Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1830
Tjenare!

Nå har det seg sånn at jeg har tenkt å kjøpe en julegave til meg og dama som innebærer en reise. Snakka veldig lenge om å ta en tur til utlandet, men har kun endt opp med å kjøre til Sverige .

Har tenkt litt på; Island (Reykjavik), Riga og Bergamo (Italia). Sistnevnte er hun veldig gira på å reise til, men koster flesk.
Så, har dere noe gode tips til en reise? Og, hva må vi gjøre om vi velger den destinasjonen?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg kom over denne linken selv for ikke så lenge siden: http://www.dagbladet.no/2013/08/28/t...ning/28852868/ Nå vet jeg selvsagt ikke om dette er noe for dere, men er man glad i norsk natur så kan det absolutt være verdt å se på!
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Jeg kom over denne linken selv for ikke så lenge siden: http://www.dagbladet.no/2013/08/28/t...ning/28852868/ Nå vet jeg selvsagt ikke om dette er noe for dere, men er man glad i norsk natur så kan det absolutt være verdt å se på!
Vis hele sitatet...
Selv elsker jeg Norge og naturen her hjemme, men dama ekke såå gira på det.. Hadde det vært opp til meg, så hadde det blitt fjellvandring i Lofoten!
Reykjavik tror jeg er veldig fint for litt romantikk. Tror du har en vinner der. Den blå lagune er jo et must og ellers er å leie bil og utforske det fantastiske landskapet noe man bør gjøre om man tar turen(Seljalandsfoss feks).

Ellers er jo både Paris og Bordeaux flotte byer, egentlig Frankrike generelt. Et stort pluss er at billetter til Frankrike er svært billig om dagen. Vandre rundt i de gamle bydeler, sette seg ned og dele en flaske vin; perfeksjon.
Sitat av moret Vis innlegg
Reykjavik tror jeg er veldig fint for litt romantikk. Tror du har en vinner der. Den blå lagune er jo et must og ellers er å leie bil og utforske det fantastiske landskapet noe man bør gjøre om man tar turen(Seljalandsfoss feks).

Ellers er jo både Paris og Bordeaux flotte byer, egentlig Frankrike generelt. Et stort pluss er at billetter til Frankrike er svært billig om dagen. Vandre rundt i de gamle bydeler, sette seg ned og dele en flaske vin; perfeksjon.
Vis hele sitatet...
Jepp, det ser fantastisk ut der! Blå lagune etterfulgt av spa, sikker vinner det? Hvilken årstid er det best å dra dit på da? Hørt noe med at man bør vente til våren mtp. mørketiden..

Frankrike er også blitt vurdert, fantastisk fint land med god vin!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis du har lite penger ville jeg rett og slett bare tatt turen innom http://www.restplass.no/ og sett om jeg fant noe som fristet, og så bare hoppet på noe. En uke på Kreta for 798,- per pers (inkl. overnatting og fly) burde du klare
Sitat av Tias Vis innlegg
Hvis du har lite penger ville jeg rett og slett bare tatt turen innom http://www.restplass.no/ og sett om jeg fant noe som fristet, og så bare hoppet på noe. En uke på Kreta for 798,- per pers (inkl. overnatting og fly) burde du klare
Vis hele sitatet...
Penger er egentlig ikke noe problem, men Kreta blir for vanlig.. Vil heller ha noe litt mer spesiellt, om du skjønner!
Sitat av skrullingen Vis innlegg
Penger er egentlig ikke noe problem, men Kreta blir for vanlig.. Vil heller ha noe litt mer spesiellt, om du skjønner!
Vis hele sitatet...
Noe spesielt du ser etter? Godt byliv, natur? Venezia tror jeg de fleste damer liker, men da kan du forberede deg på å bruke femsifrede numre på shopping
Sitat av skrullingen Vis innlegg
Jepp, det ser fantastisk ut der! Blå lagune etterfulgt av spa, sikker vinner det? Hvilken årstid er det best å dra dit på da? Hørt noe med at man bør vente til våren mtp. mørketiden..

Frankrike er også blitt vurdert, fantastisk fint land med god vin!
Vis hele sitatet...
Mørketid? Du mener nordlys og stearinlys..?
Kan ikke si det er noe problem
Heiking, tog og couchsurfing, sammen med dama, i italia har jeg veldig god erfaring med. Pluss at det er billig!
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Noe spesielt du ser etter? Godt byliv, natur? Venezia tror jeg de fleste damer liker, men da kan du forberede deg på å bruke femsifrede numre på shopping
Vis hele sitatet...
Bare romantisk. Gamle bydeler hvor det er rolig og man kan sette seg ned på en kafe og nyte tilværelsen.. Gjerne plasser hvor det er muligheter for spa og. Hehe, de femsifra legger ikke jeg ut for ass!

Sitat av moret Vis innlegg
Mørketid? Du mener nordlys og stearinlys..?
Kan ikke si det er noe problem
Vis hele sitatet...
Neei, når du sier det sånn hørtest jo ikke det så ille ut..
Kommer litt an på når på året dere skal dra men her har jeg to tips;

San Sebastian - nordkysten av Spania, magisk plass, fantastiske strender og super tapas. Her har dere mulighet å dra til små landsbyer/vingårder litt innenlands og ta en skikkelig autentisk helaften. Flott på våren og senhøsten, en innertier i mine øyne ift det du spør om.

Alternativt ta ho med en langhelg til Dublin - herlige folk, bra steming og god mat. Anbefaler spesielt pubben MessRs Maquires og et besøk på Guinnessbryggeriet. For den romantiske middagen er det en kirke som er gjort om til en restaurant, The Church. Vært her 2 ganger selv, en gang rundt juletider og en på vårparten, begge har vært fantastiske turer.
Sitat av Spenna Vis innlegg
Kommer litt an på når på året dere skal dra men her har jeg to tips;

San Sebastian - nordkysten av Spania, magisk plass, fantastiske strender og super tapas. Her har dere mulighet å dra til små landsbyer/vingårder litt innenlands og ta en skikkelig autentisk helaften. Flott på våren og senhøsten, en innertier i mine øyne ift det du spør om.

Alternativt ta ho med en langhelg til Dublin - herlige folk, bra steming og god mat. Anbefaler spesielt pubben MessRs Maquires og et besøk på Guinnessbryggeriet. For den romantiske middagen er det en kirke som er gjort om til en restaurant, The Church. Vært her 2 ganger selv, en gang rundt juletider og en på vårparten, begge har vært fantastiske turer.
Vis hele sitatet...
Nordkysten av Spania hørtest sweet ut! Ettersom det er en julegave, så er det mest sannsynelig at turen vil bli rundt Februar/Mars/April, men om våren er det beste, så er vel Mai ett bedre alternativ?

Den restauranten du snakker om, har den vært visst på ett av Gordon Ramsays sine programmer? Der hvor han rydder opp..
Den restauranten du snakker om, har den vært visst på ett av Gordon Ramsays sine programmer? Der hvor han rydder opp..
Vis hele sitatet...
Mulig det - endel år siden vi var der - men det er nok av andre bra spiseplasser, og ikke minst pubber om fruen liker slikt

Sent i April eller Mai og utover er San Sebastian fantastisk da, perfekt som en tjuvstart på forsommeren. Hvis madammen ikke er så glad i pils og brune pubber så ville jeg tatt ho med hit. God stemning og dette er i 'Baskerland' så her får man helt klart en annen opplevelse enn det gjengse Spania. Romlemantiskmessig sett er det en vinner
Sitat av Spenna Vis innlegg
Mulig det - endel år siden vi var der - men det er nok av andre bra spiseplasser, og ikke minst pubber om fruen liker slikt

Sent i April eller Mai og utover er San Sebastian fantastisk da, perfekt som en tjuvstart på forsommeren. Hvis madammen ikke er så glad i pils og brune pubber så ville jeg tatt ho med hit. God stemning og dette er i 'Baskerland' så her får man helt klart en annen opplevelse enn det gjengse Spania. Romlemantiskmessig sett er det en vinner
Vis hele sitatet...
Herlig! Skal definitivt sjekke ut den plassen! Har du noen linker med info om plassen?
San Sebastian kan absolutt anbefales, april er en veldig fin tid og reise på. Er dere interessert i mat ligger mange av verdens beste restauranter der. De har høyest michelin stjerne tetthet i verden, de mest kjente restaurantene er Arzak og Mugaritz. Begge disse er i verdenstoppen og har vært dette i mange år.