Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4075
jeg stiller meg undrende til hvordan politiet og narkohundene jobber sammen. hvis narkohunder er "på jobb" hele tiden og de klarer uoppfordret å finne folk som oppbevarer marihuana på seg, er det da mulig at når hundeføreren bare går tur med bikkja at narkohunden snuser seg fram til en leilighet hvor det dyrkes cannabis? og hvis en person dyrker cannabis i et leilighetskompleks med ca. et dusin leiligheter 50 meter fra en politistasjon, vil det da være nesten garanti for at en narkohund en sen kveldstur markerer lukt slik at det tydelig er noen som må holde på med ulovligheter der?

Takker for seriøse innspill og rask oppklaring!
Narkohundene er trent opp til og lukte narko, men på hvor lang avstand har jeg ikke peiling.
At narkohunden er på så og si jobb og finner en random som har på seg weed/hasj så er det jo ikke umulig, hunder lukter godt, spess. når de er trent opp til og lukte de forskjellige tingene.
Husker jeg leste i avisen for noen år siden at det var en politihund "off duty" Som lukta seg fram til en kar som hadde drugs på seg, helt random på gata. Hvor sant det er vet jeg ikke. Men var snakk om hasj eller weed, men etter min tankegang lukter røykings mer enn andre stofer, shoot me if i'm wrong.
Og så har man denne karen som møter på narko-NM med marijuana på seg. Lurt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...nm/a/23297303/
Sitat av Chassen Vis innlegg
Og så har man denne karen som møter på narko-NM med marijuana på seg. Lurt.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...nm/a/23297303/
Vis hele sitatet...
Uffda, les tittelen på denne posten..
Trådstarter
5 0
det som også lures på er ang. om man hadde dyrket i liten skala ikke langt unna en politistasjon (med kullfilter eller ei) om det hadde vært større sannsynlighet for å bli tatt, gått ut i fra at ikke folk kan lukte dyrkinga men kanskje hunden(?)
takker for svar :-)
Sitat av doritos Vis innlegg
det som også lures på er ang. om man hadde dyrket i liten skala ikke langt unna en politistasjon (med kullfilter eller ei) om det hadde vært større sannsynlighet for å bli tatt, gått ut i fra at ikke folk kan lukte dyrkinga men kanskje hunden(?)
takker for svar :-)
Vis hele sitatet...
De går forbi døra mi hver dag og markerer, men det virker ikke som om de bryr seg noe serligt
Trådstarter
5 0
er det noen som kan legge til noe på mitt siste spørsmål?
hadde vært supert om denne tråden ikke glemmes for tidlig.
igjen, takker for respons.
Sitat av doritos Vis innlegg
det som også lures på er ang. om man hadde dyrket i liten skala ikke langt unna en politistasjon (med kullfilter eller ei) om det hadde vært større sannsynlighet for å bli tatt, gått ut i fra at ikke folk kan lukte dyrkinga men kanskje hunden(?)
takker for svar :-)
Vis hele sitatet...
De fleste hundene markerer ikke på lang avstand. Det finnes "unntak", såkalte "passive" narkotikahunder, men disse lukter heller ikke over lengre avstand (når du begynner å snakke om mange meter). Hundene begynner først å lukte etter narkotika når de får kommando av føreren. Narkotikahunder er som vanlige hunder når de ikke er på oppdrag. Så om en narkotikahund snuser på noe, er det ikke sikkert at det er narkotika den lukter.

Kilde: Har trent narkotikahunder.

Er diverse gjenstander som mange narkotikahunder markerer feil. Klær laget av lær (lærsko/boots) og noen typer jakker er ofte en slager for feilmarkeringer.

Noen hunder sliter med å markere områder på armene. Veldig individuelt fra hund til hund.
Sist endret av Lacertosus; 17. september 2014 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lacertosus: Hva slag kommando gir føreren bikkjen når de skal søke, litt sånn generelt sett!!

Og for flere år tilbake så sa en kamerat av meg at man bør gjemme i høyden slik at de ikke markerer det, stemmer det?
Sitat av Bunker Vis innlegg
Og for flere år tilbake så sa en kamerat av meg at man bør gjemme i høyden slik at de ikke markerer det, stemmer det?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det kameraten din sa er korrekt, men politiet var iallefall inne to ganger med hund i boligen til en kamerat på en og samme dag. De fant hasjen hans, men de fant ikke glasset med rundt 30 g grønt som sto i en hylle (i overkant av 2m over bakken) i det samme rommet til tross for at de hadde endevendt skap og skuffer i hele boligen. Glasset var ikke akkurat gjemt, så det var jo litt morsomt (oppe i det hele) at verken bikkja eller betjentene fant det.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg vet ikke om det kameraten din sa er korrekt, men politiet var iallefall inne to ganger med hund i boligen til en kamerat på en og samme dag. De fant hasjen hans, men de fant ikke glasset med rundt 30 g grønt som sto i en hylle (i overkant av 2m over bakken) i det samme rommet til tross for at de hadde endevendt skap og skuffer i hele boligen. Glasset var ikke akkurat gjemt, så det var jo litt morsomt (oppe i det hele) at verken bikkja eller betjentene fant det.
Vis hele sitatet...
Ja nettopp, men i glass er vel det mer tett kanskje... bodde da på en hybelhus der hvor alle rom hadde ventilasjonsrør i alle rom og han sa det beste var å gjemme der, er vel ca 2.40 over da så... men to ganger kan vel gi utslag om man gjemte den i zipbag da kanskje, men da ville de hoppet og gitt lyd av seg kanskje!
Trådstarter
5 0
så om man kan velge mellom ulike leiligheter å dyrke litt, så burde man vel kanskje sikre seg å dyrke langt unna der politiet ferdes. men igjen så er det større risiko om politiet først tilfeldig er der. så kunne en leilighet i en etg. over bakkenivå close til politiet fungert(med kullfilter) eller er det er dårlig idè med tanke på å unngå bli busted?
kommer ann på hvor du bor, en narkohund i sofienbergparken vet ikke hvor den skal gjøre av seg :P
Trådstarter
5 0
takk for alle svar.
men hvorfor finner ikke narkohundene en haug av leiligheter hvor det dyrkes etter å bare gå på en langtur i byen? vil det være dumt å først dyrke med politiet rett over gata eller bra skjulested siden "ingen" dyrker rett ved politiet?