Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1680
Jeg har nå bygget nesten ferdig min gaming pc, og skal begyne med litt youtube stuff og lurer på hvilken mic jeg burde bruke.
(Trenger jo selvfølgelig lydkort)

Jeg har sett litt på den micen som heter somson Co1u, eller hva den heter...
Er den micen bra eller burde jeg gå for en annen?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Jeg har nå bygget nesten ferdig min gaming pc, og skal begyne med litt youtube stuff og lurer på hvilken mic jeg burde bruke.
(Trenger jo selvfølgelig lydkort)

Jeg har sett litt på den micen som heter somson Co1u, eller hva den heter...
Er den micen bra eller burde jeg gå for en annen?
Vis hele sitatet...
Bruker selv Røde NT1-A. Veldig fornøyd. BebopVox (Minecraft bruker også denne)
LINK TIL VIDEO
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Bruker selv Røde NT1-A. Veldig fornøyd. BebopVox (Minecraft bruker også denne)
LINK TIL VIDEO
Vis hele sitatet...
kan jeg henge denne på veggen eller må jeg ha den på pulten?
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
kan jeg henge denne på veggen eller må jeg ha den på pulten?
Vis hele sitatet...
Den krever et stativ. Det gjør nok alle mikrofoner som skal brukes til det der.
EDIT: Det er nesten samme som den du nevnte. Det følger med sånt bur. Du trenger bare et vanlig mikrofonstativ. Det jeg bruker hvertfall.
Sist endret av Claryn; 25. oktober 2012 kl. 16:31.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Den krever et stativ. Det gjør nok alle mikrofoner som skal brukes til det der.
Vis hele sitatet...
Hva med lydkort???
Bare kjøp G35 da har du god nok lyd. tenk heller på og lage gode filmer som folk gidder og se.
Blue Snowball er ganske bra til å være USB mic
google den
Blue Snowball, men hadde jeg vært deg ville jeg heller sett om folk faktisk gidder å se på videoene mine før jeg invisterer i en dyr mic.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Bare kjøp G35 da har du god nok lyd. tenk heller på og lage gode filmer som folk gidder og se.
Vis hele sitatet...
Vis jeg sier nå at pappa kommer også til og bruke den og da skal han bruke den til mussik. Og han vill ha en egen mic. ( ikke spør meg hvorfor!)

Sitat av SileX Vis innlegg
Blue Snowball, men hadde jeg vært deg ville jeg heller sett om folk faktisk gidder å se på videoene mine før jeg invisterer i en dyr mic.
Vis hele sitatet...
Har 1000 subs, og har nå vært på youtube rundt 5 måneder... og pappa skal bruke den til å lage mussik...
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Bare kjøp G35 da har du god nok lyd. tenk heller på og lage gode filmer som folk gidder og se.
Vis hele sitatet...
Skal du lage gode commentaries så er det viktig med en god mikron, så klart må det jo være underholdende og.

Og jo, det er stor forskjell på en skikkelig mikrofon og mikrofonen som er på G35 headsettet.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Har sett på den og JEG vurderer den men han vill ikke ha den, trenger heller ikke å være en billig mic heller. jeg har 6000 i lomma så.
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Har sett på den og JEG vurderer den men han vill ikke ha den, trenger heller ikke å være en billig mic heller. jeg har 6000 i lomma så.
Vis hele sitatet...
Jeg har G930, og det er GIGANTISK forskjell på mikrofonene. Personlig ville jeg ikke sett på videoene til en dude som bruker headset mic. Horribel lyd.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Skal du lage gode commentaries så er det viktig med en god mikron, så klart må det jo være underholdende og.

Og jo, det er stor forskjell på en skikkelig mikrofon og mikrofonen som er på G35 headsettet.
Vis hele sitatet...
Jeg har det nye versonen av tritton ax 720, (som mange sier er en av de beste micene du kan få på ett headset, men vet ikke jeg...) og mange sier at det blir ofte piping i micen etter ca. 3 timers bruk.

Jeg har også ett anent spørsmål. Jeg har ett Gtx Gfoce 690 (tar mye strøm) og sliter jeg da litt med power hvis jeg har tenkt til å instalere ett lydkort eller tar ikke det mye strøm. (Har 700 watt)
Åja, det endrer jo hele saken. Vil anbefale Blue Snowball, har ingen egne erfaringer, men har hørt veldig god kritikk og at mange store youtubere bruker den.
Sitat av fredde1309 Vis innlegg
Jeg har det nye versonen av tritton ax 720, (som mange sier er en av de beste micene du kan få på ett headset, men vet ikke jeg...) og mange sier at det blir ofte piping i micen etter ca. 3 timers bruk.

Jeg har også ett anent spørsmål. Jeg har ett Gtx Gfoce 690 (tar mye strøm) og sliter jeg da litt med power hvis jeg har tenkt til å instalere ett lydkort eller tar ikke det mye strøm. (Har 700 watt)
Vis hele sitatet...
hva med litt info om resten av maskina? Selvom det tar X mengde watt tviler jeg att kun en vanlig maskin med 690 stjeler til seg 700. Kanskje litt over 500-600 på maks load.
Sitat av SileX Vis innlegg
Åja, det endrer jo hele saken. Vil anbefale Blue Snowball, har ingen egne erfaringer, men har hørt veldig god kritikk og at mange store youtubere bruker den.
Vis hele sitatet...
Vil ikke anbefale Blue Snowball når mikrofonen skal brukes til musikk. Audio Technica/AT4040 skal være ganske bra.
Har en AT2020 og er stor fornøyd, men har du 6000 å bruke kan du godt invistere i en AT4040
Sist endret av Chemdog; 25. oktober 2012 kl. 18:02.
BondeFaen
fredde1309's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Vil ikke anbefale Blue Snowball når mikrofonen skal brukes til musikk. Audio Technica/AT4040 skal være ganske bra.
Har en AT2020 og er stor fornøyd, men har du 6000 å bruke kan du godt invistere i en AT4040
Vis hele sitatet...
Jeg har sett på den men har hørt at samson co1u er bedre... :/

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
hva med litt info om resten av maskina? Selvom det tar X mengde watt tviler jeg att kun en vanlig maskin med 690 stjeler til seg 700. Kanskje litt over 500-600 på maks load.
Vis hele sitatet...
i7 3770k kjøles av en corsair H100. 16 Gig med corsair dominator platinum 1866 mhz, alt sitter på ett ASUS Rampage IV Formula, bruker en samsong 128 gb (alle spillene og os), og en 2 terrabite western digital black harddisk. Alt er inni en Corsair Obsidian 650D.