Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1151
hei, jeg må kjøpe meg gamingheadset der kun 5.1 eller 7.1 kanals lyd er akseptabelt.

Vil helst bruke under 900, men kan betale 900 kr.

Jeg har prøvd G35, men likte det ikke. Det blir som hørsels vern eller om du stapper fingrene inni ørene. Du hører alle bevegelsene i kroppen din og dette blir meget irriterende om man skulle spise f.eks. potetgull eller frokost :P

Så jeg tenkte noe som dette her:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609046

er dette bra? får jeg hørselsvern effekt?
Hei sann! Har HS1, har hatt dem siden jul.

Ja, det blir en hørselsvern-effekt, det var det første jeg la merke til da jeg prøvde dem. Jeg var ikke vant til store gaming-headsett, men vendte meg fort til dette, og opplever det ikke som noe problem, egentlig.
Lyden er i allefall fantastisk, og headsettet er utrolig komfortabelt

Faller valget allikevel på HS1, anbefaler jeg å kjøpe dem her i stedet, mye billigere!
http://www.dustinhome.no/pd_5010484623.aspx
Hva med et av fatal1ty-headsettene? Har selv det billigste, fin lyd i det og har ikke hatt noen problemer.
Sist endret av Archj; 4. januar 2011 kl. 20:01.
Sitat av Archj Vis innlegg
Hva med et av fatal1ty-headsettene? Har selv det billigste, fin lyd i det og har ikke hatt noen problemer.
Vis hele sitatet...
Fint om du slenger med svar på det hele tråden handler om, gir headsettet ditt hørselsverns-effekt?
Sennheiser anbefales på det sterkeste, brukt det gjennom hele gaming-karrieren min. Ikke noe tull, ren og god lyd med passe bass.

Sennheiser PC 166 koster 850 på komplett.
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Fint om du slenger med svar på det hele tråden handler om, gir headsettet ditt hørselsverns-effekt?
Vis hele sitatet...
Hele tråden handler da aldeles ikke om hørselvernseffekt, men kan ikke si at det gjør det. Litt hørselvernseffekt blir det jo såklart da det er et lukket headsett, men ikke i nærheten så ekstremt som TS har opplevd syns hvertfall jeg.
Sist endret av Archj; 4. januar 2011 kl. 20:30.
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Hei sann! Har HS1, har hatt dem siden jul.

Ja, det blir en hørselsvern-effekt, det var det første jeg la merke til da jeg prøvde dem. Jeg var ikke vant til store gaming-headsett, men vendte meg fort til dette, og opplever det ikke som noe problem, egentlig.
Lyden er i allefall fantastisk, og headsettet er utrolig komfortabelt

Faller valget allikevel på HS1, anbefaler jeg å kjøpe dem her i stedet, mye billigere!
http://www.dustinhome.no/pd_5010484623.aspx
Vis hele sitatet...
kanskje jeg bare skal slå til med denne da :P De så ihvertfall store og gode ut for ørene :P og som du sier så venner jeg meg sikkert til hørselsvern effekten.
Steel Series Siberia V2 Til forskjellige priser per farge.
Anbefaler headsettet
Siberia V2 er å anbefale, men den har litt hørselvern effekt. Den koster ca. 500 og er det beste jeg har prøvd

Edit: Du får den hvite versjonen til 500 på amentio
Sist endret av Batteripakke; 5. januar 2011 kl. 08:58.
Jeg har hatt tre gaming headsett i løpet av et år nå (pga første jobb, klikka litt med forbruket)
og jeg kan si følgende, om du er ute etter og ha noe som helst fordel av og i det heletatt ha brukt penger på et headsett. Så spar til du har 1.300 kroner og bestil et Astro A40 Gaming headsett.
Det funker til Pc,xbox,ps3.. egentlig hva du måtte ønske.

Har hatt et Koss Stereoheadsett til 700 spenn. Jeg satt og skrek oppå rommet mitt så mamma lurte på hva som skjedde, men jeg pratet bare så høyt fordi musikken og all action i spillet gjorde at jeg trodde jeg måtte skrike for at mine teammates skulle høre meg:P

Xbox Steelseries til 800-900 spenn hadde vistnok sorround, og mulig jeg opplevde noen form for sorrund ved det, MEN det har virkelig ikke surround iforhold til ASTROS sin A40 utgave til 1.300. Mulig turtle beach også er bra, men har dessverre aldri testa det!

Bare for og ta et eksempel på hvor mye det har revulosjonert COD spillingen min så kan jeg si at jeg senest idag ikke døde en eneste gang på en free for all session jeg var med på, rett ogslett fordi lobbyen var full av ubrukelige spillere som verken brukte Ghost, eller Ninja perkene. Derfor hørte jeg og så alt på UAVen, og med litt flaks på kontroller sticksa da, så harru seiern i boks!
Sist endret av Podcastern; 5. januar 2011 kl. 09:07.
Sitat av Podcastern Vis innlegg
Jeg satt og skrek oppå rommet mitt så mamma lurte på hva som skjedde, men jeg pratet bare så høyt fordi musikken og all action i spillet gjorde at jeg trodde jeg måtte skrike for at mine teammates skulle høre meg:P
Vis hele sitatet...
Er det vanlig å høre på musikk når man snakker med kompiser?
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Er det vanlig å høre på musikk når man snakker med kompiser?
Vis hele sitatet...
Jeg hører på musikk uansett hva jeg gjør
Sitat av Podcastern Vis innlegg
Jeg har hatt tre gaming headsett i løpet av et år nå (pga første jobb, klikka litt med forbruket)
og jeg kan si følgende, om du er ute etter og ha noe som helst fordel av og i det heletatt ha brukt penger på et headsett. Så spar til du har 1.300 kroner og bestil et Astro A40 Gaming headsett.
Det funker til Pc,xbox,ps3.. egentlig hva du måtte ønske.

Har hatt et Koss Stereoheadsett til 700 spenn. Jeg satt og skrek oppå rommet mitt så mamma lurte på hva som skjedde, men jeg pratet bare så høyt fordi musikken og all action i spillet gjorde at jeg trodde jeg måtte skrike for at mine teammates skulle høre meg:P

Xbox Steelseries til 800-900 spenn hadde vistnok sorround, og mulig jeg opplevde noen form for sorrund ved det, MEN det har virkelig ikke surround iforhold til ASTROS sin A40 utgave til 1.300. Mulig turtle beach også er bra, men har dessverre aldri testa det!

Bare for og ta et eksempel på hvor mye det har revulosjonert COD spillingen min så kan jeg si at jeg senest idag ikke døde en eneste gang på en free for all session jeg var med på, rett ogslett fordi lobbyen var full av ubrukelige spillere som verken brukte Ghost, eller Ninja perkene. Derfor hørte jeg og så alt på UAVen, og med litt flaks på kontroller sticksa da, så harru seiern i boks!
Vis hele sitatet...

takker for anbefalinger
Tror jeg glemte å si at jeg har bærbar PC så da må det være USB. Eller så er jeg nødt til å ha eksternt skjermkort som da sikkert koster rundt 500 kr ekstra :S

Det derre Astro A40, er det usb eller minjacker??

Btw: jeg fant ikke A40 hos komplett, amentio eller expert, kun på finn.no for 1700 kr. Hvor kjøpte du det ifra??
Sist endret av kvarburg; 5. januar 2011 kl. 14:54.