Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1076
Hei, dette e første gangen eg bruker noke forum osv. Men før eg bestemmer meg for å sende inn igjen det nykjøpte skjermkorte, vil eg prøve meg her.

For 2 dager siden fekk eg skjermkorte mitt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790483

Når eg bruka dataen min no, so funka alt som det skal, men kver gang eg starta et spel går det 30 sekund til 3-4 minut, so slår dataen seg av, det blinka 3 røde lys på forskjellige plassa på hovudkorte, so restarta dataen seg å begynne på oppstartsmodus igjen. siste drivar e instalert, eg har prøvd å bytte om på 6-pins kontakten fra strømforsyninga til skjermkorte so den får strøm fra 2 kabla om dåke skjønna, 8-pin kabelen e 1 kabel og 6-pin kabelen og en, istedenfor at 6 og 8-pin kjem fra same. så skjermkorte får strøm fra 2 kabler istedenfor 1. Og etter det så kjørte ikkje skjermkorte i 100% i noken sekund før alt slokna og begynte i oppstartsmodus. men dataen klikka fortsatt, uansett ka eg gjer, so trur dåke som skulle svare at det er defekt, eller e det noke anna eg kan teste?
Har du sjekket at viftene på skjermkortet går rundt? Høres ut som om du kan ha et problem med overoppheting.
hvilke lamper på hovedkortet lyser? disse indikerer en feil, så det hjelper en del å se hva de indikerer.
mo66y's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Har du sjekket at viftene på skjermkortet går rundt? Høres ut som om du kan ha et problem med overoppheting.
Vis hele sitatet...
Viftene går rundt ja. og bruker MSI afterburner som viser temperaturen på skjermkorte in-game, og den viser ikkje noke unormalt :/

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvilke lamper på hovedkortet lyser? disse indikerer en feil, så det hjelper en del å se hva de indikerer.
Vis hele sitatet...
Har ingen anelse, har ikkje opplevd det før og har ikkje so god peiling på data :/ eine lyse va iallefall nede i område der det står Sata 6Gb/s og boot_device_led.
Har du prøvd å skifte socket på skjermkortet?

Høres ut som et overopphetingsproblem..

Har du en god nok PSU?
Sitat av mo66y Vis innlegg
Viftene går rundt ja. og bruker MSI afterburner som viser temperaturen på skjermkorte in-game, og den viser ikkje noke unormalt :/



Har ingen anelse, har ikkje opplevd det før og har ikkje so god peiling på data :/ eine lyse va iallefall nede i område der det står Sata 6Gb/s og boot_device_led.
Vis hele sitatet...
rett siden av lysene står det antageligvis hva dem betyr, hvis ikke står dette i manualen til hovedkortet ditt. finn ut hva de betyr så finner du feilen.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Viftene går rundt ja. og bruker MSI afterburner som viser temperaturen på skjermkorte in-game, og den viser ikkje noke unormalt :/



Har ingen anelse, har ikkje opplevd det før og har ikkje so god peiling på data :/ eine lyse va iallefall nede i område der det står Sata 6Gb/s og boot_device_led.
Vis hele sitatet...
Lysene indikirer koder, som er ment for å hjelpe deg å lokalisere feil ved maskinen. Alle kodene står oppført i manualen, så det er bare å begynne å lete
mo66y's Avatar
Trådstarter
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
Har du prøvd å skifte socket på skjermkortet?

Høres ut som et overopphetingsproblem..

Har du en god nok PSU?
Vis hele sitatet...
Har ikkje prøvd å skifte socket nei!

ja en kompis meinte kanskje det va CPU`en som overoppheter, men har dobbelsjekka at kjølaren sitte skikkelig, so trur ikkje det er problemet.

Har en heilt grei standard PSU på 850W

Sitat av Nerd0 Vis innlegg
Lysene indikirer koder, som er ment for å hjelpe deg å lokalisere feil ved maskinen. Alle kodene står oppført i manualen, så det er bare å begynne å lete
Vis hele sitatet...

Takker for svar, skal sjå i manualen om eg skjønne noke av det haha

Såg etter i manualen, og det er: DRAM_LED, CPU_LED, VGA_LED og BOOT_DEVICE_LED som lyser når datamaskinen slår seg av når eg spiller, men finner ikkje ut ka det skal si meg :/
Har du et annet skjermkort du kan teste, for å finne ut om det virkelig er skjermkortet.
Jeg synes det høres ut som et RAM-problem.

Hvilket hovedkort har du ?
mo66y's Avatar
Trådstarter
Har en 560 som var det eg oppgraderte fra med 780, men va ikkje noke problem før. Men det ser ut som at det er skjermkorte som overoppheter, siden det var MEGET varmt å ta på under spilling, uansett spill. Som winkeesalami nemnte tidligere, so har eg skiftet socket på skjermkorte, det hjalp masse, so no kan eg spille alle spillene uten at dataen restarter. Men det er fortsatt unormalt varmt, so eg får ikkje bruke så høg grafikksetting :/ har dette hovudkorte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746634