Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 7673
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ok. Hør mannegruppa ottar sine podcaster med Petter Amundsem angående Titanic og 9/11. Les dere også opp på claus schwab, EU, Agenda 2030 og World economic forum. Bohemian grove, rotschilds og rockerfellers er også verdt og nevne. Les og lytt om disse tingene så skjønner dere hvorfor jeg mener det jeg mener
Vis hele sitatet...
Hva skjer hvis du ramler i konspirasjonsgryta uten redningsvest?

ChatGPT
Å "ramle i konspirasjonsgryta uten redningsvest" er en metaforisk måte å beskrive situasjonen der noen blir dypt involvert i eller absorbert av konspirasjonsteorier uten å ha en pålitelig forståelse av virkeligheten eller tilstrekkelig kritisk tenkning. Når noen blir for dypt engasjert i konspirasjonsteorier uten å ha en kritisk tilnærming eller basere seg på fakta og bevis, kan det ha flere negative konsekvenser:

Tap av troverdighet: Personer som uttrykker ekstreme eller urealistiske konspirasjonsteorier kan miste troverdighet blant andre, spesielt blant de som holder seg til vitenskapelige fakta og bevisbasert tenkning.

Økt mistillit: Overdreven tro på konspirasjonsteorier kan føre til økt mistillit til myndigheter, institusjoner og samfunnet generelt. Dette kan underminere tilliten til demokratiske prosesser og samfunnsstrukturer.

Sosial isolasjon: Personer som dykker dypt ned i konspirasjonsteorier kan bli isolert fra venner, familie og samfunnet generelt, spesielt hvis deres tro og oppførsel blir for ekstreme eller disruptive.

Mental helsepåvirkning: Overdreven engasjement i konspirasjonsteorier kan også føre til økt stress, angst og paranoia, spesielt hvis en person blir besatt av ideen om at skjulte krefter kontrollerer alt rundt dem.

Tap av muligheter: Fokuset på konspirasjonsteorier kan distrahere en person fra viktige og virkelige problemer som de bør adressere i sine liv eller samfunnet generelt.

Det er viktig å opprettholde en balanse mellom sunn skepsis og kritisk tenkning når man vurderer informasjon, og å søke pålitelige kilder og faktabasert kunnskap for å danne seg en informert mening.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Og der meldte du deg helt ut av debatten. Hvorfor skal vi orke å høre på deg når du legger null fuckings innsats på å overbevise oss? Drit å dra med slik tåpelig "jeg er bedre enn dere fordi jeg vet ting dere ikke vet" mentalitet, du fremstår som en skikkelig idiot som ikke er verdt å høre på.
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
... så, med andre ord, omtrent alt av helt stereotypisk konspirasjonsdrit.

Du glemte vaksiner, månelanding og flat earth.



lmfao
Vis hele sitatet...
Ta feks bohemian grove. Ikke en kjeft som nekter for at det er virkelig, er jo til og med videooppttak av det. Bortforklar det for meg er du snill
Hvorfor bryr du deg?
Hva har det med deg å gjøre?
Om det er sant, hva er innvirkningene i livet ditt?
Hvorfor er det noe du prøver å overbevise andre om?

Er kunnskapssøken ditt et hig etter å faktisk lære, eller er det noe du syntes er gøy?
Om du syntes at det er gøy, hvor mye lærer du da egentlig?
Det å lære noe skikkelig slutter gjerne på et tidspunkt å være gøy og føles gjerne mer ut som jobb.
Fagbøker er kjedelig. Forelesningsopptak er kjedelig. Men der lærer du faktisk ting som det er litt konsensus på.

Om alle disse meningene du har er fra mediekilder du syntes det har vært underholdende å se på.
Som har blitt promotert og løftet opp til deg gjennom engasjementsoptimaliserende anbefalingsalgoritmer typ YouTube, Reddit, TikTok og Google søk.
Så burde du egentlig ta et steg tilbake og reflektere om informasjonen du har eksponert deg for egentlig er mer underholdende enn informativt.

Og så burde du vurdere om du burde roe litt ned på hvor mye plass du vier til det i livet ditt.

Dough/ChatGPT har helt rett. Det du driver med er ikke konsekvensløst for deg selv.
Spesielt om det vipper over fra å være en form for underholdning til å være meninger du peiler deg etter i livet.
Spesielt om det er noe du prøver å overbevise andre om. Da blir du fort en sosial piraja få folk vil omgås med.
Og så fortsetter den selvforsterkende syklusen.

Jeg ønsker deg ikke vondt og håper du våkner opp.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vekst Vis innlegg
Hvorfor bryr du deg?
Hva har det med deg å gjøre?
Om det er sant, hva er innvirkningene i livet ditt?
Hvorfor er det noe du prøver å overbevise andre om?

Er kunnskapssøken ditt et hig etter å faktisk lære, eller er det noe du syntes er gøy?
Om du syntes at det er gøy, hvor mye lærer du da egentlig?
Det å lære noe skikkelig slutter gjerne på et tidspunkt å være gøy og føles gjerne mer ut som jobb.
Fagbøker er kjedelig. Forelesningsopptak er kjedelig. Men der lærer du faktisk ting som det er litt konsensus på.

Om alle disse meningene du har er fra mediekilder du syntes det har vært underholdende å se på.
Som har blitt promotert og løftet opp til deg gjennom engasjementsoptimaliserende anbefalingsalgoritmer typ YouTube, Reddit, TikTok og Google søk.
Så burde du egentlig ta et steg tilbake og reflektere om informasjonen du har eksponert deg for egentlig er mer underholdende enn informativt.

Og så burde du vurdere om du burde roe litt ned på hvor mye plass du vier til det i livet ditt.

Dough/ChatGPT har helt rett. Det du driver med er ikke konsekvensløst for deg selv.
Spesielt om det vipper over fra å være en form for underholdning til å være meninger du peiler deg etter i livet.
Spesielt om det er noe du prøver å overbevise andre om. Da blir du fort en sosial piraja få folk vil omgås med.
Og så fortsetter den selvforsterkende syklusen.

Jeg ønsker deg ikke vondt og håper du våkner opp.
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg jeg bryr meg om at verdens mektigste personer ofrer ting til en diger ugle statue uti skogen? Nei si det, det sier vel litt om hva slags folk og hva slags agendaer som styrer oss gjør det ikke? Jeg synes det er intressant å vite hva skattepengene til folket faktisk går til. Hva slags dritt som blir pushet på oss som feks at kjøtt og animalsk fett er usunt men kjemisk gugge med østrogen i seg med "beyond meat" eller Oat milk tittel det blir fremmet som bra. Overbevise mine venner irl gidder jeg ikke, for du har helt rett: det blir ikke akseptert. Men da forventer jeg det samme av andre. Vi kan være enig om å være uenig. Må presisere at disse meningene jeg ytrer her ikke tar stor del av livet mitt selv om det kanskje kan virke sånn her. Sånne ting diskuterer jeg med et par likesinnede venner og her på nettet når jeg gidder. Ellers bryr jeg meg ikke om hva folk mener og tror, selvom jeg selvfølgelig synes det er dumt at det er de venstreradikale som skriker høyt som oftest er de som får viljen sin mens de på andre siden blir stemplet som gale eller rasister
Sist endret av HeiG2006; 4 uker siden kl. 14:57.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ok. Hør mannegruppa ottar sine podcaster med Petter Amundsem angående Titanic og 9/11. Les dere også opp på claus schwab, EU, Agenda 2030 og World economic forum. Bohemian grove, rotschilds og rockerfellers er også verdt og nevne. Les og lytt om disse tingene så skjønner dere hvorfor jeg mener det jeg mener
Vis hele sitatet...
Vet du hva jeg leser?
«Les det, det, det og det - så skjønner dere hvorfor jeg mener dette.»

Nei, det gidder jeg ikke. Du spesifiserer ingenting. Du ønsker altså at vi skal gjette frem dine argumenter - og deretter argumentere mot disse? Dette er for latterlig…
Sist endret av marsboer; 4 uker siden kl. 19:08.
Dårlig nytt for Putins lakeier som dyrker teorien om at de var på vei til Ukraina.

"For ifølge Aleksandr Lukasjenko var de fire mennene som er siktet etter terrorangrepet i Moskva fredag på vei til Belarus etter at angrepet fant sted, men måtte snu. Det på grunn av sikkerhetstiltak ved den belarusiske grensen."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...ster-de-snudde

Ouch.
Jeg tror Putin har såpass god kontroll på media nå at han kan selge dette akkurat som han vil innenriks. Men uansett hvordan han vrir det er det vanskelig å ikke fremstå som svak. Å legge hele skylden på Ukraina gjør det verre å selge den "begrensede militære operasjonen", men et Ukraina som frihavn for islamittisk terrorisme vil kanskje fungere?
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ta feks bohemian grove. Ikke en kjeft som nekter for at det er virkelig, er jo til og med videooppttak av det. Bortforklar det for meg er du snill
Vis hele sitatet...
Det beviser vell ikke at alle andre konspirasjoner er virkelig?

Ikke er det en konspirasjon heller. Mener du virkelig at det ikke er naturlig at verdens rikesteog mektigste menn vanker i samme miljø og er på div. arrangementer sammen?
Sist endret av hala; 4 uker siden kl. 15:52.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Jo, men mener du det ikke sier litt om hvilke ønsker og ting disse folka tilber når de ofrer ting til Moloch?? Og når syke ting som dette er bevist sant, hvordan i helvete skjønner ikke folk at disse her ikke vil dere vel??


Argumentene og overbevisningene mine skjønner du klart og tydelig så ikke kom her og påstå noe annet. Folk spør om spesifike ting og jeg svarer. Idiot
Vis hele sitatet...
"Svarer" er en veldig overdrevet beskrivelse, du lirer av deg tittelen på organisasjoner og hendelser og hinter mot en massiv konspirasjon. Du har i enkle ord hoppet fra A og ikke bare til Å, men til en helt annen dimensjon med mengden tull du esktrapolerer fra at noen rikinger samles for middag og noe underholdning.

Det er som å spørre hvor mye melk en skal ha i en oppskrift og så får man servert en regle om hvordan kyr er del av en sammensvergelse og melk er ondskapsfult. Så vi på andre enden her står igjen med nesten flere spørsmål enn før du "svarte".

Og her kommer vel et av reglene til freak på bordet: du må kunne argumentere selv, de kan ikke bare lire av deg noen stikkord og be oss "lese oss opp" selv.
Denne tråden sporet av for lenge siden. Orker ikke rydde opp helt, men fjernet det siste. Fortsetter det stenger jeg tråden.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av BigFigWasp Vis innlegg
Denne tråden sporet av for lenge siden. Orker ikke rydde opp helt, men fjernet det siste. Fortsetter det stenger jeg tråden.
Vis hele sitatet...
Jeg må få lov å poengtere at det som foregår på bohemian grove ikke er noe middag og underholdning som han litt over sier uten å bli sensurert
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Jeg må få lov å poengtere at det som foregår på bohemian grove ikke er noe middag og underholdning som han litt over sier uten å bli sensurert
Vis hele sitatet...
Start en ny tråd om det i så fall. Denne tråden handler om terrorangrepet i Moskva.

Siste advarsel.
2pac alive in serbia
Tilbake på tema, ts.

Tror du enda at Ukraina står bak angrepet?

Hvilke konkrete kilder har du for påstandene dine, og hvilke vurderinger legger du vekt på for å konkludere med at det er Ukraina som har gjordt det?

Hvorfor klarte ikke Russland ta grep når de allerede hadde blitt advart av USA?


Og til dem som ikke vet:

Russland og Belarus har åpne grenser mellom hverandre. Når man søker visum for et av landene får man også visum for det andre landet, slikt som i Schengen-sonen.

Gir mening å gjemme seg der, hvis man klarer å komme seg over grensen ihvertfall.