Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 710
Formaterte PC'n idag og har støtt på en del problemer.

Blant annet har ene HD'n min sluttet å funke, får faen ikke initialisert den.

Men det problemet jeg kommer hit med er at min mic tar ikke opp lyd.

Den er ikke ødelagt, den står som standard-enhet og den er i riktig høl.
Eneste jeg kan tenke meg er at jeg ikke har en type driver?

Halp!

Ingen som kan hjelpe? Trudde det var en haug med smarte folk her!
Hvordan skal vi hjelpe uten å vite ting som specs og operativsystem?

Er dette en laptop drevet av et potetbatteri eller en atomdrevet stationær pc?
Trådstarter
2 0
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Hvordan skal vi hjelpe uten å vite ting som specs og operativsystem?

Er dette en laptop drevet av et potetbatteri eller en atomdrevet stationær pc?
Vis hele sitatet...
Mkay.

Specs;

Raptor 150gb HDD
GeForce GTX 770
12 gb Ram
i7 950 3.07ghz 3.05 ghz
EVGA 170-BL-E762-A1 LGA 1366 Intel X58 4-WAY SLI Classified XL ATX Intel Motherboard (tror jeg, en i familien der ihvertfall)

Noe mer som trengs?

Headsettet med miccen er forresten Razer Tiamat 7.1
Sist endret av Androssi; 29. oktober 2013 kl. 03:10.
Du har prøvd å herje med instillingene, og ihvertfall sjekket at mic'en ikke tar opp lyd? Var borti noe merkelig engang, høyreklikker du på høytalleren nede til høyre og går på innspillingsettellerannet og tester og bar'en viser null aktivitet, kan du prøve å gå på avanserte instillinger og bytte kvalitet. Det funket på min laptop engang ihvertfall.


Er ikke et PC-geni når det kommer til stasjonær-deler men ser jo nesten ut som du mangler et dedikert et for mine utrente øye, så du kan jo søke opp hovedkort oc om det finns nå lyd-drivere på google. Hadde du Realtek før kan det og kanskje være et sjakktrekk å installere dette på nytt og se óg.


My 5 cent, håper noe kan hjelpe deg på vei av det jeg sa og ikke kun urelevant piss.
ok, installert drivere for det interne lydkortet på hovedkortet ditt? Er ikke kjent med headsettet du har der, men det drar kun strøm fra USB og inn/output fra 4x 3.5 jacker? i såfall vil jeg tro driver problem, i og med du har formatert pcen..!

jeg tenker også i samme sleng at drivere også har å gjøre med at du mangler en hdmi også?

litt lurt å finne ut akkurat hvilket hovedkort du har så du ikke laster ned å indallerer feil drivere..! Gå til nettsia til Nvidia for drivere til grafikk kortét

P.S
med et headsett som det der ville jeg ha spantet på meg noe annet enn det interne lydkortet Good luck!