Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2468
Så en dør som var åpnet og tok en tur dit i kveld. Innenfor var det en hesteskoformet tunnel.
Det var noen slags pumper der med norsk skrift. Noen som har sett slike?

Dårlige bilder tok bare med Gopro.

Fant noen beinrester. Noen biologer, veterinærer eller slaktere som har peiling?

https://www.youtube.com/watch?v=0qnI...ature=youtu.be
Sist endret av Veggen; 12. februar 2015 kl. 23:29.
Har sett lignende "pumper" i tidligere tilfluktsrom og forsvarsinstallasjoner. Friskluftvifter med filter for stridsgass. De fleste bunkere og tilfluktsrom bruker overtrykkprinsippet for å holde eventuell forurenset luft ute. Det fungerer ved at en drar inn luft via en eller flere vifter via et filter. Ventilasjonen for luft ut er mindre i diameter inntaket for luft, så du får en slags struping. Dette vil skape overtrykk i rommet og gass kan umulig komme inn.

Veldig usikker på om dette er noe slikt, da rørene på filmen er alt for små for transport av luft. Virker med som pumper for væske.
Ligner ikke på noe ventilasjonsfilter for stridsgass jeg har sett tidligere og om det var norsk skrift på de, så er det vel nesten så man kan utelukke at det er det det er. Har egentlig ingen gode forslag til hva det kan ha vært. Så ikke noe på filmen som kunne gi noe særlig hint om det var noe slags militært eller sivilt anlegg heller.
Jeg må si meg enig i Jerazol her, det ser ikke ut som noe ventilasjons utstyr for stridsgass.
Etter min mening så det mere ut som en håndpumpe for noe flytende, men det var ikke så lett å se på den videoen.