Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3021
Hei kjære medfreaks.

I forbindelse med en bursdag utpå sensommeren er jeg på utkikk etter litt musikk som kan spilles. Med tanke på at festen kun blir stappet at folk i tidlig tenår (14-15) er jeg på utkikk etter musikk som det kan danses til. Dansingen er jo da selvfølgelig egentlig bare hopping... Derfor trenger jeg tips til slike dunk-dunk-sanger av sjangeren fjortistrance/techno/younameit... Jeg er ikke helt typen som hører på slik musikk til vanlig, så jeg er relativt blank.

Jeg vet at det er litt tidlig å tenke på det allerede nå, siden bursdagen er tenkt å feires i slutten av august, tidlig september.

Ikke skuff meg freaks, og takk for alle tips, på forhånd...
Manian feks.
det er noe mange fjortiser liker
For å være helt ærlig tror jeg egentlig de 100 sangene på "Top Lists" på Spotify treffer den målgruppa med god presisjon.
krJo's Avatar
Trådstarter
Joda, du sier noe, men jeg var mer på utkikk etter "dunk-dunk", ikke tragisk, dårlig, mainstream listepop.
sånn musikk hører vi som er rundt 14år på her
En venn sin spilleliste
My fav
Sist endret av Zitto; 6. juli 2011 kl. 19:46.
krJo's Avatar
Trådstarter
Manian er nå notert... Jeg har også tittet litt på Swedish House Mafia...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dj cammy, alt du trenger.

Eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=tILJh...eature=related
Sist endret av Dongerino; 6. juli 2011 kl. 20:01.
Dette er noen av mine favoritter under, varierer i sjanger men alt inneholder det man kan kalle ''dunk''

Sander van Doorn - Back by any demand

Sander van Doorn - Riff

Armin van Buuren - Control freak (Sander van Doorn remix)

Blade - Vampire Dance Club Theme gammel techno klassiker

Brennan heart - One blade hardstyle klassiker

Swedish house mafia - One

Proximus - Mauro Picotto

Dette var noen, tror ikke du kan slå feil med de der i grunn

må også få hive inn Sander van Doorn - Koko (R3hab Remix)
Skrillex slår ann hos de fleste!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Skrillex slår ann hos de fleste!
Vis hele sitatet...
men ikke alle kan danse til skrillex da
søk på Dj Blend på youtube (y)
han har 18 videoer som vare 5-15 min
Sist endret av Zitto; 6. juli 2011 kl. 20:27.
Det finnes både «bra dunk-dunk» og «fjortis-dunk-dunk».

Sistnevnte har jeg ikke peiling på, men du kan jo prøve noen av disse:

Armin van Buuren, Tiësto, Ferry Corsten, Paul Oakenfold, Bob Sinclar, Snack, The Quest, Pendulum, Prodigy
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
men ikke alle kan danse til skrillex da
Vis hele sitatet...
Sant nok, men de fleste 14-15 åringer danser vel likt til alle sanger? Allikevel, selv om skrillex ikke er så lett å danse til for alle, er det alltdi en slager med en elelr to låter etter noen pils
kan jo kanskje bidra, selv om vi KANSKJE hører litt røffere dunk dunk her i bygda her
NB! er ikke helt det samme som foreslått tidligere, og slår egentlig ikke ann uten god bass

Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
er det alltdi en slager med en elelr to låter etter noen pils
Vis hele sitatet...
hjelper ikke på fjortenåringer

kobojsarna får forresten de fleste i humør
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kan jo kanskje bidra, selv om vi KANSKJE hører litt røffere dunk dunk her i bygda her
NB! er ikke helt det samme som foreslått tidligere, og slår egentlig ikke ann uten god bass



hjelper ikke på fjortenåringer

kobojsarna får forresten de fleste i humør
Vis hele sitatet...
Haha tenkte jeg ikke på mange fjortisser som drikker rusbrus og cider tho

Flere artister: Andrew Spencer, Rob Mayth, Interphace, DJ Hixxy, Partyblazter etc. etc.
Sist endret av Eirik0405; 6. juli 2011 kl. 20:35.
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Haha tenkte jeg ikke på mange fjortisser som drikker rusbrus og cider tho
Vis hele sitatet...
tror nå ikke de blir servert det på en bursdag
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av krJo Vis innlegg
Joda, du sier noe, men jeg var mer på utkikk etter "dunk-dunk", ikke tragisk, dårlig, mainstream listepop.
Vis hele sitatet...
Og "fjortisstechno" er mindre tragisk/dårlig/mainstream?
Infected Mushroom.
Knall musikk, og mer enn nok dunkdunk til at fjortisene blir fornøyd.
Ta en lytt til de forskjellige albummene og finn noe du vil ha med på festen. de har endra litt stil sakte men sikkert oppigjennom. Alt bør funke på fest
Får jeg komme på festen? alltid gøy med en god fest!

edit: Denne bør vel få stemning på plass: http://www.youtube.com/watch?v=O7rz_0p6AGc
Sist endret av Docile; 6. juli 2011 kl. 20:58.
Hobby Filosof
http://open.spotify.com/user/erodwin...IbDrZGC7oR6wyS Fresh Tech/Trance
Her er noe jeg snappa sammen, håper det faller ismak
- Hils og si grattis ifra oss Freak's dåe
(Trenger du noe for og slappe av ifra dunk dunket, så har eg noe chill og x) )
Cygnus X, DualCore, Paranormal Attack og Skazi kan vel også fint brukes til dette formålet.
Sjekk ut denne lista: http://open.spotify.com/user/wargrif...tqA9RKBRRbABXZ

Mestparten av den funker sikkert til ditt formål!
krJo's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle bidrag! Har funnet en god del drittmusikk nå. Tror aldri jeg har vært glad for å finne dårlige sanger før, men det er da som så.. Forresten er det jeg som har bursdag, men jeg og to til har bestemt oss for å feire bursdag sammen, og da må jeg, som eneste gutt og litt teknisk begavede styre musikken, selv om jeg er en forferdelig DJ. Lovely.


Sitat av djxfade Vis innlegg
Og "fjortisstechno" er mindre tragisk/dårlig/mainstream?
Vis hele sitatet...
Joda, fjortistechno er dritt. Fjortismusikk er faktisk dritt "beyond measurement". Det er ikke til å komme unna Personlig er jeg fan av dubstep, reggae og Queen. Sær musikksmak? Ja.
Manian, Dj Splash, Groove Coverage <-- Alt du trenger fra klokka 20:00 til 20:05
Når de alle er gode og fulle rundt klokka 20:05 etter sin første rusbrus kan du sveive igang D.D.E med "Det går likar no'"
og "Kongen av campingplassen" av Ole Ivars!

Det var hvertfall sånn det fåregikk i min fjortisperiode! :P
Men som nevnt over, Manian, Dj Splash og Groove Coverage er bra kult for fjortiser! :P
krJo's Avatar
Trådstarter
Jeg tviler på at vi kommer til å servere alkohol, men for all del - man vet jo aldri.
Clubbangers - Min egen "party" liste. Inneholder diverse House sjangre, Trance og litt annet småknask. Mest Electro House
Big Beatz Inneholder en god blanding av Lounge House, Chillout House og Electro House
Lt. Wee show favs Lt. Wee sine favoritter. Lt. Wee er en DJ som spiller på torsdager(om jeg ikke husker feil) på NRK MP3. Veldig mye House.
Lt. Wee summer favs Lt. Wee sommer favoritter. Mye House der også.

Enjoy!
Sitat av krJo Vis innlegg
Jeg tviler på at vi kommer til å servere alkohol, men for all del - man vet jo aldri.
Vis hele sitatet...
har du noen gang prøvd å ta deg av fulle fjortisfaendrittunger?
Sitat av krJo Vis innlegg
Jeg tviler på at vi kommer til å servere alkohol, men for all del - man vet jo aldri.
Vis hele sitatet...
de får i seg alkohol vist de vill
trenger ikke servere
Sitat av TrollDad Vis innlegg
Manian, Dj Splash, Groove Coverage <-- Alt du trenger fra klokka 20:00 til 20:05
Når de alle er gode og fulle rundt klokka 20:05 etter sin første rusbrus kan du sveive igang D.D.E med "Det går likar no'"
og "Kongen av campingplassen" av Ole Ivars!

Det var hvertfall sånn det fåregikk i min fjortisperiode! :P
Men som nevnt over, Manian, Dj Splash og Groove Coverage er bra kult for fjortiser! :P
Vis hele sitatet...
Hører på Manian nå, og alt jeg kan si er, makan til harry fjortismusikk...
Kan godt skjønne at det er fett for fjorten-femtenåringer som smaker sin første rusbrus, da!
Har alltid vært en nidkjær dunk-dunk fan!
Sjekk signaturen min
Lykke til

700
Sitat av Riverton Vis innlegg
Har alltid vært en nidkjær dunk-dunk fan!
Sjekk signaturen min
Lykke til

700
Vis hele sitatet...
satt faktisk å vurderte å legge den ut, tro det eller ei

gratulerer med 700 btw
Housebloggen har ferdige mikser på hjemmesiden, så setter du bare på en slik i timen og så kan FjÆrTIzzzz'EeNe kose seg.
btw, diverse eiffel 65 musikk funker kanskje bra til sånt? ikke alt, men mye passer definitivt
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Housebloggen har ferdige mikser på hjemmesiden, så setter du bare på en slik i timen og så kan FjÆrTIzzzz'EeNe kose seg.
Vis hele sitatet...
Glemte forresten å si at disse ligger gratis til nedlasting
HOT TIPS: http://www.neradio.se/listen.pls (Sitt noen timer og noter random titler)

Ellers kan jeg anbefale å laste ned en (flere) 60 min mix fra http://cedtechnoboy.skyrock.com/
Viss du ska ha nå fjortis-dunk sjekk ut Fjortisdonk of doom

pt. 2

pt. 3

pt. 4

pt. 5

pt. 6

der har du en liste of doom
Sist endret av kimmy9gga; 7. juli 2011 kl. 12:06.
Denne sangen trenger et halvt minutt for å bygge opp skikkelig stemning, men er veldig enkel å danse til.
Tony Igy - Astronomia

Kanskje dere kan bruke denne 20 minutter lange mixen også.
Electro & House 2011 Mix #29
Her er noen party sanger Vet ikke om det er "fjortisstechno". Men disse sangene faller i smak hos meg iallefall
Basshunter er jo sånn fjortisdunk...