Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3995
Heisann! Skal ut å reise imorra med Air Baltic, en av samarbeidspartnerne til SAS, og lurer da på om jeg kan låne gullkortet til pappa for å komme inn i VIP loungen? Har søkt litt rundt, og på SAS sin hjemmeside står det bare at man kan ta med en gjest eller familiemedlemmer, det står ingenting om å låne det bort.
Er det noen som vet?

- Whisplash

EDIT: Og en ting til, er det evnt. aldersgrense på loungen? Er bare 18 år
Sist endret av Whisplash; 11. januar 2014 kl. 21:51.
Ring og spør. SAS er ofte greie på slike ting, har brukt min far sitt et par ganger. Anbefaler å at du kler deg ordentlig. Ikke se ut dom en dass. De kan bære kjipe på det punktet hbis drt er mange drr.
Takk for svar blir nok litt vanskelig å ringe de nå da det er sovende i huset, men kan jo bare ta med kortet og håpe på det beste.
Må bare spørre.. Du har vel fått lov av faren din å låne? Det er ikke akkurat så kult å stjele med seg fatters vip kort og så bli spurt hvorfor det er ikke er ditt kort og oppringning og masse tull.
Btw, skader vel ikke å prøve?
Sitat av 4Rooted Vis innlegg
Må bare spørre.. Du har vel fått lov av faren din å låne? Det er ikke akkurat så kult å stjele med seg fatters vip kort og så bli spurt hvorfor det er ikke er ditt kort og oppringning og masse tull.
Btw, skader vel ikke å prøve?
Vis hele sitatet...
Såklart har jeg spurt, var han som foreslo det. Men om det fortsatt er greit for han så tar jeg det med, verste som kan skje er jo at de sier nei
Min erfaring med lounger er at de aldri spør om noe som helst så lenge du viser kortet. Jeg har Diners og har aldri vist leg eller billett i lounger, men det er mulig det er annerledes med SAS.
Møt opp med et smil, og sats på at det går bra. Bare ikke si noe i utgangspunktet, og trøbler det seg til, så får du bare gi deg etter litt diskusjon.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Min erfaring med lounger er at de aldri spør om noe som helst så lenge du viser kortet. Jeg har Diners og har aldri vist leg eller billett i lounger, men det er mulig det er annerledes med SAS.
Vis hele sitatet...
På OSL er det mye verre enn mange andre steder på grunn av høyt press. Mulig det er endret nå som de har delt loungene mellom fullpris og bonusmedlemmer, men tidligere var det nødvendig å håndheve et strengt regime.
Jeg kan si med veldig god trygghet at du vil IKKE gå igjennom, nettop fordi kortet står ikke på deg. Det er korrekt at SAS Gullkort medlemmer kan ta med seg en gjest, men da må innehaveren av kortet være tilstede.

De sjekker veldig nøye igjennom og de ser på flybilleten din. De gjør det fordi du må reise med et Star Alliance flyselskap. Hvis du reiser med Norwegian, så kommer du ikke inn.

God reise

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Min erfaring med lounger er at de aldri spør om noe som helst så lenge du viser kortet. Jeg har Diners og har aldri vist leg eller billett i lounger, men det er mulig det er annerledes med SAS.
Vis hele sitatet...
Med Diners går det helt fint å ikke vise flybilleten din når du kommer inn, det er fordi du er ikke forpliktet deg til å forholde deg til en flyselskap/allianse som Star Alliance eller One World.

Btw, Diners bruker veldig dårlige lounsjer, styr unna
Bare pass på at du ikke møter den kinesiske dragen når du skal inn der, hun har en tendens til å være mindre hyggelig mot yngre gutter med gullkort. Ellers så skal det nok gå bra skal du se God tur!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Min erfaring med lounger er at de aldri spør om noe som helst så lenge du viser kortet. Jeg har Diners og har aldri vist leg eller billett i lounger, men det er mulig det er annerledes med SAS.
Vis hele sitatet...
Fleste flyselskaplounger krev at du viser boardingpass, også scanner dei boardingpasset. Dei gir bæng i kortet, ettersom dei får opp all info om passasjeren frå boardingkortet, inkludert kortstatus.

Unntaket er der flyplassen ikkje har flyselskaplounge, men ei lounge der flyselskapa kjøper plass - i så fall får du ofte voucher i innsjekken, der dei også gir rimelig bæng i bonuskort, men sjekker kva som ligg inne på billetten.