Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4058
Hallo!


Er enkelte ting i dette samfunnet som gjør meg ganske lei til tider.
Kan begynne å forklare en scenario jeg opplevde her forleden.

Jeg satt å leste om de innfødte på Hawaii og deres kultur, noe som har interessert meg ganske mye i det siste. Og så kommer det en relativt god kjenning/kompis av meg bort å spør hva jeg leser. Og jeg sier da hva jeg leser, og personen rynker på nesa og står stille for tre sekunder før han spør meg om hvorfor i all verden jeg leser noe slikt, og hvorfor jeg har fått meg en interesse for noe så patetisk.
Og utifra kroppspråk og holdninger og måten han pratet med meg på, så mente han at de som leser om slikt(altså, noe som de fleste ungdommer/unge voksne ikke viser interesse for) er tapere.


Og slike holdninger er noe jeg kjenner igjen fra flere forskjellige situasjoner.
-
Hører du ikke på Party Rock Anthem og Lady Gaga så har du ikke sansen for skikkelig musikk.

Har du færre enn et spesifikt antall venner på Facebook så er du ikke kul.

Er du blitt tagga i et bilde i et album hos en "mindre populær" person så MÅ bildet fjernes med en gang.

Har du ikke 2003+ BMW 3-serie så har du en udugelig bil.

Skriver du ikke overdrevent formelle statuser på Facebook, og bruker ord/setninger som "Etterfulgt av en bedre middag, på høyt nivå, kveldens begivenhet, etc etc etc", så er du ikke dannet og er u-kul.

Det er om å gjort å bruke moderne ord som "stek". det er også om å gjort å flette inn bokstaven "æ" i de fleste vokaler, for å få den flotte bærumkeege dialekten.


-

Håper det er flere her inne som kjenner seg igjen i det jeg nevner her. I det minste forstår hva jeg mener.
Det meste av det sosiale rundt oss er sterkt preget av Janteloven så det ryker.

Noen som har noen teorier om hvorfor samfunnet er slik en dag idag? (isåfall i min egen generasjon)
Noen som har en god forklaring/teori på det her som kan skrive det såpass gjennomført og forståelig og som kan argumentere godt imot det her?

I enkelte tilfeller så kan jeg fort bli tom for ord når jeg blir konfrontert slik, og vet ikke hva jeg skal si, det eneste jeg tenker er "Hva faen?!".


Håper noen smarte skruer her inne kan dele sine meninger!


Mvh

Imba
Jeg tror de "reglene" dine gjelder for 11-20 åringer eller lignende.

Har aldri opplevd noe sånn
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Jeg tror de "reglene" dine gjelder for 11-20 åringer eller lignende.

Har aldri opplevd noe sånn
Vis hele sitatet...
Har jo også veldig mye å si hvor man er i fra. Som du sier så har jeg en følelse av at Bærum kanskje er veldig "obs" på sånt. Her jeg er i fra er det ikke noen standarer i det hele tatt som jeg føler i hvertfall. Jeg kan fint si hva jeg vil, ha på meg hva jeg vil, kjøre hva jeg vil uten at det er døøøøft
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Tror det har veldig mye å si hvor man er fra eller hvem man omgåes med. Hvor jeg er fra, kan jeg gjøre akkurat som jeg vil og gjøre akkurat det jeg vil, uten at det blir sett rart/ned på.
Skjønner godt hva du mener. Mange av mine venner synes jeg har en del rare interesser. Det handler i min mening om å være selvsikker med det du interesserer deg for og bare prøve å være likegyldig til deres reaksjoner. Du lærer jo masse om ting de aldri vil ha kunnskap om, så det er deres tap.

Det handler vel i bunn og grunn om at de fleste mennesker vil føle at de er en del av "flokken", og tør derfor ikke å følge egne interesser i frykt for å ikke bli godtatt av de andre. Tror også det har med å gjøre at man har blitt så overstimulert av filmer/spill/musikk at mange derfor ikke gidder å interessere seg for andre ting, slik du (jeg og) gjør. Det er de som bryr seg om kunnskap som blir de klokeste og mest reflekterte.
Den mennesketypen du beskriver plasserer jeg innenfor katagorien "ignorante idioter" Dessverre er det en overvekt av disse, eventuelt gjør de seg bare mer bemerket i bybildet. At de fnyser på nesen av at noen har akademiske interesser og interesserer seg for andre kulturer er muligens egenskaper ervervet hjemmefra via en slett oppdragelse, og forfinet gjennom en monoton livsstil. Alt som ikke er mainstream er "anderledes og farlig"

Stakkars uvitende mennesker.

Edit: hverken lady gogo eller prompeboken har noen plass hos meg, mulig jeg og er sær
Sist endret av pidget; 10. juni 2011 kl. 17:19.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Jeg tror de "reglene" dine gjelder for 11-20 åringer eller lignende.

Har aldri opplevd noe sånn
Vis hele sitatet...
Jeg er 18 . Og som jeg sa, så er det slik i mine kretser, og kan ikke uttale meg for de som er langt oppi 20-årene osv.

Sitat av Snipes Vis innlegg
Tror det har veldig mye å si hvor man er fra eller hvem man omgåes med. Hvor jeg er fra, kan jeg gjøre akkurat som jeg vil og gjøre akkurat det jeg vil, uten at det blir sett rart/ned på.
Vis hele sitatet...
Det er nok sant det du sier. Bor i en middels stor by med 23k innbygere, hvor "alle kjenner alle", som vil også si at det fort blir en del prating og drittslenging.

Jeg vil si at jeg omgås med forskjellige folk. Jeg personlig har aldri hengt meg opp i hvordan min kompis er. En dag kan jeg henge med min mainstreame kompis som er ignorant som det suser, en annen dag så kan jeg være sammen med den mest alternative personen jeg vet om.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Kjenner meg veldig igjen, men akkurat her så bryr ikke folk seg om jeg skriver formelt. Men det er mange "stekere" i kretsene rundt her.
Joa, jeg kjenner med igjen i den greia der. Hos mange mennesker skal det ikke så mye til før man blir sett på som "rar". Sier egentlig mer om dem enn deg... Selvsagt forjævelig med folk som skal mene ditt og datt om deg på grunn av hva du er opptatt av, men man må bare lære seg å leve livet sitt sånn som man selv vil det uten bry seg det minste om hva andre måtte mene. Det kan være lettere sagt enn gjort, men det er en fin måte å utvikle seg på
Tror dette fenomenet kommer av usikkerhet blant ungdom.
Jeg er selv 17 år og ser dette fenomenet sikkert blant 50-70% av de jeg ser på som min vennekrets.
Det er noe jeg prøver å se forbi, fordi de er gode mennesker, men følger med trender for å være ''normal'' og ikke minst kul som er veldig viktig når du er i den alderen. Jeg personlig kan godt gå kledd i 70talls klær og røyke sigar gjennom nesa offentlig uten å tenke over hva andre måtte tro.
Du er den du er, ikke prøv å bli noen andre =)
Kjenner meg litt igjen egentlig. Samme som du blir sett på som ''geek'' og kjedelig om du får bra karakter. Dette skjedde senest på onsdag da jeg fikk 6 på eksamen (). Vennene mine så merkelig på meg og sa at jeg var nerd.
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg endrer ofte personligheten min i forhold til hvem jeg er med for å ungå disse temaene. Ting er blitt for status'fiksert!
Jeg bor rett ved Bærum og kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Alt kommer ann på hvem du er med, jeg hører på helt annen type musikk, og blant de jeg er med er det ansett som god musikk. Jeg oppdaterer sjeldent statusen min, untagger bare bilder som jeg ikke vil dele med resten av vennene mine.

Det du sier kan kanskje gjelde for noen bestemte miljøer, men er absolutt ikke gjeldene for hele asker-bærum gjengen. Er forresten 19 år gammel, og på tross av alt nevnt over, og på tross av at jeg kjører en Fiat Punto så er jeg en ganske populær og godt likt gutt på skolen min. Tror du overdriver litt her!
Fire ord for sånne folk.

Arrogante, Ignorante, Naive og til slutt men ikke minst Snobb
No offence, tho
Sist endret av eRixn; 10. juni 2011 kl. 18:00.
Folk liker ikke dem som bryter med normer. Det er menneskelig natur. Finn deg nye venner der du er normal.

De folkene som mange her kaller ignorante er bare seg selv. Det er ingen lov mot å ikke ønske være venn med alle du møter.
Sist endret av Stratops; 10. juni 2011 kl. 17:57.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Jeg bor rett ved Bærum og kjenner meg overhodet ikke igjen i det du sier. Alt kommer ann på hvem du er med, jeg hører på helt annen type musikk, og blant de jeg er med er det ansett som god musikk. Jeg oppdaterer sjeldent statusen min, untagger bare bilder som jeg ikke vil dele med resten av vennene mine.

Det du sier kan kanskje gjelde for noen bestemte miljøer, men er absolutt ikke gjeldene for hele asker-bærum gjengen. Er forresten 19 år gammel, og på tross av alt nevnt over, og på tross av at jeg kjører en Fiat Punto så er jeg en ganske populær og godt likt gutt på skolen min. Tror du overdriver litt her!
Vis hele sitatet...

Fordi jeg forteller hvordan atmosfæren i min hjemby er, så skal du ha deg til at jeg overdriver?
Får jeg også lov til å si at du overdriver når du sier at du kjører en Fiat og er populær?

(Håper du skjønner at jeg var sarkastisk)

Men som du sier, så kan jeg se for meg at det varierer fra sted til sted. Jeg får selv litt inntrykk av at det gjelder spesielt mindre byer, som min, med under 30k innbygere, hvor jeg anser det ganske normalt at i et lite tettsted så kjenner alle hverandre(Ikke bokstavelig talt).
Må nok også regne med at det er flere steder hvor janteloven ikke blir tatt i bruk i så stor grad som hvor jeg bor.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Folk liker ikke dem som bryter med normer. Det er menneskelig natur. Finn deg nye venner der du er normal.

De folkene som mange her kaller ignorante er bare seg selv. Det er ingen lov mot å ikke ønske være venn med alle du møter.
Vis hele sitatet...
For all del. Jeg tar sterk avstand til de som er ekstreme med disse normene, men jeg kjenner en god del folk og ser først og fremst det gode med dem, og liker å være med dem så lenge de holder igjen brødskuffen når de spyr ut mye dritt de ikke trenger å fortelle, men uheldigvis er det en eller anna personen som ikke klarer å dy seg
Sitat av imba Vis innlegg
Fordi jeg forteller hvordan atmosfæren i min hjemby er, så skal du ha deg til at jeg overdriver?
Får jeg også lov til å si at du overdriver når du sier at du kjører en Fiat og er populær?

(Håper du skjønner at jeg var sarkastisk)

Men som du sier, så kan jeg se for meg at det varierer fra sted til sted. Jeg får selv litt inntrykk av at det gjelder spesielt mindre byer, som min, med under 30k innbygere, hvor jeg anser det ganske normalt at i et lite tettsted så kjenner alle hverandre(Ikke bokstavelig talt).
Må nok også regne med at det er flere steder hvor janteloven ikke blir tatt i bruk i så stor grad som hvor jeg bor.
Vis hele sitatet...
Sorry leste fort igjennom, litt for fort. Leste "bærum" et sted og tenkte automatisk at du mente at det var slik i bærum.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Sorry leste fort igjennom, litt for fort. Leste "bærum" et sted og tenkte automatisk at du mente at det var slik i bærum.
Vis hele sitatet...
Hehe, nei. For all del, jeg kjenner selv noen skaller i Bærum som er trivlige folk, men samtidig så vet jeg at det er store mengder folk kontra andre steder som følger strømmen så hardt de kan.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Jeg gjør stort sett det jeg vil, med de jeg vil. Men så har jeg aldri vært blandt de mest "populære" i samfunnets øyne.
Jeg er også 18, og har ikke merket noe særlig til dette, bortsett fra av et fåtall idioter noen ganger. Kommer vel an på hvem man henger med.
Sist endret av Grix; 10. juni 2011 kl. 19:29.
imba's Avatar
Trådstarter
Som nevnt, så kjenner jeg mange, og henger med dem jeg liker. Har også en drøss av "venner" på facebook fra der jeg bor, så jeg får uansett et godt inntrykk av hvordan folk er, pluss det er en liten by, alle får med seg alt, og går på en liten skole hvor det går alt for mange elever. Så det har nok ikke nødvendigvis noe med hvem man henger med.
Sitat av imba Vis innlegg
Hører du ikke på Party Rock Anthem og Lady Gaga så har du ikke sansen for skikkelig musikk.

Har du færre enn et spesifikt antall venner på Facebook så er du ikke kul.

Er du blitt tagga i et bilde i et album hos en "mindre populær" person så MÅ bildet fjernes med en gang.

Har du ikke 2003+ BMW 3-serie så har du en udugelig bil.

Skriver du ikke overdrevent formelle statuser på Facebook, og bruker ord/setninger som "Etterfulgt av en bedre middag, på høyt nivå, kveldens begivenhet, etc etc etc", så er du ikke dannet og er u-kul.
Vis hele sitatet...

Hm. virker som alle på din aldersgruppe da er ruffly 13 år eller noe. Om dette faktisk er ting folk setter seg inn i, og bruker tid, energi og bryderi på synes jeg hele stedet du kommer fra er patetisk. Men, igjen; det virker som du og hele din krets er svært unge og forhåpentligvis så vokser dere opp fra dette en gang.


Sitat av imba Vis innlegg
Det er om å gjort å bruke moderne ord som "stek". det er også om å gjort å flette inn bokstaven "æ" i de fleste vokaler, for å få den flotte bærumkeege dialekten.
Vis hele sitatet...
"Stek"? Er ikke det litt 2009? Vet du/dere hva en stekare er i det hele tatt

Sitat av imba Vis innlegg
Noen som har noen teorier om hvorfor samfunnet er slik en dag idag? (isåfall i min egen generasjon)
Noen som har en god forklaring/teori på det her som kan skrive det såpass gjennomført og forståelig og som kan argumentere godt imot det her?
Vis hele sitatet...
Samfunnet er slik fordi jappetiden v2.0 har kommet over oss. MTV-cribs har ødelagt hele 90-generasjoenen. Thank lord, jeg er født på 80-tallet!
Status, penger og makt er svært synelig i vårt samfunn, noe som smitter over på alle. Og spesielt dere unge.


KP/sitèr-feil forresten....
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har aldri passet inn noe sted eller i noen gjeng selv om jeg har hatt mange venner, men det du beskriver høres ut som den generelle elite-gjengen på enhver plass.

Mao en gjeng med tapere som man generelt burde holde seg unna som :

1. Får alt de peker på av sine foreldre og ender opp med å ha fast bostedsadresse en plass i UK mens de går på en festlig skole og får sine foreldre til å overføre deler av formuen deres over på de så det ser ut som de er vellykkede forretningsnerder.

2. Tror de er hippe og urbane og tar etter merkelige skikker og det som er hipt og urbant på det gjeldende tidspunktet for å være "kul".
Deretter ender opp med å bli sprøytenarkoman og kokk på et lokalt hotell.
Hva menes med "stek"? Jeg antar at man ikke snakker middag her?
Hører du ikke på Party Rock Anthem og Lady Gaga så har du ikke sansen for skikkelig musikk.

Har du færre enn et spesifikt antall venner på Facebook så er du ikke kul.

Er du blitt tagga i et bilde i et album hos en "mindre populær" person så MÅ bildet fjernes med en gang.

Har du ikke 2003+ BMW 3-serie så har du en udugelig bil.

Skriver du ikke overdrevent formelle statuser på Facebook, og bruker ord/setninger som "Etterfulgt av en bedre middag, på høyt nivå, kveldens begivenhet, etc etc etc", så er du ikke dannet og er u-kul.

Det er om å gjort å bruke moderne ord som "stek". det er også om å gjort å flette inn bokstaven "æ" i de fleste vokaler, for å få den flotte bærumkeege dialekten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tviholder folk på at Bærum er Blærum? Det er et gammelt stempel som ikke helt passer per i dag. Har du noensinne vært i Bærum? Det er kanskje dyrt, men visse plasser i Norge er dyrt. Gå litt dypere inn i sømmene så finner du ut at gjennomsnittspersonen i Bærum faktisk ikke går rundt i rosa bånd, bruker dobb og har mer penger enn alt og alle. Det er vanlige folk, folk du finner over hele landet. Det er kanskje en brøkdel som har grovt mye penger, men dette er overhodet ikke situasjonen for alle.

Måtte bare få det ut, er selv oppvokst i Bærum, og jeg er rimelig lei av alle fordommene folk har mot Bærum. Nei, jeg er heller ikke rik. Har akkurat nok til å få endene til å møtes.

Ellers, kjenner jeg meg egentlig ikke igjen i noe av det du skriver annet enn at noen liker Lady Gaga. Ikke at det bryr meg i stor grad.
Akkurat det samme som når jenter sitter å diskuterer vekten til andre
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva menes med "stek"? Jeg antar at man ikke snakker middag her?
Vis hele sitatet...
En "Stekare" er en person som i enhver situasjon vet hva som gjelder for å være "kul". Han kjenner alle sosiale normer og kleskoder og vet hvordan han skal være karismatisk og alfa. Alle tingene han gjør er gjennomført kult, og han er ofte midtpunktet i fester. Begrepet ble først og fremst kjent etter at Carl Eliassen fra Paradise Hotel 2010 omtalte seg selv som en "stekare".

http://www.youtube.com/watch?v=xe09FUu-bc0
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Hm. virker som alle på din aldersgruppe da er ruffly 13 år eller noe. Om dette faktisk er ting folk setter seg inn i, og bruker tid, energi og bryderi på synes jeg hele stedet du kommer fra er patetisk. Men, igjen; det virker som du og hele din krets er svært unge og forhåpentligvis så vokser dere opp fra dette en gang.
Vis hele sitatet...
Hehe, kan si meg svæært enig i at det stedet jeg bor i er patetisk. Blir flott å flytte snart!
Men som det du siterte av meg der med alle kriteriepunktene, de er alle satt på spissen for å komme fram til poenget. Hele greia er at hele mentaliteten er slik. Altså, det er såklart ingen som bokstavelig talt kommer å sier "om du har en gamlere BMW enn fra 2003 så er du en taper", men de er slik innstillingen er, og indirekte så er det, det folk vil fram til.


"Stek"? Er ikke det litt 2009? Vet du/dere hva en stekare er i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Jeg for min del har ikke snøring for hva Stek går ut på, har bare fått med meg at det har florert av både ord og tskjorter som lød så mye som stek i Paradise Hotel og har kommet seg rundt om i landet, det er nok for meg til å holde avstand.

Samfunnet er slik fordi jappetiden v2.0 har kommet over oss. MTV-cribs har ødelagt hele 90-generasjoenen. Thank lord, jeg er født på 80-tallet!
Status, penger og makt er svært synelig i vårt samfunn, noe som smitter over på alle. Og spesielt dere unge.
Vis hele sitatet...
Er vel sant det du sier. Uheldigvis.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva menes med "stek"? Jeg antar at man ikke snakker middag her?
Vis hele sitatet...
http://dictionary.sensagent.com/stekare/sv-sv/
Høres ut som om du bor på bærum og har vært vitne til overklassens stigmatisering.
Drit i de og lev ditt eget liv.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
En "Stekare" er en person som i enhver situasjon vet hva som gjelder for å være "kul". Han kjenner alle sosiale normer og kleskoder og vet hvordan han skal være karismatisk og alfa. Alle tingene han gjør er gjennomført kult, og han er ofte midtpunktet i fester. Begrepet ble først og fremst kjent etter at Carl Eliassen fra Paradise Hotel 2010 omtalte seg selv som en "stekare".

http://www.youtube.com/watch?v=xe09FUu-bc0
Vis hele sitatet...
Wrong... Stekare er et ord fra sverige. Carl i Paradise har plukket det opp fra party-svensker i Norge.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Hvorfor tviholder folk på at Bærum er Blærum? Det er et gammelt stempel som ikke helt passer per i dag. Har du noensinne vært i Bærum? Det er kanskje dyrt, men visse plasser i Norge er dyrt. Gå litt dypere inn i sømmene så finner du ut at gjennomsnittspersonen i Bærum faktisk ikke går rundt i rosa bånd, bruker dobb og har mer penger enn alt og alle. Det er vanlige folk, folk du finner over hele landet. Det er kanskje en brøkdel som har grovt mye penger, men dette er overhodet ikke situasjonen for alle.

Måtte bare få det ut, er selv oppvokst i Bærum, og jeg er rimelig lei av alle fordommene folk har mot Bærum. Nei, jeg er heller ikke rik. Har akkurat nok til å få endene til å møtes.

Ellers, kjenner jeg meg egentlig ikke igjen i noe av det du skriver annet enn at noen liker Lady Gaga. Ikke at det bryr meg i stor grad.
Vis hele sitatet...

Om du leste et innlegg av meg lengre ned i tråden så har du nok fått med deg at jeg ikke drar alle over en kam.
Sitat av moret Vis innlegg
Wrong... Stekare er et ord fra sverige. Carl i Paradise har plukket det opp fra party-svensker i Norge.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, men svært få i Norge som visste hva "stekare" var før Carl Eliassen brukte begrepet på Paradise og begynte å selge "stek! stek! stek! stek!"-trøyene, ergo, begrepet ble kjent etter Paradise Hotel.
Vi lever slik dikterne beskrev samfunnet i modernismen!
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
En "Stekare" er en person som i enhver situasjon vet hva som gjelder for å være "kul". Han kjenner alle sosiale normer og kleskoder og vet hvordan han skal være karismatisk og alfa. Alle tingene han gjør er gjennomført kult, og han er ofte midtpunktet i fester. Begrepet ble først og fremst kjent etter at Carl Eliassen fra Paradise Hotel 2010 omtalte seg selv som en "stekare".

http://www.youtube.com/watch?v=xe09FUu-bc0
Vis hele sitatet...
Åh herregud. Jeg trodde han faktisk mente "stek", som i mat.

Har aldri hørt det ordet bli brukt i den sammenhengen før.
Sist endret av nikons; 10. juni 2011 kl. 20:51.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tror det har mye med alder å gjøre. Det var muligens litt slik da jeg var rundt 12-17-ish, men i senere tid (røffly 23) føler jeg de fleste synes det er kult dersom man driver med noe rart/interesserer seg for noe rart/kan mye om noe rart etc. Kunnskap er sexy!
Why so serious?
Kanskje litt offtopic: Hvorfor blir alle som har god sans for klær og mote sett på som "snobber"?
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Kanskje litt offtopic: Hvorfor blir alle som har god sans for klær og mote sett på som "snobber"?
Vis hele sitatet...
Legg også merke til at det er som regel de som ikke tar seg råd/ikke har råd til dyrere klær som klager over at andre er "snobber". Det er nok et lite hint av sjalusi og fordømmelse.

Jeg for min del liker å kle meg relativt pent(etter min mening ), Klærne trenger ikke være spesielt dyre, men så har jeg aldri sett noe fint på Cubus heller bortsett fra 3-pack sokkene som jeg bruker å kjøpe der.
Sist endret av imba; 10. juni 2011 kl. 22:20.
Why so serious?
Sitat av imba Vis innlegg
Legg også merke til at det er som regel de som ikke tar seg råd/ikke har råd til dyrere klær som klager over at andre er "snobber". Det er nok et lite hint av sjalusi og fordømmelse.

Jeg for min del liker å kle meg relativt pent(etter min mening ), Klærne trenger ikke være spesielt dyre, men så har jeg aldri sett noe fint på Cubus heller bortsett fra 3-pack sokkene som jeg bruker å kjøpe der.
Vis hele sitatet...
Litt sånn som meg det, Finner kanskje noe fint på Cubus 1av100 ganger. Så det blir mest handling på Match, Carlings og Brandstad :P
Er så utrolig glad jeg har sluppet ting som dette igjennom hele livet mitt. Vær deg selv, og kos deg med det
Det har vel litt med at vi mennesker er flokk dyr, når bærumsgutta sier at seiljakke er kult dasser alle andre etter. Mennesker vil alltid sikte til det uoppnåelige, og i disse tilfellene handler det jo om tilpasse seg hva det vil si å være kul etter visse standarer og da blir alt som ikke er slikt ukult. Lev som du selv vil, og du vil etterhvert tiltrekke deg venner som er mer tollerante mennesker.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Kanskje litt offtopic: Hvorfor blir alle som har god sans for klær og mote sett på som "snobber"?
Vis hele sitatet...
Et diverse utvalg av harrymerker som DG, Boss, CK og gud vet hva keege folk går med om dagen, er ikke god mote. Keege folk har aldri vært moteriktige. Greit nok at fiffen går med napapijri-jakker og contrast collar skjorter med sløyfe, men moteriktig og god motesans har det aldri vært!
Vær deg selv - dyrk dine sanne interesser. Du vil møte folk som deler dine interesser, dine nye og bedre venner.(Bedre i den forstand at dere passer bedre sammen)
Jeg kan gjerne skrive at jeg sitter på do og bæsjer på facebook, og ender opp med 9 likes.
Det har alt å si hvem man har i omgangskretsen sin å gjøre..
Hadde ikke ork eller tid til å lese mer enn første post og siste post, men jeg kjenner meg ikke igjen i det, i det hele tatt og de som gjør det burde gi faen i hva folk syns og finne seg ekte venner.
Hvis du føler at alle rundt deg oppfører seg på den måten, altså på den måten du beskriver(negativt), så er du i feil miljø, rett og slett. Det er langt i fra alle som er slik, det kommer helt ann på hvilket miljø du er vandt til.. som nevnt.

Men hvorfor bryr du deg om hva de tenker? Hvis de har så stramme sosiale regler, så høye krav til perfeksjon, da er det de som har et problem og ikke du, så faen ta de. Du vet hva som er rett, galt og normalt, det gjør tydeligvis ikke de, men hver sin smak.