Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 782
Noen som har sett filmen shade?
På slutten spiller Vernon mot The Dean, noen som vet hvilken form for poker de spiller, evt hvor jeg kan finne reglene?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Uten å ha sett filmen:

Texas Hold 'Em?
Omaha?

Hvis det er en film om poker så er det sannsynligvis førstnevnte
Trådstarter
vel, de får iallefall et kort først, som de får se på selv, men kan holde skjult. etter det deles det ut et og et kort, face up, mens det veddes litt innimellom..
høres ut som texas hold'em?
Hold`em er slik:
To kort på handa, holdes skjult. Bet runde, tre nye kort, bet runde, 1 kort, bet runde, og til slutt et siste kort. Altså er det 5 kort som alle kan se og bruke, og 2 kort hver de holder for seg selv.

Omaha er så vidt jeg vet 5 kort på handa, ellers likt hold`em, skal ikke si noe for sikkert
her, men jeg tror det er slik det er.
Verdiløs mann
crimzon's Avatar
69 0
Stemmer det Ibanez sier Hvis du likte poker i film, så anbefaler jeg The Rounders, hvis du ikke har sett den.
Texas Holdem er 2 kort på hånda, Omaha er 4 hvorav du _må_ bruke to av dem.

Spillet de spiller på Shade heter 5 card stud, og er slik at hver spiller får et lukka kort, så bettes det, så får de et åpent hver med betting mellom hver gang helt til de har 5 kort hver (1 lukket, 4 åpne).
Mulig at de spillte 5 eller 7 card stud!

(lenge siden jeg så filmen)
omaha hi/lo er dritkult... samme regler som omaha, men med lohands! stud finnes også i hi/lo... holdem er det mest kjente, så det er nok det