Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 758
Tidligere troll
auarn's Avatar
32 1
Hei gamle og unge freaks!

Har skrevet og spilt inn en låt som kalles Lille Vænn. Lytt gjerne og kom me tilbakemeldinger
Hvordan tok du opp gitaren?

Når du går inn i første ref. så forandrer du veldig på hvordan stemmin din høres ut i miksen. Vet ikke helt, høres ikke helt riktigt ut i mine ører.

Og det høres alltid bedre ut å faktisk dubbe vokalen (ref. første refreng, vokal du duplicater og bruker flanger eller noe oppå)

Men så synes jeg det tar seg bra opp igjenn når du faktisk dubber vokalen. (Høres nice ut med panoreringene dine, kanskje bitte-litt mye, men dette er vel smak og behag)

All in all..! Nice låt! Men jobb med miksing
Tidligere troll
auarn's Avatar
Trådstarter
32 1
Hei og takk for tilbakemelding!

Gitaren er tatt opp med den innebygde mic'en pluss en AT 4040.
Jeg lærer mer og mer ang. miks og synes selv resultatet blir bedre for hver låt.

Kan du forklare meg hva det vil si og dubbe vokalen? Jeg vet ikke helt hva det er... Mener du å kopiere vokalsporet å legge det som nytt spor under det forrige?
På denne låten har jeg bare sunget inn vokalen to ganger.
Det hQres ut som du har en 9 er paa den fQrste akkorden din. Den hQres ikke saa veldig fin ut. DU burde legge den lysere om du skal ha den med. Gitaren hQres ellers ganske bra ut.

Refrenget hQres ogsaa bra ut.. eneste grunnen til at det hQres annerledes ut er jo fordi du dobler vokalen! Det gir mer kraft og kraft er bra paa et refreng. Hadde vaert kult om du hadde lagt til noen fler instrumenter paa en maate da.

Jeg merka ogsaa at du kutta vokalsporet litt tidlig etter den siste strofen paa refrenget! La den ringe helt ut

rock on!