Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7242
Hallo er mektig irritert over telenor sin router jeg har (Zyxel P-2602HWT-F3).
Pga når jeg laster ned via en torrent downloader, så får jeg en hastighet på 200-300m/b, på vår 500 m/b linje.
Og jeg lurte på om det var mulig å bytte den ut med en Dlink router jeg har?
Har prøvd å plugge den inn, men fikk ikke internett?
Har telenor lukket linjen med bare deres router?
Er du sikker på at det er 500 megabyte inn?
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Hallo er mektig irritert over telenor sin router jeg har (Zyxel P-2602HWT-F3).
Pga når jeg laster ned via en torrent downloader, så får jeg en hastighet på 200-300m/b, på vår 500 m/b linje.
Og jeg lurte på om det var mulig å bytte den ut med en Dlink router jeg har?
Har prøvd å plugge den inn, men fikk ikke internett?
Har telenor lukket linjen med bare deres router?
Vis hele sitatet...
OK.

1: Telenor sin ruter er et multimodem. DVS at om du kobler kun d-link direkte i veggen, får du altså ikke nett, fordi d-linken er en ruter, ikke et MODEM.

2: Telenor har ikke sperret noe som helst.

3: Jeg tviler på at du har 500 mbit.
Skrev feil er 5 mbit Er det evt mulig å kjøpe en ny router med moden og router inkludert?
Eller fikse nedlastnings problemet?
Med 5Mbit, skal du klare å laste ned litt over 600 KB/s.

Du kan kjøpe et nytt modem, dersom modemet støtter ADSL2+ (Husker ikke om det er ADSL eller ADSL2 i dette tilfellet, men det får noen andre svare på)
Men hvor kan jeg få kjøpt det?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Med 5Mbit, skal du klare å laste ned litt over 600 KB/s.

Du kan kjøpe et nytt modem, dersom modemet støtter ADSL2+ (Husker ikke om det er ADSL eller ADSL2 i dette tilfellet, men det får noen andre svare på)
Vis hele sitatet...
5mbit er innenfor ADSL-standarden, så han trenger ikke nødvendigvis et modem som støtter 2+.

Tipper feilen ligger i portforwarding.
jeg har fibernett, men synes hastigheten er lav, rundt 800 kb/s på torrents. hos vennen min som bor 200 meter bortenfor laster jeg lett ned 1,2 mb/s. liten test: http://www.speedtest.net/result/1612196034.png er det noe jeg kan gjøre?
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
5mbit er innenfor ADSL-standarden, så han trenger ikke nødvendigvis et modem som støtter 2+.

Tipper feilen ligger i portforwarding.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med ca det samme tror jeg.. var en gang jeg skulle fikkse noe med ps3 og porter osv inne på portforward greia. Etter det har nettet blitt fucka og forsvinner i kanskje 10 sek ved jevne mellomrom. Sånn at jeg blir DC fra BF3 ca hvert 20 min, av og til oftere og. Noen som vet hva det kan være? har ST780WLT.

på forhånd takk"
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
jeg har fibernett, men synes hastigheten er lav, rundt 800 kb/s på torrents. hos vennen min som bor 200 meter bortenfor laster jeg lett ned 1,2 mb/s. liten test: http://www.speedtest.net/result/1612196034.png er det noe jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Oooooooooog.

Hvilken linje har du da ? Dette ser ut som en 8Mbit linje.

Sitat av loord Vis innlegg
Jeg sliter med ca det samme tror jeg.. var en gang jeg skulle fikkse noe med ps3 og porter osv inne på portforward greia. Etter det har nettet blitt fucka og forsvinner i kanskje 10 sek ved jevne mellomrom. Sånn at jeg blir DC fra BF3 ca hvert 20 min, av og til oftere og. Noen som vet hva det kan være? har ST780WLT.

på forhånd takk"
Vis hele sitatet...
Trolig bruker du noen P2P software som har defaultinnstillinger som gjør at utstyret ditt kræsjer.

Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Hallo er mektig irritert over telenor sin router jeg har (Zyxel P-2602HWT-F3).
Pga når jeg laster ned via en torrent downloader, så får jeg en hastighet på 200-300m/b, på vår 500 m/b linje.
Og jeg lurte på om det var mulig å bytte den ut med en Dlink router jeg har?
Har prøvd å plugge den inn, men fikk ikke internett?
Har telenor lukket linjen med bare deres router?
Vis hele sitatet...
Sett Zyxelen i bridge, bruk D-link som router, trolig lite til ingen forskjell, begge to suger nok hard kuk.
Trolig bruker du noen P2P software som har defaultinnstillinger som gjør at utstyret ditt kræsjer.
Vis hele sitatet...
Er det noen måte jeg kan finne ut av dette på, evt. fikkse?
Sist endret av loord; 25. november 2011 kl. 17:40.
[quote=loord;2352340]
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Trolig bruker du noen P2P software som har defaultinnstillinger som gjør at utstyret ditt kræsjer.

Er det noen måte jeg kan finne ut av dette på, evt. fikkse?
Vis hele sitatet...
1. Laster du ned torrents ?
2. Isåfall sjekk klients innstillinger.
3. For random hjemmejallahardware ville jeg anbefale å sette global \ per torrent connections til 50\30 maks.
Bare et spørsmål fra meg her, mens det er en tråd for det, har sjøl beste dekninga her (20mb/s maks. noter: maks)
Men får allikevel bare 4-5 mb/s nedlastningshastighet(speedtest, men ved bruk av feks steam klarer den rundt 500kb/). har en Cisco small business (kan gi ytterligere detaljer om nødvendig) med N mulighet (sprer for øyeblikket G-N og en til.), og har en D-link wireless USB receiver (usb2.0) som også støtter N.

Kan grunnen til hastigheten være det at rutern bruker tre forskjellige linjer? eller er det USB receivern? eller er det modemet fra telenor (speedtouch multimodem)?

Jeg vet ærlig talt ikke, men skal snart skaffe meg en ny Pc, kan sikkert få inn ett nettverkskort da.

Takker hjertelig for all hjelp
[quote=AtXbYeA;2352346]
Sitat av loord Vis innlegg

1. Laster du ned torrents ?
2. Isåfall sjekk klients innstillinger.
3. For random hjemmejallahardware ville jeg anbefale å sette global \ per torrent connections til 50\30 maks.
Vis hele sitatet...
1. ja, men skrur av dette når jeg skal spille.
2. how to?
3. ---''---