Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1730
Har en ruter med en rekkevidde på ca. 5 meter (!) og lurer på om det er noe jeg kan gjøre i instillingene til rutern for å fikse dette?
Har det for eksempel noe å si hvilket "mode" ruteren står i dersom man vil ha mer rekkevidde?
Det skal også nevnes at alle laptoppene som bruker nettet (en pc og en par macbook's) har bare nett innen 5 meter, mens min iPhone 3G har nett i hele huset!

Sist endret av Turbolego; 27. juli 2010 kl. 20:27.
Høres heller ut som om det er laptopen din som er problemet. Det jeg annbefaler deg å gjøre for å forsterke signalet er å stikke innom en elektrovarebutikk å kjøpe en usb antenne med lang ledning. Selv bruker jeg D-Link, men det kommer ann på hva for OS du har, men betjeningen burde ha god peiling på dette.

Nå er jeg absolutt ikke sikker på om dette løser problemet, da det virker veldig sært at rutern kun har en rekkevidde på fem meter, men det fungerte iallefall perfekt for meg som sitter på en stationær uten kabel laaangt vekk fra rutern med to murvegger imellom seg.

Edit; ser nå at jeg kanskje skumleste litt for fort, det var kanskje ikke et sånn svar du var ute etter. Instillinger.. Venter på en av de med god peiling til å se tråden din.
Sist endret av pannekake2k; 27. juli 2010 kl. 20:37.
Merkelig. Jeg har ikke noe svar til deg, men du kan eventuelt sende den samme spørsmålet og bildet til Jensen Scandinavia.



Tlf: 82 08 04 00
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Høres heller ut som om det er laptopen din som er problemet. Det jeg annbefaler deg å gjøre for å forsterke signalet er å stikke innom en elektrovarebutikk å kjøpe en usb antenne med lang ledning. Selv bruker jeg D-Link, men det kommer ann på hva for OS du har, men betjeningen burde ha god peiling på dette.
Vis hele sitatet...
Tviler det er noe galt med maskinene, den ene er en splitter ny macbook pro og den andre er en macbook pro fra i fjor.
Begge har ingen problemer med å koble seg til trådløse nettverk flere meter unna.

Er rekkevidden bestemt ved hardware, eller går det ann å regulere rekkevidden til ruteren i instillingene?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tviler det er noe galt med maskinene, den ene er en splitter ny macbook pro og den andre er en macbook pro fra i fjor.
Begge har ingen problemer med å koble seg til trådløse nettverk flere meter unna.

Er rekkevidden bestemt ved hardware, eller går det ann å regulere rekkevidden til ruteren i instillingene?
Vis hele sitatet...
Rekkevidden er jo avhenging av power outputten og antenna, og hvor den står sefølgelig. Er ganske sikker på at du ikke kan gjøre noe med det, kanskje prøv

du kan jo prøve å mekke en diy antenne forsterker ?

http://www.youtube.com/watch#!v=YOBf...eature=channel