Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1769
Hei, sliter med mitt Razer Tiamat 7.0, det funker ikke, og når jeg kobler det inn kommer en melding om at jeg bruker for mye strøm

Noen som vet hva dette skyldes? Kan hende driverne ikke er updata (har egentlig lite peiling på hvordan jeg oppdaterer drivere og sånt)

Takk for alle svar!
Prøv å åpne start menyen din, og skriv Windows Update i søkebaren. Så kjører du en windows update og sjekker for oppdateringer og installerer alt av det. Var det første eg tenkte på hvertfall.
Kanskje elendige tips jeg kommer med, men om du er på laptop, høyreklikk på batteri-ikonet og sett strøm-greia til Høy eller Balansert og pass på at det ikke står på "Strømsparer".
Har stasjonær.

Edit: Det er ingen updates
Sist endret av SileX; 1. desember 2012 kl. 13:46.
Sjekke der du har USB koblet inn. Er som regel 2-3 USB'er på rekke der. La denne stå for seg selv på en rekke. Andre ting som kan ta strøm sånn at denne ikke får nok.
Sitat av SileX Vis innlegg
Hei, sliter med mitt Razer Tiamat 7.0, det funker ikke, og når jeg kobler det inn kommer en melding om at jeg bruker for mye strøm

Noen som vet hva dette skyldes? Kan hende driverne ikke er updata (har egentlig lite peiling på hvordan jeg oppdaterer drivere og sånt)

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Eksakt tekst i meldingem hadde hjulpet.

Vil tro dog, at enheten trekker for mye, og PC'en skrur av porten (for å forhindre at denne brenner seg).

Har opplevd denne feilmeldingen selv etpar ganger under noen DIY prosjekt, og har alltid vært et tegn på kortslutning.

Prøv på en annen datamaskin, om du får samme feilen er antakeligvis headsettet ødelagt (kortsluttet i ledningene etsted).
http://i50.tinypic.com/rlhnph.png

Litt kjipt om den er ødelagt allerede.. Fikk det ca 2 uker etter høstferien..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den er nok ødelagt, det pleier å skje om det er en kortslutting i enheten din, eller om du har for mange enheter koblet til, noe som ikke ser ut som ditt tilfelle?
Jeg har 3 usb-enheter tilkoblet. Ladningen til musa, tastaturet og headsetet..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan enkelt utelukke softwarefeil og fysisk feil ved å koble den til en annen pc.
Prøvde å koble den til på muttern sin pc, men da koblet den seg ikke til.
Ser du bruker en USB-hub. Regner med at det ikke er strømforsyning på denne? I såfall er det en vanlig feilmelding å få.
har du ingen usb porter på baksiden av pcen med rød farge kode? de leverer som regel mer strøm, jeg måtte ihvertfall bruke disse til tastatur og headset.. husk også å se etter i bios etter powered usb, den må stå på enabled

beklager eventuelle skrivefeil, sitter på mobil..
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ser du bruker en USB-hub. Regner med at det ikke er strømforsyning på denne? I såfall er det en vanlig feilmelding å få.
Vis hele sitatet...
Riktig som Fuzzy nevner her.

At den ikke registreres på moren din sin PC, er da litt merkelig.. Har du gitt den litt tid til å reagere? Noen ganger kan det ta litt tid for maskinen for å legge inn de nødvendige driverene.
Ga den ikke så mye tid nei Kan ikke bruke usb'en bak pc'en uansett, fordi på Tiamat 7.0 så har den egne ledninger til mic og lyd osv.

bump

10tegn

BUMP

10tegn

går det ikke an å bumpe?..
Sitat av SileX Vis innlegg
Ga den ikke så mye tid nei Kan ikke bruke usb'en bak pc'en uansett, fordi på Tiamat 7.0 så har den egne ledninger til mic og lyd osv.

bump

10tegn

BUMP

10tegn

går det ikke an å bumpe?..
Vis hele sitatet...
Nei, det går ikke.

Det hadde jo vært fint om du faktisk gikk igjennom svarene og forteller hvordan det har fungert/ikke fungert.

Kobler du til headset gjennom hub?
Når du kobler til headsettet på en annen PC og gir den noen sekunder, fungerer den da?
Etter litt studering på headsetet, har en kabel løsna litt.. Sendte mail