Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 542
Jeg har en laptop med widescreen (1280x768) nvidia geforce go 7600.
Men alle spill jeg har kjører i 1024x768 og da blir det svarte felt på begge sidene av skjermen. Hvordan kan jeg strekke skjermbildet sånn at hele skjermen blir brukt? Det går ikke ann inne på spillene. Kjører spill som BF1942, NFSMW og C&C3. Har de siste driverne til skjermkortet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
F.eks sette i "Graphics" på spillet "resolution" til 1280x768.
Men dersom du får svarte sider på skjermen tyder det på noe muffens med driveren\oppsettet.
Hei, nå har ikke jeg widescreen selv men har sett på spill at du kan velge mellom 16:9 (widescreen) og 4:3 ("vanlig" skjerm). Prøv om det går ant i dine spill og se om det funker.
Widescreen (på datamaskiner) er 16:10, på TV'er 16:9.

Men ja, dette er noe du skal endre på i Settings/Option/Configure.
Det hjelper selvfølgelig om spillet støtter oppløsningen også.
Det avhenger som ztaale sier om spillet er laget sånn du faktisk kan velge den oppløsningen, men jeg merket at når jeg for en stund siden installerte counter strike på min pc med widescreen, så måtte jeg først skifte aspect ratio til 16:10, så kunne jeg velge riktig fra menyen. (Eller kanskje du enkelt og greit kan velge ticke av 'widescreen'.)
Trådstarter
26 1
1280x768 oppløsningen fins ikke på noen av de spillene jeg har sett. Valget står mellom 1024x768 og 800x600 som oftsest. Hvis det fins noen widescreen funksjon inne på spillet så får jeg svarte striper oppe og nede også. Har prøvd på andre laptoper og der blir hele skjermen brukt. Så det må jo være noe med skjermkortet mitt eller innstillingene til kortet (Geforce Go 7600)?
Sist endret av tved; 21. mai 2007 kl. 21:09. Grunn: Testet eldre drivere