Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1671
visste ikke helt hvor jeg skulle putte denne.. men har windows... så den passa her!!

jeg har et lite problem med pcen min.. jeg kommer ikke inn på pcen.. jeg har ikke no passord eller no.. det er ikke det.. men når jeg kommer nesten inn så ser jeg bakgrunnsbilde.. og kan bevege musa.. men det er allt!!

det komme også opp en feilmelding som sier at et program prøver å logge seg på en side.. men ikke klarer det.. (fordi jeg ikke har internet kobla i den for øyeblikket)

noen som vet hvordan jeg kan fikkse det.. har mye på den som jeg gjerene skulle tatt vare på!!

hjelp??
Virus? Spyware? Malware? Skriv den nøyaktige feilmeldingen din inn i Google.
Vis du får kommet deg inn på Oppgavebehandling så lager du en ny oppgave: explorer.exe
Kan hende det funker. men det er helt sikkert virus eller spyware av no slag
Sist endret av Robin1705; 8. september 2006 kl. 15:08.
Sitat av lefsegokk
Virus? Spyware? Malware? Skriv den nøyaktige feilmeldingen din inn i Google.
Vis hele sitatet...

feil meldingen har ikke noe med det å gjøre..
har fått den lenge.. (men bare når internett ledningen er dratt ut)

Sitat av Robin1705
Vis du får kommet deg inn på Oppgavebehandling så lager du en ny oppgave: explorer.exe
Kan hende det funker. men det er helt sikkert virus eller spyware av no slag
Vis hele sitatet...

kommer ikke inn i Oppgavebehandling

regener med at det er virus.. men får ikke søkt.. kommer ikke inn så jeg kan åpne virusprogrammet
Får du startet opp i sikkerhetsmodus?
Sitat av X-It
Får du startet opp i sikkerhetsmodus?
Vis hele sitatet...

tja.. kan jo prøve.. hvordan gjorde man det igjenn? lenge siden sist!!
Trykk F8 under oppstart. før windows starter opp. Hvis du kommer inn der går du på Start -> Kjør -> msconfig og skrur av alt i oppstarten..
Sitat av X-It
Trykk F8 under oppstart. før windows starter opp. Hvis du kommer inn der går du på Start -> Kjør -> msconfig og skrur av alt i oppstarten..
Vis hele sitatet...
done.. men kom ikke no lengere av den grunn..

EDIT: nå merka jeg no rart no.. jeg fikk åpna Oppgavebehandling.. og eneste som kjører under "Programmer" er "Windows Oppgavebehandling"
men "Bruk av CPU: 100%"
du har ett suck's spyware på pc'n din, last ned ad-aware eller spybot s&d, selv har jeg microsoft sin anti-spyware, og er veldig fornøyd med den, så er det vell til og gå i sikkerhetsmodus uten internett,(riv ut lediningen for og vær sikker ) så er det bare og scanne villt, husk og ha oppdaterte aanti-virus osv. før du setter i gang,..

noen av versting spyware og anti-virus prog. må du ha eget remove prog. til, så viss ikke det er vekke etter du har scannet så får du google litt
Sitat av wrap
du har ett suck's spyware på pc'n din, last ned ad-aware eller spybot s&d, selv har jeg microsoft sin anti-spyware, og er veldig fornøyd med den, så er det vell til og gå i sikkerhetsmodus uten internett,(riv ut lediningen for og vær sikker ) så er det bare og scanne villt, husk og ha oppdaterte aanti-virus osv. før du setter i gang,..

noen av versting spyware og anti-virus prog. må du ha eget remove prog. til, så viss ikke det er vekke etter du har scannet så får du google litt
Vis hele sitatet...

eneste programmet jeg klarer å starte i sikkermodus er MS dos.. hvordan kjører jeg ad-aware gjennom MS dos??

Sitat av phyconinja
eneste programmet jeg klarer å starte i sikkermodus er MS dos.. hvordan kjører jeg ad-aware gjennom MS dos??
Vis hele sitatet...
eller "cmd" da.. :P (var vel før det het MS dos!!)
EDIT: kan noen som har ad-aware bare gå på egenskaper på snarveien til den på skrivebordet og gi meg målet.. eller hva f*** du kaller det!!
(plasering/mål/link) jeg kan klare det derifra!!
Sitat av phyconinja
EDIT: kan noen som har ad-aware bare gå på egenskaper på snarveien til den på skrivebordet og gi meg målet.. eller hva f*** du kaller det!!
(plasering/mål/link) jeg kan klare det derifra!!
Vis hele sitatet...
"C:\Programfiler\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe"
Dette du ville ha? (på engelsk heter vel den ene mappen Program Files)
Sitat av Henriken
"CProgramfiler\Lavasoft\Ad-Aware SE Personal\Ad-Aware.exe"
Dette du ville ha? (på engelsk heter vel den ene mappen Program Files)
Vis hele sitatet...
takk.. funka fett =D

Edit:

men det skjedde noe rart.. Ad-Aware kjørte litt.. åsså forsvant det!! :S
Sist endret av TTjeTT; 9. september 2006 kl. 00:24.
Du får aldri windows til å kjøre bra igjen uten å formatere. Putt hardisken din i en annen maskin. Ta ut data du trenger. evt boot opp med en linux live cd. Så er det bare og formater hele driten...
Jeg kan lage en kort guide for slike problemer.


1. Hvis det er slik at det er 100% cpu-bruk hele tiden kan det være fusk så langt tilbake som i at noe av hardware'n din ikke står rett tilkoblet, eller at hardware'n ikke samsvarer helt som den skal gjøre med driverne som er lagt til. Datamaskiner er dumme, de gir deg bare svar - du gjør bare det den får beskjed om å gjøre.

Hvis du hadde vært heldig å klart komme deg på nett, ville jeg anbefale ProcessExplorer for å se alle programmer som system behandling ikke viser for deg. Samt at du kunne sett hvor mye Hardware Interruption du har. Jeg hadde 60%, men fikk det merkelig-nok løst det av en formatering. Noe jeg trengte uansett da.


2. Hvis du i det heletatt får startet maskinen din opp til windows, men bare at det låser seg / går i stein når du skal logge på.

Da vil jeg anbefale at du, som flere andre har sagt, at du trykker F8 før 'Windows Starter' skjermen kommer opp - for å velge Sikkerhetsmodus. Når du er kommet inn i sikkerhetsmodus (som Administrator) går du via 'Start -> Kjør -> msconfig' og der velger du 'Oppstart' og deaktiverer ALT.

Da skal du kunne enkelt bare starte opp maskinen uten noe problemer.


3. Hvis problemet fortsetter bør du gå tilbake til Sikkerhets-modus for å avinstallere programmer som du egentlig ikke vet hva er eller hva det brukes til. Er det noe du er litt usikker, så spør du noen eller bare lar være.

'Start -> (Innstillinger) -> Kontrollpanel -> Legg til fjern programmer"'


4. Hvis du nå ikke har fått problemet fikset kan du også prøve en ny installasjon med det samme operativsystemet uten å slette noe, bare ta en 'Reparering' via installasjonen.




Eller bare bytte ut hele windows-systemet med linux, for å aldri trenge bry deg igjen.
Sitat av X-It
Du får aldri windows til å kjøre bra igjen uten å formatere. Putt hardisken din i en annen maskin. Ta ut data du trenger. evt boot opp med en linux live cd. Så er det bare og formater hele driten...
Vis hele sitatet...
det er en laptopp.. så er litt vaskelig å putte hardisken i en annen maskin.. siden jeg ikke har flere laptopper!!

[quote=dosky]mye rartQUOTE]

1: kommer ikke inn på nettet

2: gjort.. funka ikke

3: får bare kjørt "cmd".. hvordan åpner jeg så "legg til fjern programmer" i "cmd"??

4: beholder jeg filene mine da? (word.. flash.. bilder.. osv)??
du mister ingenting nei så lenge du ikke partisjoner. men er egentlig litt tvilsomt at det vil hjelpe, men er verdt et forsøk.

Ellers enn det så er nok det greiest å boote fra en ubuntu live cd, mounte windows partisjonen, brenne ut det du trenger og formatere+installere xp eller ubuntu.

Hvis du sliter med å beskytte deg mot virus er ubuntu å anbefale (med mindre du bruker pci trådløs nettverks kort, er litt slitsomt å få til å funke)
Formater C: der os'et ligger å la de andre partisjonene være?
Sitat av nan
du mister ingenting nei så lenge du ikke partisjoner. men er egentlig litt tvilsomt at det vil hjelpe, men er verdt et forsøk.

Ellers enn det så er nok det greiest å boote fra en ubuntu live cd, mounte windows partisjonen, brenne ut det du trenger og formatere+installere xp eller ubuntu.

Hvis du sliter med å beskytte deg mot virus er ubuntu å anbefale (med mindre du bruker pci trådløs nettverks kort, er litt slitsomt å få til å funke)
Vis hele sitatet...

funker det å boote fra linux cd? for jeg kjenner en som har linux cd!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Wow...tenk å kjenne nokon som har det. Vel, last ned knoppix på www.knopper.de og bruk det til å kopiere ut data du vil ha og formatere.
Sitat av slashdot
Wow...tenk å kjenne nokon som har det. Vel, last ned knoppix på www.knopper.de og bruk det til å kopiere ut data du vil ha og formatere.
Vis hele sitatet...
jeg mente jeg kjener en som har linux.. men ingen som har ubuntu live cd!!
=P

takk.. skal prøve det!!
margido: Er jo få som har oset på egen partisjon.

slashdot: ubuntu live cd er vel noe enklere å greiere?

phyconinja: www.ubuntu.org har ubuntu live cd som du kan laste ned og brenne ut.
Sitat av phyconinja
det er en laptopp.. så er litt vaskelig å putte hardisken i en annen maskin.. siden jeg ikke har flere laptopper!!
Vis hele sitatet...
Det er ikke så "vaskelig" som man skulle tro.
Hva med å kjøpe en adapter så 2.5 harddisken fra laptopen passer i en stasjonær?
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373
Ikke glem å ha en oppdatert versjon av antivirus på den stasjonære ellers er det fare for at den kan bli smittet.