Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3171
Hallo

Jeg finner veldig lite informasjon angående slike sperrer. Leste på en tråd her at man kan få sperre på 2mnd?
Er det noen her som veit noe mer om dette?

Hvis man så ikke skulle få tilsendt noe mer rar post ila de 2mnd, blir sperren bare opphevet?
Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til at de ikke vil holde øye med ens post over lengre tid, hvis de har hatt grunn til det tidligere.
Offisielt har ikke Posten/tollen noen "svarteliste" som sperrer eller sjekker posten til spesifikke folk, så noe informasjon blir egentlig bare spekulasjon.
Sist endret av Grix; 26. juli 2015 kl. 14:33.
Denne såkalte postsperren står så lenge tollvesenet finner det forsvarlig, innenfor visse rammer.
Vet at dette ikke høres legit ut, og jeg har ingen sikre kilder til å backe opp påstanden heller, men i følge ei jeg kjenner har de en liste med adresser/navn hos postsorteringa, som de skal levere videre til nærmere inspeksjon.

Mange mener det er bullshit, men jeg spurte henne om det, og skjønner ikke akkurat hva hun har å tjene på å lyve til meg om dette.
Det er nok vanskelig å finne noe offisiell informasjon om det, ser for meg det bare er "social engineering" fra tollvesenet sin side.
Ja, tollvesenet kan sende melding om postsperre til Posten om de finner noe i tollen. Da blir all post fra utlandet sjekket i en periode på 2mnd fremover, men den 2mnd perioden kan fornyes om de har lyst til det, for eksempel om det er store mengder som er oppdaget, eller at de oppdager nye ting du har bestilt.
Sist endret av KultNick; 29. juli 2015 kl. 21:21.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Dette gjelder kun utenlandspost? Ikke innenlands?
@KultNick: Kilde?
Sitat av Kongen Vis innlegg
@KultNick: Kilde?
Vis hele sitatet...
Jeg har tidligere fått utlevert brevet som posten skulle mottatt om postsperre med en feil. Det han sier stemmer, men på mitt stod det 6 mnd.
Det morsomste var at det stod med stor rød tekst "dette brevet MÅ IKKE utleveres til addressaten" Takk for glippen kjære postkontor.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Dette gjelder kun utenlandspost? Ikke innenlands?
Vis hele sitatet...
Ja, kun utenlandspost.

Sitat av Kongen Vis innlegg
@KultNick: Kilde?
Vis hele sitatet...
Meg selv som tidligere postmann.