Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 484
Er dette mulig? Å ha tomt på stemmer, så bare musikken kommer?
Jepp. Du tenker på å rippe bare lyden fra en dvd ikke sant?
I såfall, sjekk ut dette programmet: http://www.imtoo.com/downloads/dvd-audio-ripper.exe

crack finner du selv, eller så kan du jo kjøpe lisens da..:P haha
Sitat av Ranna
Å ha tomt på stemmer, så bare musikken kommer?
Vis hele sitatet...
Altså, du vil bare ha musikken men ikke snakkingen?
Hvis de ligger på to forskjellige lydspor er det enkelt men etter hva jeg vet spiller dvdspillere bare et lydspor av gangen, tror ikke de blander sammen flere.
(med et lydspor mener jeg her et som kan inneholde alt fra 1 til 8 forskjellige kanaler)
Mange dvder har flere lydspor men hvert av de er som oftest en miks av både musikk og tale eller et kommentarspor.
For å få vekk talen kan du enten finne lydfrekvensen til de som prater og dempe de frekvensene i f.eks audacity eller du kan fjerne alle lyder som kommer både i høyre og venstre kanal samtidig.
(tale er ofte mikset inn like høyt og samtidig i begge kanaler)
Vet ikke hvilke programmer som gjør det siste desverre, men du vil uansett få forstyrrelser i musikken.
Kanskje heller søke på sangtittelen på nettet?
Ranna's Avatar
Trådstarter
Ja, det er akkurat det jeg vil, Henriken.
Men om det er mulig for et eller annet program å mute vokalsporet. Tenkte på dette, da jeg har noen filmer som det ikke finnes soundtrack til, som jeg gjerne vil gjøre en uoffisiell versjon av.