Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5277
Halloen!

Nå har jeg port forwardet port 25565 (minecraft) på min PC.

Jeg har et problem og det er at uansett hvem IP adresse jeg prøver å koble til fra et annet nett så vil den ikke koble til, jeg har sjekket at port 25565 porten er åpnet og alt det stemmer.

Dette er sikkert et veldig noobish spørsmål, men jeg skjønner det ikke

Jeg har altibox om det har noe å si.

Mvh Sander
Les denne tråden, har du spørsmål etter det. Vel, ja, hmm, skriv her..
Har lest den før men kan prøve igjen da

Altså så sliter jeg med minecraft port forward
Jeg har altibox og da routeren / hjemmesentralen dems
ipadressen om det er vesentlig er: 192.168.10.195 og det er denne jeg hart forwardet. (av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke opp Ipv4 adressen (windows xp))
Det er jo ipv4 adressen..?
Når du skal koble til utenifra bruker din eksterne ip?
Sitat av rolls Vis innlegg
Det er jo ipv4 adressen..?
Når du skal koble til utenifra bruker din eksterne ip?
Vis hele sitatet...
Ja men jeg må jo portvidrekoble denne ipadressen, viser mulighetene for portvidrekobling fra altibox sine hjemmesider:
http://bildr.no/thumb/1208724.jpeg
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Er det TCP eller UDP du har forwardet, og stemmer dette overrens med det Minecraft bruker? Er serveren startet, og lytter på porten? Du kan sjekke med netstat -an | find /i "LISTEN" i kommandolinje.
1. Finn IP adressen til PCen minecraft kjører på.
2. Portforward 25565 til den IP minecraft kjører, husk å skjekk om det er TCP eller UDP, hvis du er i tvil, så portforward begge.
3. Sjekk at den lokale brannmuren på PCen også godtar trafikk på port 25565, og hvis den tillater kun forskjellige IP range, så sjekk at router IPen er innenfor den range.

Hvis du har flere routere, brannmurer i mellom så utfør steg 2 på dem og.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Er det TCP eller UDP du har forwardet, og stemmer dette overrens med det Minecraft bruker? Er serveren startet, og lytter på porten? Du kan sjekke med netstat -an | find /i "LISTEN" i kommandolinje.
Vis hele sitatet...
Jeg har forwardet både TCP og UDP, serveren er startet og kjører på port 25565 det skjer ikke noe når jeg skriver /i "LISTEN" i cmd O_o?
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Ja men jeg må jo portvidrekoble denne ipadressen, viser mulighetene for portvidrekobling fra altibox sine hjemmesider:
http://bildr.no/thumb/1208724.jpeg
Vis hele sitatet...
Ja, og det har du gjort. Sier du i vertfall.
Kompisene dine skal bruke adressen du får opp når du går inn på denne siden: http://www.yougetsignal.com/what-is-my-ip-address/

De har og en port tester du kan bruke for å sjekke om du faktisk har åpnet porten: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Jeg har forwardet både TCP og UDP, serveren er startet og kjører på port 25565 det skjer ikke noe når jeg skriver /i "LISTEN" i cmd O_o?
Vis hele sitatet...
Nei, du skal skrive:

Kode

netstat -an | find /i "LISTEN"
Sitat av 0xFF Vis innlegg
1. Finn IP adressen til PCen minecraft kjører på.
2. Portforward 25565 til den IP minecraft kjører, husk å skjekk om det er TCP eller UDP, hvis du er i tvil, så portforward begge.
3. Sjekk at den lokale brannmuren på PCen også godtar trafikk på port 25565, og hvis den tillater kun forskjellige IP range, så sjekk at router IPen er innenfor den range.

Hvis du har flere routere, brannmurer i mellom så utfør steg 2 på dem og.
Vis hele sitatet...
1 og 2. Tenker du da på 192.168.10.195 ? Isåfall har jeg gjort det.
3. Har midlertidig skrudd av brannmuren

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nei, du skal skrive:

Kode

netstat -an | find /i "LISTEN"
Vis hele sitatet...
Når jeg skriver dette så på port 25565 står det:
0.0.0.0:25565 på TCP (det er ingen UDP i listen uansett)

EDIT: og [::]:25565
Sist endret av SanderKulen; 19. juni 2012 kl. 17:36.
Så går du på http://whatismyip.com/, kopierer den offentlige IP adressen din, å sender den til kompisene dine.

Når jeg skriver dette så på port 25565 står det:
0.0.0.0:25565 på TCP (det er ingen UDP i listen uansett)

EDIT: og [::]:25565
Vis hele sitatet...
Da vet du at det TCP du skal portforwarde.
Sist endret av 0xFF; 19. juni 2012 kl. 17:40.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så går du på http://whatismyip.com/, kopierer den offentlige IP adressen din, å sender den til kompisene dine.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke, får bare opp Connection refused:connect
Sist endret av SanderKulen; 19. juni 2012 kl. 17:39.
Har du sjeket at PCen bare har en brannmur? Siden du er windows bruker, så er det ofte at windows selv har en innebygd brannmur.
Hvis ingenting annet fungerer, så kan det hende du må restarte routeren for å få innstillingene til å tre i kraft.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Har du sjeket at PCen bare har en brannmur? Siden du er windows bruker, så er det ofte at windows selv har en innebygd brannmur.
Hvis ingenting annet fungerer, så kan det hende du må restarte routeren for å få innstillingene til å tre i kraft.
Vis hele sitatet...
Skal dobbelsjekke, tror ikke dette er problemet da jeg har deaktivert alt som kan ha brannmur.

Jeg har også restartet routeren flere ganger

Edit: Ingen brannmur nei
Sist endret av SanderKulen; 19. juni 2012 kl. 19:35.
Du skal forwarde porten til IP'en til maskinen serveren kjører på. Så kobler du til serveren eksternt med den eksterne IP'en din. Se her.

Om det ikke virker har jeg hørt tidligere om folk som sliter med å forwarde porter til MC o.l på Altibox, da spesielt Lyse om du skulle bruke dem som leverandør.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Du skal forwarde porten til IP'en til maskinen serveren kjører på. Så kobler du til serveren eksternt med den eksterne IP'en din. Se her.

Om det ikke virker har jeg hørt tidligere om folk som sliter med å forwarde porter til MC o.l på Altibox, da spesielt Lyse om du skulle bruke dem som leverandør.
Vis hele sitatet...
Jeg har lyse som leverandør ja.

Men ipen jeg finner på whatismyip.com er den samme på min datamaskin som den andre (vi er ofc på samme nett) er dette meningen?
Beklager for at jeg er så noob innenfor dette området
Ja, det stemmer. På lokalnettet, i huset ditt, har alle forskjellige lokale IP'er, som 192.168.0.1 osv. eller 10.0.0.1 osv.

Når du sjekker IP'en din online får du en ekstern IP til ruteren din, som gjelder for hele huset. Så du må forwarde MC-porten til den lokale IP'en til maskinen du kjører serveren på. F.eks. port 25565 til IP 192.168.10.195(om det er til maskinen din). Så går du på whatsmyip.com eller lignende og bruker den IP'en om du skal nå serveren når du ikke er hjemme.

Om dette ikke virker er det sannsynlig pga at du har Lyse som leverandør. Har hørt om mange som sliter med minecraft servere og Lyse

PS: Vi må alle starte en plass
Sist endret av I ChiiSSii I x; 20. juni 2012 kl. 13:50.