjør nå også. "Alle" nyere spill har achievements i søkk og kav, så det var jo naturlig at cs også fikk det.

... det har heller ikke vært noen sjarm med cs i noen som helst form de siste 10 årene...
Jepp, da var CS:S ødelagt,Noe som gjør meg glad jeg har begynt med BF2!
Skjønner ikke hva folk klager på. Jeg har såvidt merket noen forskjell.
Har spilt CS:S gjennom 2,5 år med godt og vondt.
Nå er nok tiden for å legge det til side.
Likte at CS skilte seg ut i mengden FPS-spill.
Sitat av Grix Vis innlegg
Skjønner ikke hva folk klager på. Jeg har såvidt merket noen forskjell.
Vis hele sitatet...
De som klager skulle fortsatt ønske vi kjørte hest og vogn. Nei, forandring, det er fælt det. Uff og nei...
Sitat av tafsern Vis innlegg
De som klager skulle fortsatt ønske vi kjørte hest og vogn. Nei, forandring, det er fælt det. Uff og nei...
Vis hele sitatet...
Ideed! :P Det er Forsatt CS;S, Fått litt Achivments, og ny dø måte, mer vil du igrunn ikkje merke noe stort, er heilt greit nå piffet det opp litt. Jobbe litt for Achivments og slikt, kjekkt og drøye tiden med. Og du merker bare Scoreborden og hvem som har gjort hva etter runder er ferdige på Mix/Match. Så igrunn gjer det lite med gameplayen.

Har merket et par bugs bare, men det blir nok fikset på Ellers har eg ikkje noko mot at det er piffet opp litt! Ble litt kjedligt i lengden sånn som det var.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat; * New cinematic death camera

Dette er noe av det ekleste jeg har sett. Det hører ikke til css i det hele tatt. Det som om 1.6 skulle fått Source motor.

Swosh, så ser du et fryst bilde av han som drepte det. Så SYKT unødvendig. Tenkte jeg skulle ta en gammeldags css runde idag, siden det var noen mnder siden, men skrev fort quit i console.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skjer noe bøgg med meg og det Death Kameraet, hver gang jeg ser death cam, så flimrer skjermen min
Spillet virker som det er i en tidlig beta ! Jeg og noen folk bestemte oss for å ta en mix istad for fun for å bli bedre kjent med updaten da vi har hørt utrolig mye dritt om den osv. men vi tenkte at den er sikkert helt grei og at valve pleier å gjøre riktig, men NEIDA. For det første er det konstant smålagg ALLE på serveren merket det vi byttet fra speedgaming til no anna greier og på den andre serveren var det helt likt. Hitboxen er endra, JA det tar bare litt tid å venne seg til men det værste var at folk begynte å spawne mappet rundt. Plutselig var folka borte og vi så alle at det bare spruta blod fra randome steder. DA bare gav vi faen å quitta den driten. Gir Valve et par uker på seg for å fixe det her ja eller så drar jeg opp 1.6!
og hver eneste plugin funker ikke med den nyeste updaten.
F.eks RPG og instant respawn. .
Greit nok at de skal update , men unødvendig å gjøre det på en sånn måte at alt av plugins forsvinner ><
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg kjøpte en ost, likte den de første ukene men så ble jeg lei den, så vill ha pengene tilbake...
Vis hele sitatet...
"Jeg kjøpte en ost, som jeg likte de første ukene, men så den siste uka ble osten råtten og ekkel, så jeg vil ha pengene tilbake!"

Noen som tror det er mulig å modifisere bort alle de achievementene og pop-upene og alt det nye dritten til det gode gamle? =)
Synes først updaten virket litt kul og ble vill når jeg hørte om achievementsene, men ærlig talt så suger updaten (spesielt det nye tf2 lignende scoreboardet) hardere enn bestemor. Alt for mye tull og fjas, og som sagt så lagger det.

Noen som har prøvd å spille local game? Rett før du dreper den siste boten så får man en laggspike (i hvert fall med meg), sykt irriterende.
Jeg merker faktisk ikke mye til laggen. Sikkert fordi jeg har en sugen maskin da xD Men før, på 1337-serverne, hadde jeg alltid 150-200 ping (har alltid funket fint på andre servere). Nå er den på maks 80.
Sist endret av Eplekjekk; 26. juni 2010 kl. 01:08.
Trådstarter
Sitat av McVik Vis innlegg
Eneste tingen jeg kommer på nå som jeg likte, er den nye nadelyden. Litt mer bass. Og littegrann bedre grafikk.

Negsa for min del:
- Hitboxen er ny, umulig å få headshot. Og får du det, er det random.
- Scoreboarden har blitt som i TF2. Jeg syns den er slitsom.
- Masse achievements, som bare er i veien når man får dem, siden det er popups.
- Killcam, som er utrolig irriterende. Første jeg gjorde var å disable den.
- Ser at folk klager på nye måten å dø på, jeg har ikke sett den? Men hvertfall, om det er det, wtf? Går vi tilbake til 1.6 her eller?
- Pingen min har faktisk blitt høyere, hadde 5 før på f.eks 1337gamer, nå har jeg et sted mellom 15 og 30.
- Den simple looken til cs:s er borte.
- DET LAGGER!

Mye klaging her gitt. For min del gir jeg valve 2-3 uker til å fikse shiten, i det minste så man ikke lagger, ellers er jeg ferdig. Har enda til gode å møte noen på servere som faktisk liker updaten. Første som skjer når folk joiner; "The new update sucks!" og lignende. Alt dette for at mac-mennesker skal få spille?
Jeg spår at de kommer til å miste MANGE som spiller det på pc.

Sjarmen er borte.

-McVik
Vis hele sitatet...
Som Viva La sk33to sier så er der sikkert bare noe med aimen din. Jeg får headshot 24/7, har alltid fått det og kommer alltid til å få det^^. Og hvis du ikke liker achievementsa så kan du jo disable dem. Da er problemet ditt løst

Sitat av staM Vis innlegg
Synes først updaten virket litt kul og ble vill når jeg hørte om achievementsene, men ærlig talt så suger updaten (spesielt det nye tf2 lignende scoreboardet) hardere enn bestemor. Alt for mye tull og fjas, og som sagt så lagger det.

Noen som har prøvd å spille local game? Rett før du dreper den siste boten så får man en laggspike (i hvert fall med meg), sykt irriterende.
Vis hele sitatet...
Jeg merker ikke noe spessielt til laggspikes hverken i local eller public.
Sist endret av negrøJ; 26. juni 2010 kl. 01:31.
endelig! steam har Valve har bestemt og trekke tilbake uppdaten etter for mange klager "yaay"
Sitat av First-Price Vis innlegg
endelig! steam har Valve har bestemt og trekke tilbake uppdaten etter for mange klager "yaay"
Vis hele sitatet...
Kilder, takk.
Whine whine whine..

Dere er for kjappe med og dømme.. Seff vil det være små problem med en gang.. Den er en stor update gutta, seff vil det væra noe buggs..

Som en sa, Scoreborden, Er det noe og whine for?.. Dere leiter jo etter den minste ting og klage for, det er jo ingenting gale med spillet, dere kan forsatt spille uten problem.. Å så om den zoomer inn på personen når dere der død, dere er pokkern meg død, og må vente anyways.. What's the problem..

Achivmentsa gir spillet en liten utfordring innen public, den er ikkje på matchservers, der merker dere ingenting.

Folk whiner om små lagg, Skaff ny pc? Har kje merket EN lagg..

GOGO Burn!
Sist endret av Trondvn; 26. juni 2010 kl. 03:17.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av RydEN Vis innlegg
Det som om 1.6 skulle fått Source motor.
Vis hele sitatet...
Counter strike: Promod
Noen andre som disconnecter like mye som meg?

Plutselig etter updaten, så får jeg nesten ikke spille på grunn av at jeg disconnecter hele tiden.
Får du opp en melding når du disconnecter?
Nei, takke seg til gode gamle 1.5.
Superlurker
merulz's Avatar
Patchen gjør da bare spillet bedre imo.

Har spurt en del av de som whiner om de klarer å nevne en ting som gjør spillet dårligere. (Som du ikke kan fikse på under 10sek). Og det er ingen som kommer opp med noe. Eneste var en kranglefant på norge.css som mente at spillet var ødelagt fordi det ikke står "*DEAD*" i scoreboarden lengre, men bare er et bilde av en hodeskalle. Men det stempler jeg som usaklig deluxe.

En ting jeg kan pirke på er dog at default tickrate er satt opp til 66 (fra 33). Så alle servere som bare startes uten videre konfigurasjon vil starte på 66tick i stedet for 100 som er(var) mest brukt. Men så fort serveradmins rundt om finner ut av dette vil de sette opp ticken igjen.

Fordi de som ikke er klar over det; Death freeze cam kan du skru av via Options -> Multiplayer -> Advanced -> [x] Disable freeze cam

Hitboksen har blitt et minimalt hakk bedre. Og er dermed MYE bedre enn 1.6 sin. Folk sikter etter vane og ikke etter modellene, men visst dere bare prøver å sikte samt ta høyde for recoil og jogging vil dere fort finne ut at kulene som treffer modellen er de som dreper. Ikke de som går over skuldrene og mellom bena f.eks.
Sist endret av merulz; 26. juni 2010 kl. 23:28. Grunn: La til litt
De verste bugsa som ødelegger gameplayet vil helt sikkert bli fiksa. 1.6 har vært igjennom store updates mange ganger, og det har til tider nesten vært umulig å spille det. (tenker på perioden da de bytta fra protocol 47 til 48)

Synes det er bra de updater css, selvom jeg ikke spiller det. Det viser at valve bryr seg om sine gamle spill og ikke bare satser på å selge nytt og glemme det gamle.
Jeg syns ikke CS:S trengte en update -.-
Hvorfor endre noe som i manges øyne allerede er perfekt? Jeg vil ikke ha fancy TF2 look-a-like scoreboard!
Sist endret av illuSiOn^; 28. juni 2010 kl. 01:32.