Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1825
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Hallo,

Pappa har kjøpt seg nytt kamera, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625042

Så lurer jeg på hva er det beste minnekortet på markede til dette kameraet?

Takker for alle tips&hjelp!
Sist endret av PureRushh; 25. mai 2011 kl. 17:27.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Et minnekort er vel et minnekort?
Er vel bedre å kjøpe 2 minnekort på 8gb hver til 1000kr enn
å kjøpe 1 minnekort på 8gb til tusen?

Må du ha det dyreste ("og derfor det beste")?
I Norge har det meste grei kvalitet, hvertfall av slike ting.
Det kameraet har et minnekort nevnt under "tilbehør" på 16GB til 239 spenn, antar det vil funke?

Canon PowerShot SX 230 HS - Tilbehør

Uansett, det er ikke bare størrelsen de kommer ann på, det er også skrivehastighet.
Hastigheten på kortet nevn under tilbehør hos komplett har en skrivehastighet på 4 MB/s.
Om du finner et tilsvarende kort billigere andre steder med like mye plass, sjekk om skrivehastigheten er lavere før du kjøper.
Jeg kjøpte mitt 8GB op Mekk til ca. 400 kr. Og det sparte jeg ganske på. Fotobutikken solgte 2 GB får 800,
Funker bra
Sist endret av Vod0; 25. mai 2011 kl. 17:45.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeg kjøpte mitt 8GB op Mekk til ca. 400 kr. Og det sparte jeg ganske på. Fotobutikken solgte 2 GB får 800,
Funker bra
Vis hele sitatet...
Hva var skrivehastigheten på kortet fra fotobutikken og hva var skrivehastigheten på kortet fra mekk?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva var skrivehastigheten på kortet fra fotobutikken og hva var skrivehastigheten på kortet fra mekk?
Vis hele sitatet...
HAr ikke peiling :P Jeg bruker det på Speilrefleks kameraet mitt og kan ta en serie opptil 20-30 bilder før den blir treg. Og det er mer enn nok for meg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gratulerer. Skrivehastigheten har ~ingenting med antall bilder i en serie å gjøre. Det er derfor kameraprodusenten kan putte det tallet på specsheet; det har med kamerabuffer å gjøre.

Lese/skrivehastigheten til minnekortet derimot har med hvor lang tid det går før du kan få tømt bufferen til kameraet for å ta nye bilder igjen (fylle bufferen er en konstant), og hvor lang tid du må vente før filene er på PC-en din.
Det har også noe å si om hvor høy oppløsning du kan filme i! ser det står HD på kameraet, mulig du ikke får filma i HD om minnekortet skriver for sakte
Hm, 4mb/s er da ganske treigt? tror jeg ville ha satsa på et kjappere kort, irriterende om det der blir en flaskehals