Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 619
Da jeg kjøpte bfbc2, slet maskinen min skikkelig med å spille det. Jeg kjørte det på low settings i 1280x1024...

Maskin specs:
quad core 2.4ghz
4gb ram
xfx 8800 ultra.


I dag fikk jeg et nytt skjermkort jeg bestillte, xfx 5770. Grafikken ble bedre, men selv om jeg kjører det på high ( noe som burde gå bra ifølge andre datafolk sine meninger ) så får jeg lav fps når noe eksploderer o.l
Burde ikke jeg ha bedre ytelse?

(en ting til som jeg reagerte litt på, på hardware information i ati sinde drivere, står det at memory clock er 1300MHz... På komplett og xfx sine sider står det at kortet har 5.2GHz memory clock... vet ikke om driveren viser feil, eller hva... )

*edit* da jeg kjørte det på low var det i tilleg dx9, alle andre spill som MW2 funker fett på high med det gamle skjermkortet.
Sist endret av tvp; 17. mars 2010 kl. 22:41.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvilken Quad core er det? Fikk en følelse av at det kanskje er i CPU'n problemet ligger!

Jeg har AMD X4 Black edition 3.6Ghz, XFX 5770 og 4 GB 1600Mhz DDR3 ram. Jeg merker ikkenoe til lag i Bad Company 2 ligger rundt 60 FPS hele tiden, med ting på High og max oppløsning.
tvp
Trådstarter
det er intel... 6600 elns, kjøpte maskina for et par år siden.
Det og sette inn et nytt skjermkort i gammel hardware kan nok ikke gi den effekten du ønsker deg.
Når ting eksploderer er det nok ikke skjermkortet som sliter.

Det er ting du kan gjøre for og øke ytelsen.
6600 kjøre default på 2.4ghz,er en lett cpu og overklokke si enn 3ghz går som regel greit på orginal kjøler.
Minne kan du også prøver og klokke opp litt.

PSU? hvilken type.
5770 trekker enn ca 210 Watts under load spilling.
Har du grei psu bør det gå greit,en dårilg en kan gi etter under hard load(spill mange eksplosjoner)

Rydde opp i system og defragmere,kan også hjelpe litt.
Sist endret av snippsat; 21. mars 2010 kl. 20:19.
tvp
Trådstarter
Installerte nettop win7, så systemet er clean.

PSU er en Thermaltake 750 watt.

Jeg fant fram taskmanager tror jeg det var, for å sjekke hvor mye hver kjerne på cpuen jobbet. Kjerne nr.4 jobbet på ca 90% hele tiden, mens de andre låg stabilt på 10%... Er ikke dette litt merkelig, burde ikke arbeidet bli fordelt utover de forskjellige kjernene?

takker for svar så langt
Sist endret av tvp; 22. mars 2010 kl. 14:51.