Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1929
Hei

Jeg vurderer å kjøpe meg en iPhone 3Gs. I den sammenhengen lurer jeg på hva dere som allerede har en er missfornøyd med ? Tenker på små irriterende ting. Tenker ikke på manglende multi-tasking og dårlig kamera, det vet jeg om. Jeg har en HTC HD2, men er ikke helt fornøyd...

Takk for alle svar
At jeg ikke har kjøpt den før har irritert meg ganske lenge. For min personlige deg så har den ingen minus sider uten det du nevner. Multitask bruker jeg aldri, men det finnes via jailbreakin.

Go buy! (Jeg har blitt fanboy)
- Mailprogrammet er ikke bra nok. Det krever fire tastetrykk for å skifte mellom innboksene hvis du har flere konti, mailene kan ikke flagges og støtten for forskjellige format i vedleggene er for liten.
- iTunes er latterlig tregt.
- Den kan ikke brukes som "bærbar harddisk" og du kan ikke ta med deg filer på den.
- Det er vanskelig, om ikke umulig å bruke den samme telefonen på flere datamaskiner med tanke på synking.
- Den må lades hver dag ved aktiv bruk av wifi og video.
- Apple kan fjernstyre sletting av apps hvis de ønsker det.
- Enormt irriterende at man ikke kan slå av den automatiske "landskapsvisninga". Man kan altså ikke f.eks ligge på siden i senga å surfe, da skjermen snur seg automatisk feil vei.

Jeg vet at mye at dette kan fikses ved en jailbreak, men det er ikke det som er poenget.
Totalt enig med DonTomaso der.

Noe jeg vil legge til er at det er utrolig plagsomt at det er så få innstillinger på telefonen, det er nesten ingenting man kan customize.

iPhone 3G med Jailbreak er minst fire ganger så bra som en iPhone 3G uten Jailbreak.
Kan ikke motta visitkort fra f.eks sony ericsson telefoner...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
- Mailprogrammet er ikke bra nok. Det krever fire tastetrykk for å skifte mellom innboksene hvis du har flere konti, mailene kan ikke flagges og støtten for forskjellige format i vedleggene er for liten.
- iTunes er latterlig tregt.
- Den kan ikke brukes som "bærbar harddisk" og du kan ikke ta med deg filer på den.
- Det er vanskelig, om ikke umulig å bruke den samme telefonen på flere datamaskiner med tanke på synking.
- Den må lades hver dag ved aktiv bruk av wifi og video.
- Apple kan fjernstyre sletting av apps hvis de ønsker det.
- Enormt irriterende at man ikke kan slå av den automatiske "landskapsvisninga". Man kan altså ikke f.eks ligge på siden i senga å surfe, da skjermen snur seg automatisk feil vei.

Jeg vet at mye at dette kan fikses ved en jailbreak, men det er ikke det som er poenget.
Vis hele sitatet...
er du sikker på at man ikke kan bruke den bærbar harddisk? Jeg har en ipod touch og når man putter den inn i en pc, kommer det opp en flyttbar disk hvor man kan legge ting på... Har ikke prøvd med iPhone, men ser for meg at det kanskje er noe av det samme, eller ?

Sitat av ztaale Vis innlegg
Kan ikke motta visitkort fra f.eks sony ericsson telefoner...
Vis hele sitatet...
det kan skuffende nok ikke min HTC HD2 med windows mobile 6.5 heller, kanskje det ligger i SE ?
Sitat av microcefalus Vis innlegg
er du sikker på at man ikke kan bruke den bærbar harddisk? Jeg har en ipod touch og når man putter den inn i en pc, kommer det opp en flyttbar disk hvor man kan legge ting på... Har ikke prøvd med iPhone, men ser for meg at det kanskje er noe av det samme, eller ?



det kan skuffende nok ikke min HTC HD2 med windows mobile 6.5 heller, kanskje det ligger i SE ?
Vis hele sitatet...
Rimelig sikker på at det ikke er SE sin skyld.
Det ville vært helt tilbakestående av Apple å bestemme seg for ikke å støtte denne standarden.
Sist endret av NoillStress; 4. februar 2010 kl. 12:48.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Rimelig sikker på at det ikke er SE sin skyld.
Det ville vært helt tilbakestående av Apple å bestemme seg for ikke å støtte denne standarden.
Vis hele sitatet...
enig i det ja... Syns det var veldig rart at ikke windows mobile ikke takla det..
Jeg har nettopp kjøpt iPhone 3gs selv, og må si jeg er kjempefornøyd. Mail funker bra, kan brukes som hdd gjennom en app på AppStore, og den er lynkjapp. Når det gjelder all snakk om multitasking, så er den god nok for meg som den er. Skype, Facebook og Beejive holder seg online dem mens jeg gjør på andre ting.

Batteriet kunne vært bedre, men for meg er det ikke noe problem, da det blir en vanesak å sette den i laderen om kvelden. Dekningen kunne kanskje også vært hakket bedre. Den mangler foreløpig også Flash, men YouTube funker fjell.

Men for mine behov (surfing, spille mobilspill, musikk, og sjekke Mail), er dette det nærmeste jeg kommer en perfekt telefon.
Sist endret av tagefo; 4. februar 2010 kl. 13:51.
- Push-advarsler blir helt uhåndterlig hvis du får flere på en gang. Det er ingen liste over hvilke advarsler du har mottatt eller gruppering.
- Ingen oversikt over uleste eposter og kalenderavtaler på låseskjermen.

Men på tross av alle minusene som er ramset opp her (jeg er enig i alle sammen) ELSKER jeg min iPhone 3G og ville ikke bytta den ut for alt i verden (med unntak av en 3GS selvsagt). Jeg vant faktisk Nokias versting-smartphone, Nokia N900 med Maemo OS basert på Linux rett før jul. Men jeg solgte den uåpnet fordi jeg likevel så at den aldri i verden kunne erstattet min iPhone. Brukeropplevelsen gjør rett og slett så utrolig mye for hvordan telefonen føles i bruk. Og manglende App Store hjalp heller ikke på.

Og når det gjelder batteritiden skyldes dette verken batteriet eller softwaren. Etter min erfaring har iPhone cirka like bra batterikapasitet som andre smartphones. Problemet er at man ender opp med å bruke iPhone mer enn man gjør med andre telefoner, og da slites batteriet kjappere. Men Li-Ion batterier har ikke godt av å lade ut, så det er bare en bra vane å slenge den på lading hver kveld, selv om den ikke er utladet.
Sist endret av fuzzy76; 4. februar 2010 kl. 14:01. Grunn: presisering
Når folk sier at telefonen er veldig treg i enkelte program, mistenker jeg at de snakker om 3G-versjonen, og ikke 3Gs. Jeg har brukt min iPhone 3Gs mye daglig i et halvt år nå, og jeg har aldri opplevd et tregt øyeblikk. Kanskje spesielt standardapplikasjonene (iTunes for eksempel) er forbløffende raske hos meg.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
- Enormt irriterende at man ikke kan slå av den automatiske "landskapsvisninga". Man kan altså ikke f.eks ligge på siden i senga å surfe, da skjermen snur seg automatisk feil vei.
Vis hele sitatet...
Veldig enig, det er veldig irriterende...

men ellers er jeg fornøyd.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
- Mailprogrammet er ikke bra nok. Det krever fire tastetrykk for å skifte mellom innboksene hvis du har flere konti, mailene kan ikke flagges og støtten for forskjellige format i vedleggene er for liten.
- iTunes er latterlig tregt.
- Den kan ikke brukes som "bærbar harddisk" og du kan ikke ta med deg filer på den.
- Det er vanskelig, om ikke umulig å bruke den samme telefonen på flere datamaskiner med tanke på synking.
- Den må lades hver dag ved aktiv bruk av wifi og video.
- Apple kan fjernstyre sletting av apps hvis de ønsker det.
- Enormt irriterende at man ikke kan slå av den automatiske "landskapsvisninga". Man kan altså ikke f.eks ligge på siden i senga å surfe, da skjermen snur seg automatisk feil vei.

Jeg vet at mye at dette kan fikses ved en jailbreak, men det er ikke det som er poenget.
Vis hele sitatet...
du kan kjøpe bærbar disk app i app. Stor'n. 6 kroner. har aldri hatt problemer med å surfe sidelengs..
Disclaimer: De bærbare diskene krever wlan for å funke, de fungerer ikke over usb-kabelen.
Jeg irriterer meg grønn over at det ikke finnes skikkelige løsninger for gruppesms. Beste alternativet jeg har funnet frem til nå er en tilleggs-app som heter ABC contacts som lar deg lage grupper ... men jeg må allikevel inn og huke av en og en person som skal motta meldingen.

Det er greit at man kan fortsette å sende til en gruppe personer så fort den er opprettet, men det er vanvittig kjedelig at det ikke er dynamisk når behovet er å legge til og fjerne folk hele tiden.
Sitat av DonTomaso
- Enormt irriterende at man ikke kan slå av den automatiske "landskapsvisninga". Man kan altså ikke f.eks ligge på siden i senga å surfe, da skjermen snur seg automatisk feil vei.
Vis hele sitatet...
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Veldig enig, det er veldig irriterende...
Vis hele sitatet...
Bare et lite tips, det fungerer utmerket å ligge på siden å surfe hvis du sørger for å ha hjemknappen pekende oppover, ikke nedover. Altså, først snur man til landskapsvisning, så twister man telefonen opp ned.
Sist endret av Restyle; 4. februar 2010 kl. 15:40.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Restyle Vis innlegg
Bare et lite tips, det fungerer utmerket å ligge på siden å surfe hvis du sørger for å ha hjemknappen pekende oppover, ikke nedover. Altså, først snur man til landskapsvisning, så twister man telefonen opp ned.
Vis hele sitatet...
Whaaaat? femåsjutegn
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
- Mailprogrammet er ikke bra nok. Det krever fire tastetrykk for å skifte mellom innboksene hvis du har flere konti, mailene kan ikke flagges og støtten for forskjellige format i vedleggene er for liten.
.
Vis hele sitatet...
Jeg kan være enig i dette, men per dags dato har jeg ikke funnet en telefon med et bedre mail program.. I hvertfall ikke for Exchange...

Det jeg savner mest er evnen til å endre sms toner ut over de som standard er lagt inn...


Jailbreak er IKKE aktuelt.
Jailbreak er IKKE aktuelt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke, om jeg tør spørre?
Sitat av Notrik Vis innlegg
Jailbreak er IKKE aktuelt.
Vis hele sitatet...
Men da får du ikke alt du "ønsker" heller!!!

Ellers skal det sies at så fort jeg starter å arbeide igjen etter endt skolegang, så skal iPhone 3G'n min kastet langt til sjøs..makan til dritt.
Det kommer delt dataområde i OS 4.0 så vidt jeg har forstått. Apps får tilgang og det vil komme opp som en flyttbar disk når du kobler den til en datamaskin.
at IPhone ikke har Flash player er veldig iriterende, men ellers så fikses d meste med en jailbreak(min mening)
Sitat av Notrik Vis innlegg
Jeg kan være enig i dette, men per dags dato har jeg ikke funnet en telefon med et bedre mail program.. I hvertfall ikke for Exchange.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke fått testet ut Android. Her snakker vi skikkelig sortering av alle pushmeldinger og enkel tilgang til flere kontoer. Epost på Android Eclair er en drøm kontra iPhone OS 3.0!
Sist endret av Deezire; 4. februar 2010 kl. 18:11.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Whaaaat? femåsjutegn
Vis hele sitatet...
For å si det slik; snu deg i senga, så homeknappen er i været. Da snur ikke skjermen seg. Problem solved.
Jeg har brukt iPhone hver dag siden juli 2007 og det var kun når jeg testa ut video opptaksprogrammet at jeg måtte lade oftere enn hvert 5. døgn. Enig med DonTomaso en Iphone uten Jailbreak, blir som Ferrari plumbet som en moped.

Det hjelper lite å ligge en generasjon foran mtp grensenitt når programvaren er forsøkt gjort tilbakestående.

Jeg forstår at jeg har vært vanvittig heldig med batteriet på min iPhone, når jeg hører på kolleger.

Det jeg bruker mest er
  • Snakking i bilen( har den koblet opp over blåtann )
  • Spilling av musikk i bilen
  • SMS
  • Vanlig ringing
  • Skype og Remote til å styre iTunes i stua

Sitat av Red0Devil Vis innlegg
at IPhone ikke har Flash player er veldig iriterende, men ellers så fikses d meste med en jailbreak(min mening)
Vis hele sitatet...
Flash suger rumpe, prøve HTML5 video container istede.

Og Adobe driiiter i Apple platformen, det er derfor Flash på Mac bugger så jævlig.

Etter å hatt Sony Ericsson T68i, har jeg gjort meg opp ei mening; ALDRI mer Sony Ericsson!
Sist endret av fxxked; 4. februar 2010 kl. 21:07.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er som Steve Jobs sa
Ingen vil bruke Flash, verden flytter seg til HTML5
Vis hele sitatet...
Han hevdet at Adobe hadde et stort potensiale, men de gjør ingenting ut av de mulighetene Apple gir dem.
Steve uttalte også at Apple overhodet ikke støtter Flash og grunnen er at programvaren er ustabil. Hvis en Mac-kræsjer, er grunnen som regel Adobe sin ustabile Flash-programvare.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Flash suger rumpe, prøve HTML5 video container istede.

Og Adobe driiiter i Apple platformen, det er derfor Flash på Mac bugger så jævlig.

Etter å hatt Sony Ericsson T68i, har jeg gjort meg opp ei mening; ALDRI mer Sony Ericsson!
Vis hele sitatet...
Nå blir vel dette særdeles off-topic, slik som mitt forrige innlegg, men satser på at det går greit å svare på enkelte påstander i et innlegg.

Problemet er vel gjerne at HTML5 ikke er en endelig løsning på problemet da også det benytter seg av lukkede løsninger og elendige enkodinger i forhold til båndbredde. Bl.a. Mozilla har uttrykket skepsis til valget av videoformat. Youtube har sagt at de er skeptiske til lydformatet fordi den er veldig dårlig på komprimering i forhold til andre (dog lukkede) komprimeringsteknikker.

Å basere sine erfaringer med et selskap på en telefon blir jo kanskje litt vagt, men ja, Sony Ericsson er virkelig på bærtur for tiden. Blir spennende å se hva de klarer å gjøre med X10, men personlig tror jeg de klarer å kjøre en kjepp opp i den telefonen også.
Litt missfornøyd at min døde to dager etter jeg kjøpte den. Og at Elkjøp nekter å gi meg ny, fordi Apple har bestemt at det ikke er DOA-tid på den. Menmen, etter den har vært en tur på service og de har blitt enige med meg OG eplebutikken om at den er død får jeg sikkert en ny.