Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3818
Skal til Køben neste uke. Får man kjøpt sopp/syre/annen psykedelika i Christiania? Hva med i Amsterdam?
http://www.ethnoplanet.dk selger litt av hvert. Tviler på at du finner noe sopp i jania men. Får kjøpt sopp overalt i smartshops i Amster.
er det noen smart måte å få det med seg hjem til Norge (gjennom tollen)? Hva skjer hvis narkohundene sniffer det opp?
Sitat av hei og hå
er det noen smart måte å få det med seg hjem til Norge (gjennom tollen)? Hva skjer hvis narkohundene sniffer det opp?
Vis hele sitatet...
Tja, hva TROR du skjer når du blir stoppa med ting som er klassifisert som narkotika?

Dersom du er i tvil så, ja, du blir minimum bøtelagt og det kommer på rullebladet.

Om hundene kan lukte sopp aner jeg ikke, men jeg tviler kanskje på det, tror ikke narkohunder trenes opp til å sniffe etter sopp. Sikkert noen andre her på forumet som vet. Uansett, har du røyka grønt eller brunt i Køben eller Amsterdam så lukter hundene GARANTERT det på klærne eller bagasjen din, og da blir det ransaking av bagasje og fram med gummihanskene osv.
vel, de har jo griser som finner trøffel.. så hvorfor ikke griser som finner sopp?
Sitat av btz
vel, de har jo griser som finner trøffel.. så hvorfor ikke griser som finner sopp?
Vis hele sitatet...
De finnes, og de kalles ofte for purk.
Er det ikke sånn med politihundene, at de bare kan trenes opp til å lukte ett spesefikt stoff? Mener å ha lest det en plass på forumet.

Når jeg kjørte i gjennom tollen i sommer med 5g gress i bukselomma ble ikke engang bilen stoppa. Så det skal ikke være noe prob
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av knuthulu
Uansett, har du røyka grønt eller brunt i Køben eller Amsterdam så lukter hundene GARANTERT det på klærne eller bagasjen din, og da blir det ransaking av bagasje og fram med gummihanskene osv.
Vis hele sitatet...
Jeg var fremdeles fjern etter den siste jointen vi tok rett før flyet gikk fra Amsterdam når jeg spaserte igjennom tollen i Oslo, så ikke en hund i det hele tatt, men ikke tro at dette skjer hele tiden.

At de setter på gummihansken for at det lukter litt cannabis av deg er vel litt villt, selv med vår narkotikapolitikk.
Sitat av Dodecha
Jeg var fremdeles fjern etter den siste jointen vi tok rett før flyet gikk fra Amsterdam når jeg spaserte igjennom tollen i Oslo, så ikke en hund i det hele tatt, men ikke tro at dette skjer hele tiden.

At de setter på gummihansken for at det lukter litt cannabis av deg er vel litt villt, selv med vår narkotikapolitikk.
Vis hele sitatet...
Oddsen er ikke veldig stor for at du blir stoppet og treffer på en hund på vei gjennom tollen. Men treffer du en toller med hund som markerer, så blir du og bagasjen din sjekket grundig, ja. Jeg snakker av egen erfaring her.

All bagasje, bil, klær og kropp ble sjekket grundig. Ikke noen gummihanske og undersøkelse av *ehrm* kroppens hulrom (takke gud for det), men klærne måtte av og tolleren ha en kikk fra topp til tå. Dette betyr jo ikke at ALLE blir sjekket så grundig, men noen blir det jo.

Skal du ha en sikker måte å sende soppen fra utlandet til Norge på kan du nesten heller sende det i posten til deg selv. Blir det stoppet i tollen da kan du blånekte og komme unna med det. Litt verre å nekte dersom en toller finner sopp på deg.
tror ikke de fleste narko hundene lukter sopp, har venner som har smuglet sopp over grensen og blitt stoppet men ikke funnet noe. hunder er som regel ikke trent opp til sopp.
når jeg kom hjem fra amster ble vi qikke stoppet selv om vi hadde burrøyket hele dagen,
Sitat av ShareFun
Er det ikke sånn med politihundene, at de bare kan trenes opp til å lukte ett spesefikt stoff? Mener å ha lest det en plass på forumet.

Når jeg kjørte i gjennom tollen i sommer med 5g gress i bukselomma ble ikke engang bilen stoppa. Så det skal ikke være noe prob
Vis hele sitatet...

De må så klart trenes opp til å markere ulovlige stoffer, men det er ingen grunn til at de ikke kan trenes til å markere flere forskjellige stoffer..

Selv om din bil heldigvis ikke ble stoppa så skjønner jeg ikke hvordan det er en garanti for at andre slipper gjennom.. Alle blir jo så klart ikke stoppa, men noen blir det...
Et viktig moment her er at narkotikahunder (etter min viten) ikke trenes opp til å markere på hverken sopp, syre, meskalin eller andre, mer obskure saker (slik som man får kjøpt på ethnoplanet).
Fra ei amerikansk side "The narcotic dogs recognize 5 main groups of drugs with a limit of 5 grams."

Aner ikke om hundene i Norge blir lært opp til å kjenne igjen så mange typer stoff. Tror det finnes noen internasjonale standarder for opptrening av narkohunder. Uansett; kommer du kjørende i en innrøykt bil full av innrøykte klær eller spaserer du gjennom tollen med innrøykte klær/bagasje etc risikerer du at en narkohund markerer.

Da er det fort full sjekk av både deg og bagasje og det spiller liten rolle om hunden lukter sopp/lsd ol.
Det vi bør passe oss for å smugle er cannabis, amfetamin, heroin og kokain. foruten disse stoffene og sikkert et par greier til så tror jeg ikke narkobikkjer er noe å tenke på. Men nå er det ikke bare hunder som kan stoppe deg da, det holder å se litt frika ut så blir du raskt dratt inn...