Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 886
Hei, har kjøpt en laptop fra multicom som kom uten os. Jeg har installert windows på ssd som følgte med men under min datamaskin kommer bare ssd en opp ikke hdd. Vet noen hvordan man aktiverer hdd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du har faktisk begge deler?

Hva sier enhetsbehandlingen og disk management?
Sjekket at harddisken har en partisjon? Høre klikk på min datamaskin og klikk behandle. Velg diskverktøy eller noe lignene i sidepanelet nederst og så skal du se alle disker som er koblet til maskinen uansett om de har partisjon eller ikke
Trådstarter
44 0
det står at den er reservert av systemet

men den kommer ikke opp under min datamaskin

?

(må bare skrive 10 tegn)
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trykk windowstasten+r
skriv DISKMGMT.MSC og trykk enter eller ok.

Da kommer det fram en liste over alle disker som er registrert, samt partisjonen(e) disse måtte inneholde.
hoved-disken C: er som regel disk 0, og har du lagt til enda en disk burde den ligger der som disk 1.

Viss den ikke er formatert/partisjonert, så vill all plassen være merkt som uallokert. I såfall, høyreklikker du på den 'uallokerte' plassen og velger no slikt som "lag ny partisjon", bare bruk standardinstillinger, og sett den til og bruke all tilgjengelig plass på disken. Formater partisjonen til slutt, og den burde funke