Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1411
Heisann, når jeg spiller League of Legends på pcen min, så krasjer ofte skjermkort driveren min 1-3 ganger per game, skjermen blir fylt med masse rød firkanter og lyden hakker. Driveren resettes etter 10 sek og jeg kan spille, bare da med 40 fps, alt fucker seg opp, begynner å bli jævlig irriterende nå, hva kan jeg gjøre for å fikse det? Driverene er oppdatert.

Takk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvem er produsent av kortet? Er kortet overklokket?
Det høres veldig rart ut. Hadde liknende problem da jeg overklokket mitt for langt...
Du kan begynne med å informere om hva du har gjort selv for å løse problemet.

Hvordan versjon av drivere kjører du, hvordan hardware har du ellers osv?
Har ikke gjort noe for å løse det selv, har nyeste drivere.

http://gyazo.com/e5cfaea679e6be744d9302c233649f85

Specs.

Er ikke overklokket.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761570#reviews

Har dette bare "ti" versjonen elns
Leser litt på nettet at 320.49 er en driver som mange har problemer med. Prøv å installere den gamle driveren du hadde. Det kan være så enkelt hvis du er heldig.
320.49 er ustabil som faen hos enkelte, prøv en eldre driver.
http://gyazo.com/da4e773b98d71c28b7d0bf76fd97f705 får også disse feilmeldingene når jeg starter opp. Skal prøve en eldre driver, takk så meget for svar

Prøvde 3 forskjellig eldre drivere, oppdaterte drivere til hovedkort og CPU, prøvde Microsoft Fix, Nyeste windows updates, full antivirus scan, byttet om på RAM brikker, det er så og si alle "fixes" jeg har funnet.

Fortsatt samme problemet..

På MSI Afterburner hopper GPU Usage opp til 99 prosent hver gang driveren krasjer. Der blir den i 5-10 minutter helt til den dropper igjen, temp går opp til 44 og blir der like lenge, samt får jeg stabil 40 FPS i League of Legends.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre herfra... Noen som har en anelse?

Prøvde nå å bytte skjermkort til mitt 9800GT som jeg hadde liggende, kjørte LoL med enda høyere stabil FPS og null krasj, begynner å få mistanke om at skjermkortet er ødelagt. Tar kontakt med komplett og ser hva de sier, takk for svar folkens
Sist endret av EliteBook; 13. august 2013 kl. 12:54.
Oppdater tråden når du får svar fra Komplett da Kan hende du kan hjelpe noen med liknende problemer senere
Glemte visst å sende mail til komplett, takk for at du minte meg på det :P
Du kan forsøke å gjøre en clean install av nyeste driver. Dette har ihvertfall løst alle problemer jeg har møtt på hittil.
Hvordan gjør jeg det?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hvordan gjør jeg det?
Vis hele sitatet...
Hehe, du laster ned siste driver og starter installasjon på vanlig måte, så når du får mulighet velger du "custom install" - Alt skal installeres, sjekk derfor at alt er huket av, og sørg for å huke av der det står "perform a clean install" så gjør den resten selv
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter å hatt skjermkortet liggende å støve i litt over en måned troende om at det var ødelagt, tok jeg nå og prøvde det igjen idag, og kjørte clean install av drivere, og der fungerer den igjen! Tusen hjertelig til deg Snusbox!
Men nå har jeg et annet problem, nå funker ikke lokalt nettverk? altså med kabel :S

Jeg kødda, nå en time senere fikk jeg samme problemet igjen, ble så jævlig forbanna at jeg kasta hele kortet ut vinduet, ligger knust på asfalten hvis noen har lyst på det. Nå skal jeg Gigabyte eller hvem enn det er som har solgt meg det og be de dra til helvete.

Sitat av EliteBook Vis innlegg
Nå skal jeg **ringe**Gigabyte eller hvem enn det er som har solgt meg det og be de dra til helvete.
Vis hele sitatet...
Var det jeg mente å skrive.

http://gyazo.com/9d8addc8c6db986b07f1d4a4982d9b69

Specs
Det kan være at du bare har satt opp en statisk ip på pcen som noe annet har koblet seg opp på og tatt porten så du ikke får koblet deg på. Eller så kan det være så enkelt at du må laste ned driveren på nettverkskortet siden du fjernet alle i clean install.

Hvor bor du forresten? Tenker på å hente meg et "deleskjermkort"...
Bor i Larvik Uansett, har lasted ned driveren, vet ikke angående statisk IP ettersom jeg ikke vet hva det er
1. Fortell oss om du ser kortet i enhetsbehandling.
2. Blir det lys på kortet ?
3. Hva sier nettverks og delingsenter om tilgjengelige enheter ?
4. Hvilken IP oppnår kortet ?

Dette er relativt elementær kunnskap for å kunne feilsøke på nettverk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
1. Jeg ser kortet i enhetsbehandling ja: Intel 82579V Gigabit Network connection.
2. Ja kortet lyser.
3. ? Local Area Connection, Enabled. Står det.
4. 192.168.10.1 Tror jeg.

Hadde satt pris på mer hjelp her, utrolig frustrerende med dårlig trådløst nett..

Har forresten installert Windows 7 på nytt, formatert HDD og SSD. Installert drivere på nytt osv. Ganske sikker på at det er hardware feil på nettverksenheten på hovekortet elns. Blir jeg nødt til å sende inn til komplett?