Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3950
Heisann sveisann der ute.

Jeg ser at platekompaniet søker medarbeider, noe som er "drømmejobben" for øyeblikket.

Jeg trenger dog tips til å skrive en søknad som kan skille seg litt ut. Noen som kan hjelpe meg?

Til nå så har jeg:

SØKNAD SOM BUTIKKMEDARBEIDER PÅ PLATEKOMPANIET.

Jeg viser til utlyst stilling på hjemmesiden ders, og ønsker med dette å søke på stilling som butikkmedarbeider.

Som musikkentusiast finner jeg den utlyste stillingen svært spennende, da jeg også har en genuin interesse for film og konsollspilling.

Jeg er en utadvent, kreativ og musikkinterresert jente, som sitter inne med veldig mye kunnskap på dette feltet. Jeg er målbevist og glad i nye utfordringer, og er alltid interessert til å få med meg det siste på markedet.

For tiden jobber jeg som servitør og har her blandt annet ansvar for oppgjør. I denne stillingen har jeg fått god bruk for min evne til å kommunisere med mennesker samt mestre flere oppgaver samtidig. Jeg har også god erfaring fra kundebehandling og forefallende butikkarbeid fra mine stillinger som butikkmedarbeider hos Narvesen og Anytime Storkiosk AS.

På fritiden jobber jeg som skribent for Norway Rock Magazine, noe jeg tror...?

Jeg sitter fast rett og slett, noen som kan gi en hjelpende hånd?
Hvis det er deg på avataren din så legg ved ett bilde(Y)
beklager dette må du klare selv men jeg kan gi deg et forslag. gå inn på google og søk etter "hvordan skrive søknad?" eller liknende da får du masse resultater.
Trådstarter
43 6
har jeg allerede gjort men jeg vil gjerne få frem at jeg er veldig glad i musikk og gjerne vil ha jobben uten å virke desperat :P
Nei, bytta du avatar nå da
Trådstarter
43 6
haha, ja gjorde nok det, og det er desverre ikke meg, men Illyria fra serien Angel
haha, det var synd!

Det er vanskelig for noen her å gi deg mye god hjelp.
Det viktigste er at du får beskrivd deg selv kort og enkelt. Det skal ikke være altfor mye i en jobbsøknad.
Ikke skryt på deg noe du ikke kan, men prøv og vær litt flatterende mot deg selv.
Og uansett hva du gjør, klag aldri på en tidligere arbeidsgiver!
Spør noen du kjenner om de kan være referanse!
Neutral Good
Mith's Avatar
For å få jobb på platekompaniet i Oslo så må du gjennom flere intervjurunder og en skriftlig prøve ettersom jeg har forstått det. Det er visstnok en rimelig ettertraktet plass å jobbe og de vil ha folk som kan mye musikk i alle sjangre. Har en kompis som jobber der og jeg husker han stressa fælt når han søkte jobb.
Vi snakker 100 spørsmål på en time om så og si alt mulig innenfor musikk.
Sist endret av Mith; 27. mai 2010 kl. 19:29.
Trådstarter
43 6
Joda men tingen er at jeg kan jævlig mye om musikk, jeg må bare få til å skrive en bra søknad, jeg har skrevet den ferdig og den er kort, enkel og presis.
Før du leverer søknaden er det veldig viktig at du fjerner alle skrivefeil. Jeg kan ikke se noen her nå, men greit å tenke på.

Ellers er det viktig at en søknad er så essensiell som mulig. Du må bare ha med det viktigste og vær kortfattet! Arbeidsgiver er sjeldent interessert i å høre om livshistorien til arbeidstager, så husk og vær kortfattet. Ellers kan du skrive litt om musikksmaken din kanskje?
Neutral Good
Mith's Avatar
Det er vel ikke feil å kort nevne favoritter innen film/spill/musikk.
Jeg hadde fortsatt "...skribent for Norway Rock Magazine, noe jeg trives veldig godt med. Her skriver jeg om...
Prøv å flett inn band du liker/syns er spennende eller andre ting du mener er viktig å få frem. Kanskje send med ett utklipp av det du har publisert som vedlegg til søknad og cv.
Sist endret av Mith; 27. mai 2010 kl. 19:41.
Trådstarter
43 6
Jo, jeg tenkte på det også men tingen er at jeg er VELDIG glad i metall, men jeg må nesten vise til at jeg ikke bare har kunnskap innenfor den sjangeren men også andre.

Men takk for tips, likte godt den med utklipp av ting jeg har skrevet

Hurra for frekforum
Dette er en god og informasjonsrik artikkel som også omfatter hvordan skrive CV: Veien til jobb
Stikkord; allsidig musikksmak med hovedinteresse innen metall, skriver om/spiller?/produserer?/jobber med? musikk, Platekomp ønsker at du også har oversikt over filmer, så hvis du har en interesse her, skriv det ned. Legg ved CV med alt av arbeidserfaring. Helt absurd mange blir innkalt til den første skriftlige avkryssingstesten, her får du ikke snakke med noen spesielle, det er bare prøveresultatet som har noe å si om du blir kalt inn til neste intervju. Neste intervju er et typisk vanlig jobbintervju der de prøver å få et inntrykk av deg som person. Her røk jeg ut, så kan ikke si noe om hvordan det siste(?) intervjuet fungerer.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Før du leverer søknaden er det veldig viktig at du fjerner alle skrivefeil. Jeg kan ikke se noen her nå, men greit å tenke på.

Ellers er det viktig at en søknad er så essensiell som mulig. Du må bare ha med det viktigste og vær kortfattet! Arbeidsgiver er sjeldent interessert i å høre om livshistorien til arbeidstager, så husk og vær kortfattet. Ellers kan du skrive litt om musikksmaken din kanskje?
Vis hele sitatet...
musikkinterresert

Ting kan alltid bedre og værre. Og syns Hosscaster har et rimmelig utgangspunkt i hva som hørte hjemme og hva som skulle til for å legge eksta pluss plaster over det. Men jeg vil anbefalse deg til å snu bordet rundt, å tenke hva du ville ha likt å høre og spurt om denne personen om, han eller ho skulle ha vært denne stillingen. lykke til.
Sist endret av tenkendetanker; 27. mai 2010 kl. 21:32.
en søknad idag skal normalt sett være kortest mulig og konsis. Vedlagt en cv. Litt biznizlike med hva hvem du er . arbeidserfaring der du selvsagt tar med innteresser og at du skriver for et rockmagasin. Sett deg selv i platekompaniets sko og se for deg mandagsmorgen med 8000 søknader der masse folk ikke kan skrive lenge nok og utfyllende nok om sin fantastiske musikkinnteresse. De vil ha en kort konsis søknad med cv og får så grovsortert til interjurunden der du tar med attester og utfyllende papirer. Ser du ok ut legger du ved et bilde.
Musikkinteressert, blant, målbevisst. Det var de små skrivefeilene jeg kom over, gitt
Det med at du må gjennom en prøve for å komme til intervjuene er det også her i Fredrikstad! Først prøver, så intervjuer.

Du trenger ikke uten videre å skrive en unik søknad, snakk heller og lever søknad til daglig leder i butikken. Selvom alle sier dette, så er det noe som fungerer.
Legg ved en CV, og skriv heller om interessene dine og skryt av dine "meritter" i søknad / CV.