Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 962
Har en Thinkpad-maskin med dette hovedkortet: 04W0314

Dette hovedkortet har sim-kort leser og 3G-kort slot, men ingen antenne.
Ifølge Lenovo er dette hovedkortet #2 av de 3 typene som brukes i maskinen jeg har:

#1. uten 3G-slot, sim-kort leser og antenne.
#2. med 3G-slot, sim-kort leser og uten antenne.
#3. med 3G-slot, sim-kort leser og antenne.

3G-kortet som brukes til denne maskinen 78y1399 finner jeg på nettet til rundt 100 dollar, så om det ikke er vanskelig å legge til en antenne, enten ved lodding eller ekstern antenne, vil jeg prøve dette...

Noen som har innspill?
Finn en gammel ødelagt laptop med wlan, demonter den så du får ut wlan-antenna og koble den på ditt wlan-kort. Punktene for påkobling er jo allerede klare om det er riktig kort på bildet i produktet du linker til.

Ledningene får du gjemme inni eller utenpå maskinen..

Hvor faen fikk jeg wlan fra..

Det er muligens en MMCX-kontakt på 3G-kortet, og du vil muligens kunne bruke noe sånt som http://www.ebay.com/itm/3-5dbi-3G-an...item230d31cf84
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Interessant... men hva med drivere osv. vil dette bli et problem?
Leste i denne tråden at man måtte tape over pin #20 for å kortet til å fungere, da BIOS'n svartelistet kortet...

T61P 6459CTO & Gobi 2000 Unlocked (60Y3183) with Win7 64bit

Er bare en simpel antenne alt som skal til?
Hva er egentlig vitsen med å ha 3G og simkort, når det ikke kan brukes? Hva er poenget med å selge uten antenne?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hva er egentlig vitsen med å ha 3G og simkort, når det ikke kan brukes? Hva er poenget med å selge uten antenne?
Vis hele sitatet...
det finnes vel en dyrere utgave med dette som standardutstyr, eventuelt kunne han fått det som ekstrautstyr
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hva er egentlig vitsen med å ha 3G og simkort, når det ikke kan brukes? Hva er poenget med å selge uten antenne?
Vis hele sitatet...
dunno, maskinen var på reperasjon, og tydligvis var det billigere/enklere å bytte ut hovedkortet som orginalt var uten simkort og 3G-slot med en som hadde det, men ikke hadde antenne...

Omtrendt som når noen CPU-produsenter lager 4-kjerners prosessorer, og låser av x-antall av dem og selger til forskjellig pris...