Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 969
Hei.
Jeg har en jvc 37" flatskjerm( Ikke den nyeste modellen )
Pcen er en hp som ikke er dvi på. det er s-video og vga men ingen av de inngangene er på tv'en. Det eneste innkoblingene som er på tv'en er 2x SCART, 2x HDMI, phono innganger(hvit, rød, grønn og blå)
Jeg kobla pcen med en s-video kabel inn til et scart adapter, men da ble det bare svart/hvitt bilde.
Noen som vet hvordan jeg kan få fargebilde?
Har gjort det samme selv og fått akkurat samme resultat. Fungerer nå da, men husker ikke helt hva jeg gjorde. Prøv å endre type signal i skjerm innstillingene
Prøv å endre mellom PAL og NTSC.
Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
Prøv å endre mellom PAL og NTSC.
Vis hele sitatet...
Evt. også prøve med forskjellige PAL-moduser. Såvidt jeg husker er det PAL-B som brukes i Norge, men har hatt hell med å prøve flere forskjellige.
jeg prøvde og sette det på PAL-B, det funket faktisk. Men nå skulle jeg koble den på igjen og da fikk jeg ikke engang svart-hvitt bilde. Hva skal jeg gjøre?
Jeg har bestilt meg en VGA til scart kabel, men må ha noe til den kommer
Hvis du har playstation 3 kan du bruke denne over nettverket til å streame fra pcen

Anbefaler da PS3 Media Server til pcen. http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Ja, vet at det kanskje er usannsynlig at du har dette, men det er hvertfall en potensiell løsning
VGA til SCART vil ikke fungere dersom TVen din ikke på ett eller annet mirakuløst vis støtter komponentsignal gjennom SCART - noe stort sett kun gammeldagse HDTVer gjorde. SCART og VGA er ikke passivt konverterbare, det trengs en overgang for at det i det hele tatt skal fungere. Kabelen din vil ikke virke.
sry for at jeg stjeler tråden din litt men..
Når jeg kobler HDMI i den bærbare pcen min også inn i tven og jeg har valgt HDMI port 2 på tven(der jeg satt den i fra pcen) men det kommer bare opp : Ikke videosignal.
Burde ikke pcen komme opp på tv??
Sist endret av Ruudi; 19. juli 2010 kl. 17:38.
Har du aktivert ekstern skjerm på PCen? Skjerminnstillinger, eller evt. FN+en eller annen hurtigtast.
ta vga til komponent
du sa at du hadde roed groenn og blaa paa tv`n

http://avforum.no/forum/attachments/...-kabel_456.jpg

pc : vga
tv : komponent

kan vaere at det er et annet navn en komponent, husker ikke
dette skal fungere
proev aa skru ned paa bildeoppdateringsfrekvensen paa tven, evt. paa outputen paa pcen. bildeoppdateringsfrekvens er f eks 50 Hz

husk ogsaa aa ta `like skjermer`
selve de tekniske fininnstillingene paa pcen kan jeg ikke hjelpe deg med, nettopp fordi du har pc

men kabel er riktig, ivhertfall

good luck

sorry rotete skriving er ikke ae oe og aa her :P

du kan evt. faktisk ogsaa ta vga til hdmi, men fraraader det, pga lyden